Hårdare tag mot fildelare

Sushikocken Sleeper
14 mars 2008 · 3 084 Inlägg

olirc skrev:
Och jag menar det också för jag har personlig erfarenhet av mobbare så vad du tycker är nått som jag tar intryck av!!

vänta här nu har din åsikt något samband med mobbarnas ursprung?

..Jävlar vad offtopic vi är nu!

Senast redigerat av Sushikocken (14 mars 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Phaetoon
14 mars 2008 · 8 156 Inlägg

Jag tycker att det här börjar spåra ur lite och bli lite väl personligt. Ta det lite lugnare i fortsättningen.
(och säg gärna till mig om jag gör något fel också, för det är lite svårt att både vara moderator och inblandad i diskussionen samtidigt.)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Muttley
14 mars 2008 ·

Tiger1978 skrev:
Fattar vad du menar.. Jag laddar ner det mesta men köper det jag gillar av det jag laddar ner med.. Men man ska inte gnälla om man inte är bättre själv tycker jag, Har sett så mycket moralpredikningar här så man nästan spyr på det och man kan faktiskt jämnföra fildelning med svartjobb, jobbar tex du svart så "snor" du skattepengar från oss alla andra.
Dvs jag skulle kunna hacka på dig för det, problemet är att jag tror inte att varken jag eller nån annan kan göra det om man ska vara ärlig!
Bara fett trött på den svenska svartsjukan! Tror inte att nån här har så vitt samvete att man ska klaga på andra.. vet att alla har rätt till en åsikt, men en åsikt är ingenting som är rätt eller fel bara för man själv tycker det. det verkar vara många som tror det...
Mvh Robban

Jag gnäller inte utan jag talar om hur de är. De är just precis så jävla dålig stil faktiskt att ladda ner.

Sen vill jag ju faktiskt inte att man kan jämföra den del att någon gör svartjobb ibland till en väldigt liten del pengar som inte är mycket pengar. Med tanke på att jag jobbar 100% eller mer och skattar exakt allt man ska.
och ja som cdon har att man betalar för att ladda över till datorn är jävligt bra då kan man ladda ner någon låt billigt och kanske köpa hela albumet på skiva sen om man vill.

Phaetoon
14 mars 2008 · 8 156 Inlägg

Man kan ju jämföra illegal nedladdning av musik med att smita in på en konsert.
Det skadar ingen. Ingen går miste om något, för om jag hade behövt betala så hade jag inte gått på konserten, right?
Fast om alla tänkte på samma sätt? Hur skulle det bli då?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
FireTraXX DFFL
14 mars 2008 · 9 020 Inlägg

olirc skrev:

FireTraXX skrev:

olirc skrev:

Dom vågar iaf stå fär en invandringsfientlig politik!

Inte ens det vågar de.

Bevisa det isf iom att till o m Mona Sahlin säger att Södertälje inte ska stå för mer invandrare än vad Nordamerika gör! Kommer själv från Södertälje så invandringspolitik det är nått som du förstår när du själv drabbats av det och inte förr!!!

Hade du vetat vem jag är så hade du inte skrivit så.
Mitt efternamn kom till Sverige för 50 år sedan, nog sagt?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
olirc
14 mars 2008 · 245 Inlägg

Jo ber om ursäkt för mitt ursprung men inte till mobbarna hmm

Nåja till OT sas så visst jag vill betala men då till artisterna och inte till skivbolagen då dom suger pung sas cool

Till moderatorerna så jag förstår att ni har ett grannlag jobb särskilt i helgerna *hick* sorry ska titta inte så djupt i flaskan nästa helg!!!

Senast redigerat av olirc (14 mars 2008)

Tiger1978 Fattig student
14 mars 2008 · 1 282 Inlägg

tdk_rille... Jag menade inte att du gnällde, utan det var det almänna gnället men det känns skön för jag tror vi ligger på ungefär samma nivå..
Bara trött på allt lip o gnäll
Mvh Robban

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
Phaetoon
14 mars 2008 · 8 156 Inlägg

olirc skrev:

FireTraXX skrev:

olirc skrev:

Dom vågar iaf stå fär en invandringsfientlig politik!

Inte ens det vågar de.

Bevisa det isf iom att till o m Mona Sahlin säger att Södertälje inte ska stå för mer invandrare än vad Nordamerika gör! Kommer själv från Södertälje så invandringspolitik det är nått som du förstår när du själv drabbats av det och inte förr!!!

Det kanske bör nämnas att USA (dvs Kanada räknas inte med) har tagit emot flera gånger fler invandrare än hela Sveriges befolkningsmängd. Sett per capita så ligger dom sida vid sida jämfört med Sverige. Däremot har vi tagit emot fler flyktingar.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
olirc
14 mars 2008 · 245 Inlägg

FireTraXX skrev:

olirc skrev:

FireTraXX skrev:

Inte ens det vågar de.

Bevisa det isf iom att till o m Mona Sahlin säger att Södertälje inte ska stå för mer invandrare än vad Nordamerika gör! Kommer själv från Södertälje så invandringspolitik det är nått som du förstår när du själv drabbats av det och inte förr!!!

Hade du vetat vem jag är så hade du inte skrivit så.
Mitt efternamn kom till Sverige för 50 år sedan, nog sagt?

Moget!!

Phaetoon
14 mars 2008 · 8 156 Inlägg

olirc skrev:
Jo ber om ursäkt för mitt ursprung men inte till mobbarna hmm

Nåja till OT sas så visst jag vill betala men då till artisterna och då direkt för skivbolagen dom suger pung sas cool

Till moderatorerna så jag förstår att ni har ett grannlag jobb särskilt i helgerna *hick* sorry ska titta inte så djupt i flaskan nästa helg!!!

Äh, det är lugnt wink
Jag håller med dig. Pengarna bör gå till artisterna och låtskrivarna. För skivbolagen fixar ju mest kontrakten och reklamen, vilket inte behövs längre. Sånt går ju att sköta över internet nu.

Det är ju därför skivbolagen känner sig så hotade. För det är ju inte så många som pratar om filmer?
En storfilm vill man ju se på bio. För vem vill vänta ett halvår på dvd:n och titta på hemmabion?
Kanske om man vill se om filmen. Hur många är det som har bra hemmabiosystem med 52" tv?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
FireTraXX DFFL
14 mars 2008 · 9 020 Inlägg

olirc skrev:

FireTraXX skrev:

olirc skrev:

Bevisa det isf iom att till o m Mona Sahlin säger att Södertälje inte ska stå för mer invandrare än vad Nordamerika gör! Kommer själv från Södertälje så invandringspolitik det är nått som du förstår när du själv drabbats av det och inte förr!!!

Hade du vetat vem jag är så hade du inte skrivit så.
Mitt efternamn kom till Sverige för 50 år sedan, nog sagt?

Moget!!

VA?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
TRYIT Teddan
14 mars 2008 · 2 495 Inlägg

Phaetoon skrev:

olirc skrev:
Jo ber om ursäkt för mitt ursprung men inte till mobbarna hmm

Nåja till OT sas så visst jag vill betala men då till artisterna och då direkt för skivbolagen dom suger pung sas cool

Till moderatorerna så jag förstår att ni har ett grannlag jobb särskilt i helgerna *hick* sorry ska titta inte så djupt i flaskan nästa helg!!!

Äh, det är lugnt wink
Jag håller med dig. Pengarna bör gå till artisterna och låtskrivarna. För skivbolagen fixar ju mest kontrakten och reklamen, vilket inte behövs längre. Sånt går ju att sköta över internet nu.

Det är ju därför skivbolagen känner sig så hotade. För det är ju inte så många som pratar om filmer?
En storfilm vill man ju se på bio. För vem vill vänta ett halvår på dvd:n och titta på hemmabion?
Kanske om man vill se om filmen. Hur många är det som har bra hemmabiosystem med 52" tv?

jag kolar hellst hemma , hatar bio och dne dåliga bildkvaliteten.
sen orkar jag inte fjortisar som fnittrar när jag vill kolla på film .
jag har en full-hd projektor och en 90-någonting stor duk, ja och det är blue-ray filmer som gäller .

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
olirc
14 mars 2008 · 245 Inlägg

FireTraXX skrev:

olirc skrev:

FireTraXX skrev:

Hade du vetat vem jag är så hade du inte skrivit så.
Mitt efternamn kom till Sverige för 50 år sedan, nog sagt?

Moget!!

VA?

Är själv invandrare för vad jag vet så har jag valonnblod i mig så jag är själv invandrare men jag har lärt mig "Darvind law" sas.

TRYIT Teddan
14 mars 2008 · 2 495 Inlägg

ne ny tycker jag vi fortsätter detta när vi är nyktra , fan det spårar ju ur och blir jävligt offtopic alltså ...

sluta tanka bli laglydiga , och du firetraxxxxxxxxxx du är en bra kille även om du har tankat hem 4st  mp3 låtar med lillbabs

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
FireTraXX DFFL
14 mars 2008 · 9 020 Inlägg

Darwin?

Du borde kanske lära dig att t.o.m. SD säger att tredje generationens invandrare är "Svensk" du som är en sådan hängiven liten SD-fjolla.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Tiger1978 Fattig student
14 mars 2008 · 1 282 Inlägg

Phaetoon skrev:

olirc skrev:
Jo ber om ursäkt för mitt ursprung men inte till mobbarna hmm

Nåja till OT sas så visst jag vill betala men då till artisterna och då direkt för skivbolagen dom suger pung sas cool

Till moderatorerna så jag förstår att ni har ett grannlag jobb särskilt i helgerna *hick* sorry ska titta inte så djupt i flaskan nästa helg!!!

Äh, det är lugnt wink
Jag håller med dig. Pengarna bör gå till artisterna och låtskrivarna. För skivbolagen fixar ju mest kontrakten och reklamen, vilket inte behövs längre. Sånt går ju att sköta över internet nu.

Det är ju därför skivbolagen känner sig så hotade. För det är ju inte så många som pratar om filmer?
En storfilm vill man ju se på bio. För vem vill vänta ett halvår på dvd:n och titta på hemmabion?
Kanske om man vill se om filmen. Hur många är det som har bra hemmabiosystem med 52" tv?

Varför oroade du dig för att va moderator samt inblandad?
Tycker du har bra inställning och är oberoende ändå..
Jag gillar att kolla film hemma det e ju det bästa men bion har ju sin charm ändå wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
olirc
14 mars 2008 · 245 Inlägg

Phaetoon skrev:

olirc skrev:
Jo ber om ursäkt för mitt ursprung men inte till mobbarna hmm

Nåja till OT sas så visst jag vill betala men då till artisterna och då direkt för skivbolagen dom suger pung sas cool

Till moderatorerna så jag förstår att ni har ett grannlag jobb särskilt i helgerna *hick* sorry ska titta inte så djupt i flaskan nästa helg!!!

Äh, det är lugnt wink
Jag håller med dig. Pengarna bör gå till artisterna och låtskrivarna. För skivbolagen fixar ju mest kontrakten och reklamen, vilket inte behövs längre. Sånt går ju att sköta över internet nu.

Det är ju därför skivbolagen känner sig så hotade. För det är ju inte så många som pratar om filmer?
En storfilm vill man ju se på bio. För vem vill vänta ett halvår på dvd:n och titta på hemmabion?
Kanske om man vill se om filmen. Hur många är det som har bra hemmabiosystem med 52" tv?

Själv gick jag ock kollade på senaste Aliens vs Predator filmen på bio med min kusse iom att jag ville betala för mig även om jag ligger i låginkomstligan därför att jag gillar Sci-Fi och vet att det inte kommer något nytrt om det inte finns pengar att tjäna!

Crall julgran
14 mars 2008 · 214 Inlägg

Frågan om fildelning kommer ju aldrig att dö ut!

Om den skulle göra det kommer ju iallafall mitt film-tittande att minska med 90%.
Sen är det ju mycket skönare att sitta hemma och kolla på en film än att se den på bio.

Tycker endå det är lite synd om artister m.m som inte får så bra betalt tack vare att det laddas ner men priserna för cd/film tycker jag är för dyra för att jag ska välja att köpa istället för att ladda ner gratis

Sushikocken Sleeper
14 mars 2008 · 3 084 Inlägg

Jag tänker flytta imorrn nån som vill på utflyttningsfest ikväll i härnösand? tongue jag bjur på gin lilla slatten som är kvar och dunken (piratkopierad vodka.) Det är bara droppa in. Man helt ensam då alla andra har stuckit från mig... och vi hann inte ens ha en utflyttningsfest :'( snyft

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Phaetoon
14 mars 2008 · 8 156 Inlägg

Tiger1978 skrev:
Varför oroade du dig för att va moderator samt inblandad?
Tycker du har bra inställning och är oberoende ändå..
Jag gillar att kolla film hemma det e ju det bästa men bion har ju sin charm ändå wink

Man måste tänka lite mer på vad man gör när man är moderator. Jag försöker att vara oberoende, men det är ju svårt att vara objektiv ibland.

När det gäller bio så går jag nog lika mycket på bio nu som när jag var uppkopplad på 14.4 modem.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang