1834
Sök

Trasig förstärkare på Saab 9-3 måntro?

10 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
#1
Har en Saab 9-3 från 2001, har stora ljudpaketet i den vilket som ni alla antagligen redan vet innebär att jag har två st extra bashögtalare i dörren (standard på aero tror jag). Tyckte basen var lite taskig, jag förväntade  mig visserligen inte mkt av orginalljudsystemet men det var som jag befarade, elementen i dörrarna är döda....

Jag letade rätt på förstärkaren och tog ut den för jag täntke se om jag kan mäta om den är hel eller inte, men så slog det mig att det här är inte första gången jag hör om en saab med stora ljudpaketet vars framdörrshögtalare inte fungerar... så jag tänkte höra här innan jag går vidare med mitt problem, om någon känner till vad som brukar strula med just dom här högtalarna och vad man gör åt saken.

Tror inte att det är elementen i sig, för båda högtalarna borde inte gått sönder precis samtidigt, och säkringen är hel så det är inte det. kabeln kan vara paj, men den ligger ju bara still så varför skulle den plötsligt bara gå sönder?
Det jag kan tänka mig är att förstärkaren gått och dött för mig...

12 Inlägg
15 mars 2008
#2
TJENNA
Jag har hört att Saab Har bättre förstärkare än dem mindre högtalarena som sitter i dörren, därför kan dem skorra och shit. testa med att ta bort dem och kolla med lite hållbarare varianter, behöver inte vara större,men klarar mer prestandard.

Annars kan du alltid felsöka skiten? kolla hur mycket watt dem tar och kolla hur mycket dem klarar av. sen är de ju saab med wink

Wtf?


Sök