Hårdare tag mot fildelare

Sushikocken Sleeper
14 mars 2008 · 3 084 Inlägg

Phaetoon skrev:

olirc skrev:
Hmm har inte läst inläggen men skulle alliansen lyckas med att sätta alla fildelare i fängelse så kan vi utesluta Sverige ovanför Dalarna för där får vi sätta alla brottslingarna i det nya superfängelse som har instiftats av EU där fildelare ska sättas som har dömts för detta brott inom EU.

Sen att Aliansen gick till val att man INTE SKULLE JAGA FILDELARE ÄR GANSKA SKRATTRETANDE SÅ HAHA PÅ ER SOM RÖSTADE PÅ DOM!

Nä Marx du är nästan förlåten!

Ni som hoppar på mig tänk på att vid nästa val röstar jag kommunalt på SD och inte Muslim Mona Sahlin!

Fp ville väl ha hårdare tag, moderaterna lite tveksamma, C var helt mot en fildelningslag. Kd antar jag var för fildelningslagen?
På den röda sidan var både Vänstern och Mp mot lagen. Folket är iaf mot lagen.

säger dem för att fiska röster... Svar ja! När det kommer till kritan och dem får bestämma blir det tvärtom.
Självklart det är ju politiker!

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
FireTraXX DFFL
14 mars 2008 · 9 020 Inlägg

tkd_rille skrev:

FireTraXX skrev:

olirc skrev:

Nej det har jag inte hur så?

Inget, var bara en misstanke som visade sig vara sann.

"Undrar" hur jag kunde ha rätt?

jag har råd men jag vill inte då jag hatar usa och är nöjd med mitt boende. men en sak jag stör mig jävligt mycket på är idioter som totalt förstör en hel tråd genom att skryta om sina pengar och bara driva med folk och nervärdera folk som har mindre pengar än sig själv så kan du inte bara ta och hålla käften nu och gå ontopic istället så kan du själv starta en tråd som heter något i liknande med "kolla in min tråd jag har jättemycket pengar och jag skryter om de med"


on topic då
jag tycker att de är otroligt rätt att operatörerna skall få lämna ut ip nummer till skivbolagen filmbolagen med mera. Har man en ägande rätt på en sak och något delar eller laddar hem utan att betala för det så ska man ryka dit helt  klart.
Jag tackar youtube idag till att jag kan lyssna fram till musik jag gillar och kan köpa.

så de är inga problem för mig att de sätter dit fildelarna.

Har inte skrivit ett enda ord som har med min inkomst att göra...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Tiger1978 Fattig student
14 mars 2008 · 1 282 Inlägg

Hmmm tycker det finns lite för mycket gördeträtta nissar eller är det bara jag som börjar undra?
Ingen av dom som är emot fildelning som aldrig har tagit emot en svart krona? Sagt till om det är en tia för mycket i växeln från konsum eller ens kollat på en film hos en kompis? Tex det är emot svensk lag att hyra en film för att inte bruka den för egen konsumtion dvs är ett par kompisar som skramlar ihop till en film o kollar på den så är till och med det olagligt enligt infomationen på tex vhs filmer!
Fildelning? Har alltid funnits på ett eller ett annat sätt men internet har bara gjort det bredare..
Hatar moral nissar.. har aldrig träffat en ärlig sådan!!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
olirc
14 mars 2008 · 245 Inlägg

r-ted skrev:
ja SD är ju ett moget parti med bra partipolitik, grattis till ett moget val

Dom vågar iaf stå fär en invandringsfientlig politik!

FireTraXX DFFL
14 mars 2008 · 9 020 Inlägg

olirc skrev:

r-ted skrev:
ja SD är ju ett moget parti med bra partipolitik, grattis till ett moget val

Dom vågar iaf stå fär en invandringsfientlig politik!

