2738
Sök

Vilken är den perfekta banbilen?

3 124 Inlägg
13 mars 2008
Jag har en BMW E36 325 som race/banbil. Valet föll på BMWn för att den har bra förutsättningar och med ganska små medel blir den hyffsat potent, finns gott om delar begagnat och mängder av eftermarknadsprodukter. Dessutom håller den ganska bra för lite misshandel eh, aktivt användande menar jag smile
Om man tröttnar på banträffar (där det bara får köras om på vissa sträckor osv) kan man börja köra race på "riktigt" i BMW Cup. En prisvärd och trevlig cup!

Alla klarar av att köra på bana, du behöver inte tveka, man lär så länge man lever!

Angående R-däck eller inte; första gångerna funkar det bra med gatdäck, tycker du att det är kul att köra bana skaffar du R-däck och bättre väghållningsprylar.

Lycka till! Besök också www.rejsa.nu som är en site enbart för banintresserade smile

533 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
Det gäller att sikta högt och mitt mål efter banlicensen är att göra mig sedd på banan och sedan hoppas på att kunna få köra JTCC smile

I like money right where I can see it, standing in my front yard...

3 124 Inlägg
13 mars 2008
Äh, säker på att du inte ska satsa på DTM eller F1? wink

533 Inlägg
14 mars 2008
Trådstartare
viccoA: Haha... very funny. JTCC är faktiskt, inget ouppnårligt mål. Har haft vänner som kört JTCC och man behöver ingen större budget, bara att brinnande intresse smile

I like money right where I can see it, standing in my front yard...

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
14 mars 2008
Ett tips är att gå in på www.svkg.nu och sen klicka på "vagnar", visserligen en gammal lista men där finns klubbens bilar, finns väldigt många och i alla prisklasser. Har själv köpt mig en Golf gti som kommer få känna av bana i år, kändes som ett vettigt val, billig på pålitlig, samt att det finns mycket väghållnings delar till den.
Senast redigerat av Trozzo (14 mars 2008)

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

2 014 Inlägg
14 mars 2008
exiZ skrev:
Alecci skrev:
Köp en billig R32 GT-R, den är både bak- och fyrhjulsdriven. tongue

Alecci: Det finns väl inga billiga sådana, utan snarare "billiga"?

Inga större problem att fixa en för under 100K i alla fall. Om du är villig att lägga lite arbete på den så vet jag en som är till salu för typ 65K.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Sök