Hårdare tag mot fildelare

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
14 mars 2008 · 3 404 Inlägg

Mirano skrev:
Tycker det är så löjligt, det finns väll så mycket annat politiker och poliser kan ägna sin tid åt istället. Inte för att gå förmycket offtopic men i min stad kommer inte ens polisen och tittar om det varit inbrott, men sätta dit arbetare som råkar köra för fort hem från jobbet de kan de tongue

Du får väll säga att du bjuder på fika när du ringer dem, då ska du se att det blir blåljus ända till din dörr! lol

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Sushikocken Sleeper
14 mars 2008 · 3 084 Inlägg

Men hallå går det så mycket sämre för film och musikmakarna nu? när man var yngre och man hade 56k så inte köpte man mer då än man gör nu? hade fortfarande inte råd att köpa musik och dataspel då man köpte ett.. Diablo 2 och körde det tills man var så less så att man höll på dö. Sen fortsatte man att köra samma skit igen och igen och igen. Man köper sånt kompisarna rekommenderar typ, men om man istället tankar hem något man aldrig någonsin skulle kunna tänka sig köpa typ "rayman" sen inser man att det kanske inte var så dåligt ändå så då sticker man till butiken och köper en cd nyckel så man kan lira mot andra.
Iaf Spel industrin måste ju blomstra iochmed fildelningen.

Angående musikindustrin så är det ju toppen med fildelning för mindre band. Större band får väl ha reklamloggor på kläderna. Skivindustrin är en utdöendebranch den behövs ju inte längre nu när internet finns och folket själv får bestämma vad som är bra resp dåligt!

PS. Jag kunde inte ha skrivigt det bättre själv wink

Senast redigerat av Sushikocken (14 mars 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Mirano
14 mars 2008 · 263 Inlägg

TenZer skrev:

Mirano skrev:
Tycker det är så löjligt, det finns väll så mycket annat politiker och poliser kan ägna sin tid åt istället. Inte för att gå förmycket offtopic men i min stad kommer inte ens polisen och tittar om det varit inbrott, men sätta dit arbetare som råkar köra för fort hem från jobbet de kan de tongue

Du får väll säga att du bjuder på fika när du ringer dem, då ska du se att det blir blåljus ända till din dörr! lol

Gratis munkar och kaffe så parkerar hela poliskåren hemma, haha roll

lingua
14 mars 2008 · 2 271 Inlägg

Så! tänkte att jag skulle dela med mig av min åsikt som musiker och så kallat ägare av upphovsrätten!
1.
För 10 år sedan med mitt bands skiva kanske vi hade sålt??? 5000-7000 skivor?
Fakta idag är runt 1000 ex.
Men! till skillnad till många andra band/musiker anser jag detta, Hellre ser jag 20.000 människor har min platta i burken än 1000 på hyllan.
Varför? jo för det är dessa människor som dyker upp på gigen och köper t-shirts, pins ja till och med skivan.
2. Det är dags för musikindustrin att fatta detta och styra om sina värderingar.
t.ex. det är inte ok att ta 100 spänn betalt för en skiva i mp3 format utan konvolut och fodral.
det är inte ok att jaga folk för att dom laddar ner min musik, nedladdningen är den största PR ett band kan få.
Vi hårdrockare är en av få grupper som köper lika mycket skivor som förr, men jag/vi i bandet hade aldrig nått hälfften av dom utan nedladdning.

Vi Tjänar inga speciella pengar eller snarare inga på musiken, men vi hade definitivt tjänat mindre utan
nedladdning.
Livegig och merchandise är vad vi siktar in oss på, det är där pengarna finns idag.

Så allt snack om att sno? seriöst! ord från mun till mun väger mer än pengar.

Och ja, jag laddar ner...