Inte ens det vågar de.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
TRYIT Teddan
14 mars 2008 · 2 495 Inlägg

Tiger1978 skrev:
Hmmm tycker det finns lite för mycket gördeträtta nissar eller är det bara jag som börjar undra?
Ingen av dom som är emot fildelning som aldrig har tagit emot en svart krona? Sagt till om det är en tia för mycket i växeln från konsum eller ens kollat på en film hos en kompis? Tex det är emot svensk lag att hyra en film för att inte bruka den för egen konsumtion dvs är ett par kompisar som skramlar ihop till en film o kollar på den så är till och med det olagligt enligt infomationen på tex vhs filmer!
Fildelning? Har alltid funnits på ett eller ett annat sätt men internet har bara gjort det bredare..
Hatar moral nissar.. har aldrig träffat en ärlig sådan!!

nu är du ute på hal is ...

det med att kolla på en film med kompisar är lagligt , det är ett slutet sällskap..

moralnissar eller inte , vissa saker är fel .
även om man gör det så vet man att det är fel, jag har kört i 300km/h men jag tycker itne att det skall vara lagligt å göra det och jag vet attd et är fel...

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
TRYIT Teddan
14 mars 2008 · 2 495 Inlägg

FireTraXX skrev:

olirc skrev:

r-ted skrev:
ja SD är ju ett moget parti med bra partipolitik, grattis till ett moget val

Dom vågar iaf stå fär en invandringsfientlig politik!

Inte ens det vågar de.

nej dom vågar fan inte ens det ... gamla avdankade snubabr från bss och andra främlingsfientliga organisationer.
plockar lite från andra partiers program.
Ne fy fan skulle hellre röstat på sossarna än SD , eller hur fan skulle jag göra pest eller kolera ne jag skulle nog hellre skjuta mig än att behöva rösta på något av dom partierna

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Muttley
14 mars 2008 ·

FireTraXX skrev:

tkd_rille skrev:

FireTraXX skrev:

Inget, var bara en misstanke som visade sig vara sann.

"Undrar" hur jag kunde ha rätt?

jag har råd men jag vill inte då jag hatar usa och är nöjd med mitt boende. men en sak jag stör mig jävligt mycket på är idioter som totalt förstör en hel tråd genom att skryta om sina pengar och bara driva med folk och nervärdera folk som har mindre pengar än sig själv så kan du inte bara ta och hålla käften nu och gå ontopic istället så kan du själv starta en tråd som heter något i liknande med "kolla in min tråd jag har jättemycket pengar och jag skryter om de med"


on topic då
jag tycker att de är otroligt rätt att operatörerna skall få lämna ut ip nummer till skivbolagen filmbolagen med mera. Har man en ägande rätt på en sak och något delar eller laddar hem utan att betala för det så ska man ryka dit helt  klart.
Jag tackar youtube idag till att jag kan lyssna fram till musik jag gillar och kan köpa.

så de är inga problem för mig att de sätter dit fildelarna.

Har inte skrivit ett enda ord som har med min inkomst att göra...

inte ett skit som har med fildening heller att göra i de många av de sista medelande.

Tiger1978!!
jo svarta pengar har man ju tagit emot, laddat ner har man väl gjort lite. men jag kan anpassa mig med att inte ladda ner faktiskt och istället handla de jag tycker om.
nej de var inte emot svensk lag att ta med ett par polare hem och glo hemma hos någon. de är förbjudet att visa upp en film i exempelvis större folksamlingar med mera.
själv när man tar och tänker efteer på när en artist jobbar hårt för att lägga upp en ny skiva för han eller hon vill tjäna pengar så är de ju tyvärr massa svin som i princip snor musiken. man kan inte tänka för sig själv på en punkten faktiskt.

Sushikocken Sleeper
14 mars 2008 · 3 084 Inlägg

olirc skrev:

r-ted skrev:
ja SD är ju ett moget parti med bra partipolitik, grattis till ett moget val

Dom vågar iaf stå fär en invandringsfientlig politik!

Men flytta till Österrike så får du som du vill. Dem har en som heter Jörg Haider AKA "lillhitler" som styr och ställer haha big_smile han är riktigt främlingsfientlig lycka till! (Vet inte om han sitter kvar dock)
inget att skryta med kanske men har suttit ca 4 meter från den fjanten.

