Mazdakillen skrev:
Varken min ombyggda 323F eller MX3an har jag blivit stoppad annat än att man har gjort något tokigt.
Som 323 an blev jag stoppad för att inte regskylten satt fram.
Började med nykterhetskontroll och då påpeka dem om skylten men de släppte mig tills jag åkte i skärholmen i södra sthlm... där var det kört där blev det böter.
Utöver det höll jag på åka på annat eftersom ja, jag är orädd och har finskt temprament.
Andra gången var med min MX3 men ja.. då hade jag kört galet så det var väl kanske befogat i lagens mening.
Klarade mig den gången.
Den bil jag blev mest stoppad med var min vita 626 ett tag men det avtog, antagligen kände de väl igen mig.
Men rent generellt är det väl svårt att peka ut vissa bilar, beror nog mera på skicket och hur man framför den.
Dock kan det variera från olika polis distrikt oxå.
Ungefär som olika bilprovningar dömmer bilar olika.
Bilprovningen Södertälje älskar att jävlas med oss som åker japanskt... förmodligen för de aldrig hittar något men ändå. Vissa bilprovningar går i taket om du har bara en doftgran i bilen och vissa bilprovningar blir helt förtjusta av glädje när det kommer trimmade, stylade streetcars.
Ja trimmade då kanske en icke turbobil inte ska komma med en HX52 under huvven men sitter allt förberett för en sådan så är det tummen upp ändå.