I 240:n använde jag standard antennen till min DLS 160, funkade bra. I renaulten är originalantennen sönder så nu ligger radion och skräpar i källaren *hint*
Jag kör med vanliga radioantennen till min snutradio och det funkar även fast antennen är avbruten =/ men jag får ju inte in allt men får in mycket fast det beror ju på hur nära man är bilarna och så vidare
"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
okok,ja ett anpassat är vell bäst,dock känner ja inte för å kosta på ett nytt spröt när dom ändå ska lägga ner 79mhz bandet nästa år
men det låter ju lovande med ett vanligt spröt då:)
Det gamla radiobandet ersätts i bl,a Östergötland sept 2009 av det nya krypterade systemet RAKEL. Men polisen kommer att använda båda banden samtidigt under inkörningen av Rakel. Dessutom så är RAKEL enl uppgift mkt otillförlitligt. så vi kommer nog att kunna höra det gamla 79Mhz bandet ett bra tag framöver. Med lite tur fram till 2010. Sedan säljer vi våra polis-scannrar till lapparna, de drabbas sist av RAKEL.
Undrar just hur snuten ska klara upp alla framtida brott utan allmänhetens stöd? i dagsläget så kan de ju med Svenssons hjälp klara ut många pågående brott och smitningar. Sedan efter att RAKEL gjort sitt inträde så är det "FRITT FRAM" för brottsligheten. Inga mera heta tips från alla f.d scannerförsedda privatbilar. Over and out.
Går utmärkt att använda radioantennen, ska va en dryg dm längre till polisbandet egentligen. Men på en mottagarantenn spelar det ingen större roll, vore mer noga om man ska sända.
"He who sacrifices freedom for security deserves neither"