Senast redigerat av Sushikocken (14 mars 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
olirc
14 mars 2008 · 245 Inlägg

FireTraXX skrev:

olirc skrev:

r-ted skrev:
ja SD är ju ett moget parti med bra partipolitik, grattis till ett moget val

Dom vågar iaf stå fär en invandringsfientlig politik!

Inte ens det vågar de.

Bevisa det isf iom att till o m Mona Sahlin säger att Södertälje inte ska stå för mer invandrare än vad Nordamerika gör! Kommer själv från Södertälje så invandringspolitik det är nått som du förstår när du själv drabbats av det och inte förr!!!

olirc
14 mars 2008 · 245 Inlägg

Sushikocken skrev:

olirc skrev:

r-ted skrev:
ja SD är ju ett moget parti med bra partipolitik, grattis till ett moget val

Dom vågar iaf stå fär en invandringsfientlig politik!

Men flytta till Österrike så får du som du vill. Dem har en som heter Jörg Haider AKA "lillhitler" som styr och ställer haha big_smile (Vet inte om han sitter kvar dock)
inget att skryta med kanske men har suttit ca 4 meter från den fjanten.

Och?

Vet du vad demokrati är?

Sushikocken Sleeper
14 mars 2008 · 3 084 Inlägg

olirc skrev:

Sushikocken skrev:

olirc skrev:

Dom vågar iaf stå fär en invandringsfientlig politik!

Men flytta till Österrike så får du som du vill. Dem har en som heter Jörg Haider AKA "lillhitler" som styr och ställer haha big_smile (Vet inte om han sitter kvar dock)
inget att skryta med kanske men har suttit ca 4 meter från den fjanten.

Och?

Vet du vad demokrati är?

Ja det vet jag men knappast du?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
olirc
14 mars 2008 · 245 Inlägg

Sushikocken skrev:

olirc skrev:

Sushikocken skrev:
Men flytta till Österrike så får du som du vill. Dem har en som heter Jörg Haider AKA "lillhitler" som styr och ställer haha big_smile (Vet inte om han sitter kvar dock)
inget att skryta med kanske men har suttit ca 4 meter från den fjanten.

Och?

Vet du vad demokrati är?

Ja det vet jag men knappast du?

Att jag må inte inte gilla dina åsikter men jag kommer att försvara det med mitt eget blod för att du ska få uttrycka det eller vad?

Senast redigerat av olirc (14 mars 2008)

Jimmy_N Makaronborrare
14 mars 2008 · 993 Inlägg

Varsågoda här får ni varsin hink och spade till eran lilla sandlåda wink Vill minnas att det var fildelning det handlade om? Själv har jag inte laddat ner många låtar i mina dagar. Jag är en skivnörd och sen så känns det roligare att stödja sina favoritband som inte har det så lätt mot all överproducerad kommersiella skitmusik utan känsla som släpps i dag.

Phaetoon
14 mars 2008 · 8 156 Inlägg

olirc skrev:

Sushikocken skrev:

olirc skrev:

Och?

Vet du vad demokrati är?

Ja det vet jag men knappast du?

Att jag må inte inte gilla dina åsikter men jag kommer att försvara det med mitt eget blod för att du ska få uttrycka det eller vad?

Det där citatet handlar om yttrandefriheten. Vilket visserligen är en del av demokrati, men ändå.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
olirc
14 mars 2008 · 245 Inlägg

Och jag menar det också för jag har personlig erfarenhet av mobbare så vad du tycker är nått som jag tar intryck av!!

Tiger1978 Fattig student
14 mars 2008 · 1 282 Inlägg

tkd_rille skrev:

FireTraXX skrev:

tkd_rille skrev:

jag har råd men jag vill inte då jag hatar usa och är nöjd med mitt boende. men en sak jag stör mig jävligt mycket på är idioter som totalt förstör en hel tråd genom att skryta om sina pengar och bara driva med folk och nervärdera folk som har mindre pengar än sig själv så kan du inte bara ta och hålla käften nu och gå ontopic istället så kan du själv starta en tråd som heter något i liknande med "kolla in min tråd jag har jättemycket pengar och jag skryter om de med"


on topic då
jag tycker att de är otroligt rätt att operatörerna skall få lämna ut ip nummer till skivbolagen filmbolagen med mera. Har man en ägande rätt på en sak och något delar eller laddar hem utan att betala för det så ska man ryka dit helt  klart.
Jag tackar youtube idag till att jag kan lyssna fram till musik jag gillar och kan köpa.

så de är inga problem för mig att de sätter dit fildelarna.

Har inte skrivit ett enda ord som har med min inkomst att göra...

inte ett skit som har med fildening heller att göra i de många av de sista medelande.

Tiger1978!!
jo svarta pengar har man ju tagit emot, laddat ner har man väl gjort lite. men jag kan anpassa mig med att inte ladda ner faktiskt och istället handla de jag tycker om.
nej de var inte emot svensk lag att ta med ett par polare hem och glo hemma hos någon. de är förbjudet att visa upp en film i exempelvis större folksamlingar med mera.
själv när man tar och tänker efteer på när en artist jobbar hårt för att lägga upp en ny skiva för han eller hon vill tjäna pengar så är de ju tyvärr massa svin som i princip snor musiken. man kan inte tänka för sig själv på en punkten faktiskt.

Fattar vad du menar.. Jag laddar ner det mesta men köper det jag gillar av det jag laddar ner med.. Men man ska inte gnälla om man inte är bättre själv tycker jag, Har sett så mycket moralpredikningar här så man nästan spyr på det och man kan faktiskt jämnföra fildelning med svartjobb, jobbar tex du svart så "snor" du skattepengar från oss alla andra.
Dvs jag skulle kunna hacka på dig för det, problemet är att jag tror inte att varken jag eller nån annan kan göra det om man ska vara ärlig!
Bara fett trött på den svenska svartsjukan! Tror inte att nån här har så vitt samvete att man ska klaga på andra.. vet att alla har rätt till en åsikt, men en åsikt är ingenting som är rätt eller fel bara för man själv tycker det. det verkar vara många som tror det...
Mvh Robban

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
olirc
14 mars 2008 · 245 Inlägg

Phaetoon skrev:

olirc skrev:

Sushikocken skrev:

Ja det vet jag men knappast du?

Att jag må inte inte gilla dina åsikter men jag kommer att försvara det med mitt eget blod för att du ska få uttrycka det eller vad?

Det där citatet handlar om yttrandefriheten. Vilket visserligen är en del av demokrati, men ändå.

Vilket jag också menar för jag vet hur det är att bli förföljd iom att jag blev mobbad i gymnasiet!

Tiger1978 Fattig student
14 mars 2008 · 1 282 Inlägg

Som ett ps.. tycker det är skitbra som dom flesta musik försäljnings sidor har börjat med att man kan köpa en låt eller ett album över nätet för då kan ingen säga att dom inte har råd längre!!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
Phaetoon
14 mars 2008 · 8 156 Inlägg

calibra1992 skrev:
Varsågoda här får ni varsin hink och spade till eran lilla sandlåda wink Vill minnas att det var fildelning det handlade om? Själv har jag inte laddat ner många låtar i mina dagar. Jag är en skivnörd och sen så känns det roligare att stödja sina favoritband som inte har det så lätt mot all överproducerad kommersiella skitmusik utan känsla som släpps i dag.

Jag måste faktiskt hålla med dig lite där. Visserligen så har jag inte så många skivor med musik, men det beror ju på att det är jobbigt att byta cd hela tiden. Känns mer effektivt med att ha allting på ett och samma ställe.

Iaf. Jag känner igen mig i det du säger om att musiken idag inte är lika innovativ som förr.
Nu känns det som om många nya band bara plagierar andars stil. Dom flesta nya låtar man hör idag innehåller slingor från andra äldre låtar. Mycket covers.
Den musiken som är unik kommer inte från dom etablerade storartisterna direkt.
Filmmusiken däremot, där finns det rätt mycket att hämta. Lite mer kvalité där.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang