2569
Sök

Bubblor i toningen

Autonom
15 mars 2008
Trådstartare
allO! Någon/några som vet hur jag undviker eller får bort småbubblor när jag tonar? Sen skiter jag i hur många tonings trådar som ligger uppe, jag orkar inte leta. Mvh
Senast redigerat av Autonom (15 mars 2008)

33 Inlägg
15 mars 2008
Kan rekomendera att du gör det när det är varmt ute eller inomhus.
också att du använder lagom med vatten och inte överdriver.

Autonom
15 mars 2008
Trådstartare
ListerRacer skrev:

Okej. Men vi har satt på filmen så noggrannt som möjligt och använt vatten men rutan huseras av en jävla massa småbubblor... Vet du hur jag får bort skiten?

1 302 Inlägg
15 mars 2008
Autonom skrev:
ListerRacer skrev:

Okej. Men vi har satt på filmen så noggrannt som möjligt och använt vatten men rutan huseras av en jävla massa småbubblor... Vet du hur jag får bort skiten?

Ta en nål och stick på bubblorna och sedan så drar du över bublan med ett finger då får du bort den/dem.

123 Inlägg
15 mars 2008
kan vara kvar smuts under toningen på rutan.!? om bubblorna är jätte små..

Pappa Jimmy

1 489 Inlägg
15 mars 2008
Använde du T-sprit på rutorna innan du tonade?

Det gör man alltid så all skit är borta, sen tonar man, skrapar med en tygskrapa så slipper man repor, sen renskär man

Mvh

• Även den starka måste ta i när han skiter

33 Inlägg
15 mars 2008
Kan fungera att ta hål med en nål, men akta dig så det inte blir för stort bara för då ser det värre ut.
kan ju av att det sitter skit kvar sedans innan så filmen inte kan fästa på rutan redigt . .

1 813 Inlägg
15 mars 2008
NEJ NEJ NEJ inga hål i toningen.... om du har fått bubblor i toningen så tar du fram en hårfön helst värmepistol värm mkt mkt försiktigt inte för mkt för då smälter du toningen.. sen drar du ut försiktigt försiktigt.. ibland räcker det att bara vänta 2 dagar sen kan man dra ut bubblorna oxå men var försiktigt för lite förhårt och toningen går sönder..!! behövd inga nålar lr nått sånt...!!  lycka till;)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Like it German
378 Inlägg
15 mars 2008
Antingen är de skit på rutan lr så hade du för lite vatten. Kan tipsa om att använda en riktig mjuk gummiskrapa och mycket vatten utanpå toningen för att slipa repor. Men om du nu har fått bubblorna ska du använda värmepistol eller hårfön i värsta fall blir bättre än att sticka hål de är nödlösningen.

MVH/ K

Hur många skruvar fick du över?....

Sök