2790
Sök

Erfarenheter hos Stylingkompaniet?

Evolution Garage
1 299 Inlägg
18 mars 2008
Trådstartare
Ska lacka bilen hos Stylinkompaniet 1:a April, någon som kan säga något om vad det är för killar!?

Sky´s the limit...

9 108 Inlägg
19 mars 2008
Som hos dom flesta andra firmor finns det blandade erfarenheter, men det är jävligt trevliga killar i alla fall smile

88 Inlägg
19 mars 2008
Dom var jäkligt trevliga, synd bara att det var sjukt dålig passform på kjolarna jag beställde därifrån

"Remember, No Stairway"
Kolla in projekttråden på:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=80718

1 675 Inlägg
19 mars 2008
sämre pass form= billigare priser. Måste dom anpassa varje del till bilen kostar det mer. Är ju inge större jobb att gör själv. Tycker dom är grymt duktiga och trevliga där smile

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

Evolution Garage
1 299 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
Okaj, jo har hört lite blandade åsikter om deras grejer... Men undrar just om hur duktiga dom är på att lackera, någon som har fått bra/dåligt resultat eller vet hur dom jobbar?

Sky´s the limit...

JDM
593 Inlägg
19 mars 2008
Hur mycket går det på?

Det ska vara JDM och bana!

Evolution Garage
1 299 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
26500:- för in och utvändig hellack... nästan gratis... DEHEE!! XD

Sky´s the limit...

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
19 mars 2008
Inte så speciellt dyrt om det  blir bra!

Mvh/Tobbe

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

Evolution Garage
1 299 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
Speedman skrev:

Mvh/Tobbe

Nej helt okej pris, har en bra bit att åka så dom plockar ner den där, och vill slipa själva då det är avgörande för hur bra resultatet blir... lämnar min pärla helt i händerna på några jag inte vet va dom går för... lite läskigt hehe..

Sky´s the limit...

JDM
593 Inlägg
19 mars 2008
Vad är det för färg som planeras då?

Evolution Garage
1 299 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
Haxxel skrev:
Vad är det för färg som planeras då?

Någon variant av mörkblå tror jag det blir... inte helt säker än hehe..

Sky´s the limit...

JDM
593 Inlägg
19 mars 2008
Oh läckert big_smile
Men du ska väll ha lite former eller tvåfärgat elelr nått? Blir så tråkigt och mainstream om den är helfärgad.

1 050 Inlägg
19 mars 2008
Rushman skrev:
Speedman skrev:

Mvh/Tobbe

Nej helt okej pris, har en bra bit att åka så dom plockar ner den där, och vill slipa själva då det är avgörande för hur bra resultatet blir... lämnar min pärla helt i händerna på några jag inte vet va dom går för... lite läskigt hehe..

För att slippa ev, strul efteråt, så kan det vara en god ide' att skriva ned på papper exakt vad som skall göras. Samt vad som ingår i lacken,mm. Med tanke på det skyhöga priset, så förstår jag att du har vissa förväntningar? Begär du kvitto, så kommer de förmodligen att vara mer noggranna med jobbet. Ett svartjobb går ju knappast att reklamera efteråt.

Med tanke på priset, så bör det väl röra sig om en avancerad motivlackering av hela bilen?

EDIT:
Var inne och kollade på din mkt fräscha Nissan Skyline, är det den du tänker lacka om? Finns inte mkt slip-jobb på den bilen.
Se till att de verkligen demonterar samtliga fönsterlister, dörrhandtag, baklysen,mm,mm. Annars finns risken att du får en förstörd bil efteråt, där de har maskerat samtliga lister, handtag med maskeringstejp.
Detta har jag sett allt för många skräckexempel på, t.om märkesverkstäder som fuskmaskerar med tape.
Senast redigerat av E-30 (19 mars 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
E-30 skrev:
Rushman skrev:
Speedman skrev:

Mvh/Tobbe

För att slippa ev, strul efteråt, så kan det vara en god ide' att skriva ned på papper exakt vad som skall göras. Samt vad som ingår i lacken,mm. Med tanke på det skyhöga priset, så förstår jag att du har vissa förväntningar? Begär du kvitto, så kommer de förmodligen att vara mer noggranna med jobbet. Ett svartjobb går ju knappast att reklamera efteråt.

Med tanke på priset, så bör det väl röra sig om en avancerad motivlackering av hela bilen?

nedplockning slipning och hellackering av in å utsida = 26500:- ganska mycket pengar, men något jag överlever OM det blir valuta för pengarna. Ingen effektlack, bara basic metallic. Pearl och motiv så är det från 45000:-

Sky´s the limit...

JDM
593 Inlägg
19 mars 2008
Oj, jag funderar på att lacka om min kärra och då inte för mer än typ 7000:- yikes

417 Inlägg
19 mars 2008
Om de är noggranna så är 26500:- med kvitto = gratis! smile
Fyll på med bilder när det är klart!

mvh//Jocke

1 050 Inlägg
19 mars 2008
Har en kompis som hellackade en Volvo 940, (visserligen ett svartjobb) till priset 10.000:- då plockade de ned allt, lister, rutor,mm. Samt att det var tre lager klarlack inkl mellanslip. (dock ej metalliclack utan klarröd)

Tycker att ditt pris verkar lite för dyrt. Sedan återstår det att se om de verkligen demonterat fönsterlister, dörrhandtag,mm. Annars så lär ju bilens andrahandsvärde sjunka till botten. (med en massa fula lackskarvar)

417 Inlägg
19 mars 2008
E-30 skrev:
Har en kompis som hellackade en Volvo 940, (visserligen ett svartjobb) till priset 10.000:- då plockade de ned allt, lister, rutor,mm. Samt att det var tre lager klarlack inkl mellanslip. (dock ej metalliclack utan klarröd)

Tycker att ditt pris verkar lite för dyrt. Sedan återstår det att se om de verkligen demonterat fönsterlister, dörrhandtag,mm. Annars så lär ju bilens andrahandsvärde sjunka till botten. (med en massa fula lackskarvar)

Det låter skitbra smile
Ge mig hans nummer så ska jag fixa jobb åt honom wink Det finns ingen här i trakten som gör kvalitétsjobb till dom pengarna! Skulle nästan kunna tänka mig och lämna egna grejer till de priset för lackjobb, trots att jag jobbar som lackare själv på heltid smile

mvh/Jocke

Evolution Garage
1 299 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
E-30 skrev:

Ja... precis sånt jag vill veta... det är saftigt... men för en proffsig plackering är det överkomligt.. Uffes bil å plåt kan lacka till halva priset å de blir "görbra" men när fälgarna kostar över 20 papp kan gärna lacken oxå få göra det... men blir det skarvar å halvtaskig tillbakamonterat så är det mindre kul å lägga så mkt pengar

Sky´s the limit...

1 050 Inlägg
19 mars 2008
Rushman skrev:
E-30 skrev:

Ja... precis sånt jag vill veta... det är saftigt... men för en proffsig plackering är det överkomligt.. Uffes bil å plåt kan lacka till halva priset å de blir "görbra" men när fälgarna kostar över 20 papp kan gärna lacken oxå få göra det... men blir det skarvar å halvtaskig tillbakamonterat så är det mindre kul å lägga så mkt pengar

Tyvärr, så är det ett mkt stort risktagande att lämna en extremt välskött bil på hellackering. Den största risken är att de ej lägger ned nödvändig tid på att demontera fönsterlister och dörrhandtag, detta arbete kräver att man plockar ned varje bildörr mkt noggrannt innifrån. Ett pilljobb som tar många timmar i anspråk. Dessutom så går det ofta sönder lister och clips i samband med demonteringen.

Fönster och fälgar blir ofta nedsprutade med fasttorkat färgdamm. Om din bil är lika fin som den ser ut, så skulle jag "ALDRIG" utsätta den för en hellackering med allt vad detta innebär. En fråga i all välmening: VARFÖR ska du lackera om hela bilen? Är den skadad i lacken?

Sök