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
TRYIT Teddan
14 mars 2008 · 2 495 Inlägg

garaget.org borde byta namn till anarkisterna.org

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Sushikocken Sleeper
14 mars 2008 · 3 084 Inlägg

r-ted skrev:
garaget.org borde byta namn till anarkisterna.org

tippar på att 90% på gorg kör för fort dagligen troligtvis du också wink

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Mirano
14 mars 2008 · 263 Inlägg

r-ted skrev:
garaget.org borde byta namn till anarkisterna.org

Ja det är ju bara folk på garaget.org som laddar hem... folk på andra communitys laddar inte hem roll

TRYIT Teddan
14 mars 2008 · 2 495 Inlägg

Sushikocken skrev:

r-ted skrev:
garaget.org borde byta namn till anarkisterna.org

tippar på att 90% på gorg kör för fort dagligen troligtvis du också wink

ja men du kan inte jämföra fortkörning med att man vill ha anarki, visste inte att det var så många dudes i palestina själ och gatstenar här inne

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Mirano
14 mars 2008 · 263 Inlägg

r-ted skrev:

Sushikocken skrev:

r-ted skrev:
garaget.org borde byta namn till anarkisterna.org

tippar på att 90% på gorg kör för fort dagligen troligtvis du också wink

ja men du kan inte jämföra fortkörning med att man vill ha anarki, visste inte att det var så många dudes i palestina själ och gatstenar här inne

Vill man ha anarki för att man laddar hem?

lingua
14 mars 2008 · 2 271 Inlägg

r-ted skrev:

Sushikocken skrev:

r-ted skrev:
garaget.org borde byta namn till anarkisterna.org

tippar på att 90% på gorg kör för fort dagligen troligtvis du också wink

ja men du kan inte jämföra fortkörning med att man vill ha anarki, visste inte att det var så många dudes i palestina själ och gatstenar här inne

Köra för fort, bryter mot lagen.
Nedalldning, bryter mot lagen.
Allt skit du/jag/alla adra gjort i ungdomen osv

Så var i fan får du Anarki ifrån? Kliv ner från stolen!

Och sen när handlar palestina om anarki?

Senast redigerat av lingua (14 mars 2008)

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
TRYIT Teddan
14 mars 2008 · 2 495 Inlägg

lingua skrev:

r-ted skrev:

Sushikocken skrev:

tippar på att 90% på gorg kör för fort dagligen troligtvis du också wink

ja men du kan inte jämföra fortkörning med att man vill ha anarki, visste inte att det var så många dudes i palestina själ och gatstenar här inne

Köra för fort, bryter mot lagen.
Nedalldning, bryter mot lagen.
Allt skit du/jag/alla adra gjort i ungdomen osv

Så var i fan får du Anarki ifrån? Kliv ner från stolen!

Och sen när handlar palestina om anarki?

det skulle stå palestina SJAL.....du vet halsduk typ ... sån som alla stenkastande anarkistiska ungdomar har .

men grejen är att om man tycker det är rätt att ladda hem så kan nästa tycka att det är rätt att gå hem till dig å sno din tv ...vadå du måste ju dela med dig.

varför skall skivbolagen/filmbolagen dela med sig gratis av något dom har betalt för

fortkörning kan inte jämföras med stöld

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Rushman Evolution Garage
14 mars 2008 · 1 299 Inlägg

civic skrev:
en skiva kostar ca 159:-
Artisten får hela 9 (NIO) kronor per såld skiva, det kan jag inte direkt kalla stöd/rättvist.
Vill man stödja en artist köper man merchandise och går på dennes konsert.

Skulle aldrig få för mig att betala för skit som Darin, Idol Ola, Petter eller Lillasyster.
Samma jävla skit år efter år, texterna är totalt värdelösa, och stå som ett fån på scen å kräka ur sig  obefintligt med skitmusik, det är inte jag intresserad av.
Spottar ut låtar på löpande band som man blir trött på efter 1 lyssning.
Köpte In Flames, Soilwork och Angels & Airwaves båda album vilka jag tyckte va värda att ha original.



