2728
Sök

stökigt hemma?

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2092544.ab
tänk på att du kan mista jobbet då lol lol lol lol lol lol lol lol cool

796 Inlägg
21 mars 2008
men herregud yikes helt sjukt ju..

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

SQ
1 343 Inlägg
21 mars 2008
haha big_smile  men dom hade de skapligt skitigt hemma...   big_smile

Ljudnörd!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
21 mars 2008
Fy fan.. hmm Tur man inte har nåt jobb man kan förlora. tongue

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

645 Inlägg
21 mars 2008
Det där va nog det dummaste jag sett... hur fan kan man ge nån sparken för hur det ser ut i hemmet?

Fortare än kvickt
241 Inlägg
21 mars 2008
de levde förmodligen under misär-liknande förhållande och tjejen jobbade trots allt med livsmedel...

Akta lacken pappskalle!

7 100 Inlägg
21 mars 2008
japp,mongo är det!
men så är det,är man stökig i almänt,så är man de på jobbet ochså!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Meister
6 763 Inlägg
21 mars 2008
Gonken skrev:
de levde förmodligen under misär-liknande förhållande och tjejen jobbade trots allt med livsmedel...

Japp. Kan man inte hålla någe sånär rent och snyggt hemma så ska man nog inte ha ett sånt jobb. Men frågan är om de är lagligt att göra så?

8 156 Inlägg
21 mars 2008
Gonken skrev:

Te och kaffe är visserligen livsmedel, men ändå?
Personlig integritet någon?
Bara för att dom har det skitigt hemma så innebär det ju faktiskt inte att dom missköter sig på jobbet.
Jag misstänker att hon till och med var tvungen att tvätta sig mer än andra, för att få bort lukt osv?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 079 Inlägg
21 mars 2008
camaro67 skrev:
Gonken skrev:

Japp. Kan man inte hålla någe sånär rent och snyggt hemma så ska man nog inte ha ett sånt jobb. Men frågan är om de är lagligt att göra så?

Det är som att säga att en målare med omålat hus inte kan måla, en lackerare med matt/rostig bil inte kan lacka, som att en it-tekniker med hemmapulade datorer med ghettolösningar inte kan jobba med datorer, som en bilmeck med ett vrak till bil inte kan laga bilar. Sköter man sitt jobb som man ska med hygien, "hel och ren" osv så ska man kunna leva i en kartong om man så vill det där är verkligen kränkande. Förstår din poäng men det är inte rätt att göra så, hade det varit i staterna så hade advokaterna flockats runt ärendet.

Någon som vet vilket företag det gäller?
Senast redigerat av Madhouse (21 mars 2008)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
21 mars 2008
Ni hör ju bara hennes sida i storien kanske inte alls är därför hon fick kicken.

Bmw osv..

524 Inlägg
21 mars 2008
Helt rätt å ge henne kicken... Fan, har man de så överjävligt skitigt hemma så sejer ju de en hel del om personen i fråga. Hade man vetat om att en person har de så hade iaf inte jag anställt den personen...

119 Inlägg
21 mars 2008
Helt rätt! .xD

//Alexander o.O

Fortare än kvickt
241 Inlägg
21 mars 2008
Madhouse skrev:
camaro67 skrev:
Gonken skrev:

Det är som att säga att en målare med omålat hus inte kan måla, en lackerare med matt/rostig bil inte kan lacka, som att en it-tekniker med hemmapulade datorer med ghettolösningar inte kan jobba med datorer, som en bilmeck med ett vrak till bil inte kan laga bilar. Sköter man sitt jobb som man ska med hygien, "hel och ren" osv så ska man kunna leva i en kartong om man så vill det där är verkligen kränkande. Förstår din poäng men det är inte rätt att göra så, hade det varit i staterna så hade advokaterna flockats runt ärendet.

Någon som vet vilket företag det gäller?

visst det är högst diskutabelt att företaget gjorde som de gjorde. icke desto mindre förstår jag dem, för det går inte att jämföra med målare/it-tekniker/bilmek, eftersom folk i allmänhet är väldigt känsliga när det gäller saker som ska förtäras. tror de flesta hellre får huset ommålat av någon som bor i ett ruckel, än får något de ska äta/dricka berett av en lortgris, oavsett människan är hel&ren på jobbet eller ej. det är inte så bra reklam för företaget nu när så många har sett henne på tv.

Akta lacken pappskalle!

Fortare än kvickt
241 Inlägg
21 mars 2008
UseDubbelTurbo skrev:
Ni hör ju bara hennes sida i storien kanske inte alls är därför hon fick kicken.

helt rätt. hon hade inte tillsvidareanställning. är inte omöjligt att hon vill använda det här, för att försöka tvinga företaget att förlänga hennes anställning.

Akta lacken pappskalle!

373 Inlägg
21 mars 2008
bmx skrev:
japp,mongo är det!

nej där har du väldigt fel! får erkänna att jag ínte är ngn ordnings männsika i mitt hem men på mitt skrivbord på jobbet råder det ordning och reda! det finns säkert fler som är som mig el helt tvärt om.. jätte stökigt på jobbet å ordning hemma.. då dra inte alla över en kam! yikes
Senast redigerat av VolvoHanna (21 mars 2008)

811 Inlägg
21 mars 2008
Men hon är ju jävligt snygg iaf big_smile

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
21 mars 2008
camaro67 skrev:
Gonken skrev:

Nej, det är långt ifrån lagligt eller rätt att säga upp någon pga dennes bostadssituation. Förutsatt att man sköter sina uppgifter på företaget i fråga.
Men självklart "fixar" företaget så att det "ser lagligt ut" i sina papper. Dvs man kan säga upp pga sammarbetssvårigheter, en riktig klassiker. I själva verket kan det röra sig om att chefen inte gillar någon personligen, men att den anställde egentligen sköter sig exemplariskt - anställde ryker ändå.
En annan variant är att säga upp pga det är ett övertal på anställda/för få uppgifter i förhållande till anställda - men chefen vill egentligen bara få bort den anställde. Välkommen till sverige 2008!
Vad du gör i ditt hem angår ingen annan än dig (och den du delar bostaden med)... allra minst angår det företaget du jobbar för (om inte tjänsten kräver detta specifikt).
Svårt för någon att verkligen bevisa hur det ligger till i detta fall, men givet misstänkt att det är pga programmet.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
21 mars 2008
bmx skrev:
japp,mongo är det!

Å nej, löst antagande.
När man arbetar brukar man gå in i sin "yrkesroll" och sköta uppgifterna. Hur man sköter dem är givetvis individuellt - bra/dåligt/slappt/strikt osv. När man kommer ifrån jobbet byter man om till "hemmarollen", dvs väldigt lätt att man slappnar av och släpper på allt. Så är det för en del, för andra kan det vara tvärt om. Jobbigast är det för dem som arbetar hemifrån, de släpper i princip aldrig sina arbetsuppgifter (och bränner ut sig lättare).

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Moderator+
1 081 Inlägg
22 mars 2008
Rätt eller ej så lär det knappast gynna en företagare om en som står i hans butik är "känd" från TV för att ha det överjävligt äckligt och stökigt hemma ...

Sedan är det ju inte ens troligt att detta var enda orsaken till uppsägning, kanske bara var droppen?

Vem jag?

Sök