Idag kan inte "artisterna" livnära sig på att sälja cdskivor, utan idag måste de jobba för pengarna vilket bara är bra. Ut och gör konserter för fan, det är ju det vi vill se.

"Tänk om Darin skulle behöva jobba på McDonalds vid sidan om sin stooora musik karriär, gud va hemskt! stackars pojke, måste ut i verkligheten".

Band som är värda att betala för är tex; Muse - Angels and Airwaves - RATM - Rammstein - Metallica å Iron Maiden.. bland annat. Vilken Svensk artist kan ens komma i närheten av dem?

Angående Topic: Det finns alltid alternativa vägar runt om.

Tror det är upp till var och en vilka musiker man är villig att betala för att höra, dock så fattar jag din poäng. Riktiga band, begåvade musiker o.s.v. ska givetvis ha bra betalt för det dom ger oss lyssnare och fans. Obegåvade fjortispopstjärnor som Håkan Hellström, Idol - Ola och Darin SKA INTE HA ETT ÖRE!
Speciellt inte Håkan Hellström som är mindre musikalisk och sjunger sämre än de allra flesta...

Sky´s the limit...
olirc
14 mars 2008 · 245 Inlägg

Hmm har inte läst inläggen men skulle alliansen lyckas med att sätta alla fildelare i fängelse så kan vi utesluta Sverige ovanför Dalarna för där får vi sätta alla brottslingarna i det nya superfängelse som har instiftats av EU där fildelare ska sättas som har dömts för detta brott inom EU.

Sen att Aliansen gick till val att man INTE SKULLE JAGA FILDELARE ÄR GANSKA SKRATTRETANDE SÅ HAHA PÅ ER SOM RÖSTADE PÅ DOM!

Nä Marx du är nästan förlåten!

Ni som hoppar på mig tänk på att vid nästa val röstar jag kommunalt på SD och inte Muslim Mona Sahlin!

lingua
14 mars 2008 · 2 271 Inlägg

r-ted skrev:

lingua skrev:

r-ted skrev:
ja men du kan inte jämföra fortkörning med att man vill ha anarki, visste inte att det var så många dudes i palestina själ och gatstenar här inne

Köra för fort, bryter mot lagen.
Nedalldning, bryter mot lagen.
Allt skit du/jag/alla adra gjort i ungdomen osv

Så var i fan får du Anarki ifrån? Kliv ner från stolen!

Och sen när handlar palestina om anarki?

det skulle stå palestina SJAL.....du vet halsduk typ ... sån som alla stenkastande anarkistiska ungdomar har .

men grejen är att om man tycker det är rätt att ladda hem så kan nästa tycka att det är rätt att gå hem till dig å sno din tv ...vadå du måste ju dela med dig.

varför skall skivbolagen/filmbolagen dela med sig gratis av något dom har betalt för

fortkörning kan inte jämföras med stöld

Tills den dagen du tar ett liv pga din fortkörning!
Och jag tror inte en sekund på att du inte bidrar till denna anarki! från att låta rörmokarn göra jobbet "svart" till dra ner solskyddet vi fartkameran. Alla småbrott du gör men ändå rättfärdigar påverkar samhället om inte mer än nedladdning.
Tänk bara hur sjukvården hade kunnat se ut utan alla alla miljardförluster på svartjobb i sverige? dagis? skolor?, det om nåt är väl en större fråga?
Och jag kan garantera att du sitter på "olagligt material i form av program till musik i din dator just nu.
så åter igen, vem försöker du lura än dig själv?

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
TheXaZ
14 mars 2008 · 29 Inlägg

Haha, den här tråden är ju helt sanslös.. big_smile  *asg*   

De är ganska märkligt att de kan finnas så många VPK:are på ett community som är till för att visa upp sina materiella tillgångar..  ^^

BMW 540 "Loket II" (1996)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
14 mars 2008 · 3 404 Inlägg

r-ted skrev:

lingua skrev:

r-ted skrev:

ja men du kan inte jämföra fortkörning med att man vill ha anarki, visste inte att det var så många dudes i palestina själ och gatstenar här inne

Köra för fort, bryter mot lagen.
Nedalldning, bryter mot lagen.
Allt skit du/jag/alla adra gjort i ungdomen osv

Så var i fan får du Anarki ifrån? Kliv ner från stolen!

Och sen när handlar palestina om anarki?

det skulle stå palestina SJAL.....du vet halsduk typ ... sån som alla stenkastande anarkistiska ungdomar har .

men grejen är att om man tycker det är rätt att ladda hem så kan nästa tycka att det är rätt att gå hem till dig å sno din tv ...vadå du måste ju dela med dig.

varför skall skivbolagen/filmbolagen dela med sig gratis av något dom har betalt för

fortkörning kan inte jämföras med stöld

Du pratar om stöld, vi andra snackar om fildelning... LIIIETE skillnad, p2p är många mindre artisters väg. Bla Basshunter skulle du inte hört ordet av idag om det inte va för fildelningen, man kan väll diskutera jusst det fallet men så är det i vart fall.

De som bolagen förlorar på idag beror på fler faktorer än fildelningen, och jag skulle nog säga att 50% av de som tankat någonting och verkligen gillar det, KÖPER skivan. Resterande 50% är de som inte har stålars nog och skulle inte köpt skivan trotts allt.

(sorry om det inte går att läsa, ser inte skärmen nu då mitt vga är helt åt skogen tongue)
//Johannes

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Syst3m
14 mars 2008 · 1 079 Inlägg

TenZer skrev:
Filmer jag sett på bio, musik jag hört på radio samt serier jag sett på tv har jag ju en gång BETALAT till att se. Om jag nu skulle sätta mig och reca på ett band som Herr Ponten troligtvis gjort i sin ungdom så är det hur lagligt som hellst men när jag däremot tankar det så blir det olagligt. JAG HAR REDAN BETALAT FÖR ATT HÖRA/SE SÖRJAN! Måste jag betala flera gånger för samma matrial?

Jag skulle hävda att fildelningen vidgar konsumenten och därav en vinnst för branchen. Gillar man matrialet vill man ju självklart stödja artisten (dock sällan skivbolagen) och därav köper man det i den mån det nu går. Att sätta stopp för fildelningen som sådan skulle få t.ex. databrenschen samt ISP på -. Få skulle behöva 1tb hdd, 50pack DVD/r skivor, mer än 0,5/0,5 Mbit så...

Jag säger som jag alltid sagt: åt HELV**E med Ponten! Om någon skulle börja tänka för en gångs skull så kanske vi skulle slippa pynta för att polisen jagar var och varannan 15åring och självklart alla andra x antal miljoner som ägnar sig åt det bara i SVERIGE! För att få ett slut på detta måste internet stängas ned, och det vet jag inte hur man skulle klara tongue Alltid värt ett försök, ellerhur Mr. Ponten med besättning?!

Word!!!

Dataindustrin skulle gå åt helvete om de sätter helt stopp för fildelning. T.ex. jag har köpt så jag närmar mig 1 TB hdd - det skulle jag inte gjort om fildelning inte var möjlig.

olirc
14 mars 2008 · 245 Inlägg

r-ted skrev:

lingua skrev:

r-ted skrev:

ja men du kan inte jämföra fortkörning med att man vill ha anarki, visste inte att det var så många dudes i palestina själ och gatstenar här inne

Köra för fort, bryter mot lagen.
Nedalldning, bryter mot lagen.
Allt skit du/jag/alla adra gjort i ungdomen osv

Så var i fan får du Anarki ifrån? Kliv ner från stolen!

Och sen när handlar palestina om anarki?

det skulle stå palestina SJAL.....du vet halsduk typ ... sån som alla stenkastande anarkistiska ungdomar har .

men grejen är att om man tycker det är rätt att ladda hem så kan nästa tycka att det är rätt att gå hem till dig å sno din tv ...vadå du måste ju dela med dig.

varför skall skivbolagen/filmbolagen dela med sig gratis av något dom har betalt för

fortkörning kan inte jämföras med stöld

Hmm var fan finns skivbolagen utan sina artister? Nä just det inga inkomster alls och hur kan det komma sig att artisterna inte fått en dollar av dom pengar som kommit in ifrån rättegångsfall i USA? När du kan motbevisa mig i detta så kan du svara men inte förr!

Nä du skivbolagen dom lurar av artisterna pengar vilket dom vet idag så skivbolag det är lika omodernt som framkallning av kemisk film!

lingua
14 mars 2008 · 2 271 Inlägg

olirc skrev:

r-ted skrev:

lingua skrev:

Köra för fort, bryter mot lagen.
Nedalldning, bryter mot lagen.
Allt skit du/jag/alla adra gjort i ungdomen osv

Så var i fan får du Anarki ifrån? Kliv ner från stolen!

Och sen när handlar palestina om anarki?

det skulle stå palestina SJAL.....du vet halsduk typ ... sån som alla stenkastande anarkistiska ungdomar har .

men grejen är att om man tycker det är rätt att ladda hem så kan nästa tycka att det är rätt att gå hem till dig å sno din tv ...vadå du måste ju dela med dig.

varför skall skivbolagen/filmbolagen dela med sig gratis av något dom har betalt för

fortkörning kan inte jämföras med stöld

Hmm var fan finns skivbolagen utan sina artister? Nä just det inga inkomster alls och hur kan det komma sig att artisterna inte fått en dollar av dom pengar som kommit in ifrån rättegångsfall i USA? När du kan motbevisa mig i detta så kan du svara men inte förr!

Nä du skivbolagen dom lurar av artisterna pengar vilket dom vet idag så skivbolag det är lika omodernt som framkallning av kemisk film!

word!

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
TRYIT Teddan
14 mars 2008 · 2 495 Inlägg

lingua skrev:

r-ted skrev:

lingua skrev:

Köra för fort, bryter mot lagen.
Nedalldning, bryter mot lagen.
Allt skit du/jag/alla adra gjort i ungdomen osv

Så var i fan får du Anarki ifrån? Kliv ner från stolen!

Och sen när handlar palestina om anarki?

det skulle stå palestina SJAL.....du vet halsduk typ ... sån som alla stenkastande anarkistiska ungdomar har .

men grejen är att om man tycker det är rätt att ladda hem så kan nästa tycka att det är rätt att gå hem till dig å sno din tv ...vadå du måste ju dela med dig.

varför skall skivbolagen/filmbolagen dela med sig gratis av något dom har betalt för

fortkörning kan inte jämföras med stöld

Tills den dagen du tar ett liv pga din fortkörning!
Och jag tror inte en sekund på att du inte bidrar till denna anarki! från att låta rörmokarn göra jobbet "svart" till dra ner solskyddet vi fartkameran. Alla småbrott du gör men ändå rättfärdigar påverkar samhället om inte mer än nedladdning.
Tänk bara hur sjukvården hade kunnat se ut utan alla alla miljardförluster på svartjobb i sverige? dagis? skolor?, det om nåt är väl en större fråga?
Och jag kan garantera att du sitter på "olagligt material i form av program till musik i din dator just nu.
så åter igen, vem försöker du lura än dig själv?

där har du fel , jag har inget olagligt i min dator , finns inte en enda mp3 låt eller liknande.
men jag har fler datorer tongue, men nu är det ju itne frågan om vad jag har utan vadsom är rätt eller fel..
Jag köper mycket skivor då jag sitter mycket i bilen och stannar till och skall tanka då slinker det gärna med en skiva.

nu minimaliserar du ju det hela och inskränker det till sverige , fildelning är ju ett globalt problem och har inte med våra skatter osv.

men självklart är det ju fel med svart jobb osv, däremot så har alla hantverkare som varit hemma hos mig jobbat vitt

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang