3368
Sök

Tog ut bilen men något är fel

296 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
När jag tog ut min bil nu i veckan så hackar den när jag trycker plattan i botten. någon som vet vad det kan vara? den hackade inte inte när jag ställde in den, den har stått utan batteri hela vintern kan det beror på det?
\\ Kvarna

51 Inlägg
22 mars 2008
kan va vatten i bensinen om den stog med lite soppa i tanken hela vintern....

146 Inlägg
22 mars 2008
lamdasonden? funbkar den inte redigt så hackar bilen vid fullt pådrag .. hadde själv det problemet ett tag tills jag fick reda på det.

296 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
Slave_joe skrev:
gamla tändstift kanske`?

nae dom är bytta ingen skillnad:/

296 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
scirocco8v skrev:
kan va vatten i bensinen om den stog med lite soppa i tanken hela vintern....

hur får man bort det då? om det inte försvinner när man slår i fuel cleaner?

296 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
BOBBBAN skrev:
lamdasonden? funbkar den inte redigt så hackar bilen vid fullt pådrag .. hadde själv det problemet ett tag tills jag fick reda på det.

okej då ska jag nog ta bort den o dit med en ny tackar för tipset du vet inte vad det kan vara annars?

124 Inlägg
22 mars 2008
soppa pumpen är inte ett ovanligt fel.. bilen hackar faan vid fullt pådrag om den inte ger soppa till räckligt

volvo är som aids, lätt att skaffa men svårt att bli av med

Better than God \o/
1 883 Inlägg
22 mars 2008
Tror mest på kondens / vatten i tanken. K-sprit skall ju binda upp det säger vissa. Annars e nog att tappa ur bästa lösningen. Fram med slangen om du inte har någon plugg. smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

296 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
rockabilly_v skrev:
soppa pumpen är inte ett ovanligt fel.. bilen hackar faan vid fullt pådrag om den inte ger soppa till räckligt

men är det inte lustigt att den bara ger upp efter vintern? den gick ju bra innan liksom

Trätekniker
387 Inlägg
22 mars 2008
Testa att tömma ur tankan helt och på med ren soppa. Det blir billigast att börja med iaf.

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......

296 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
oleg skrev:
Testa att tömma ur tankan helt och på med ren soppa. Det blir billigast att börja med iaf.

jo det låter ju som det är bästa lösningen o börja med. är ju inte så svårt:)

296 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
MrTurbo skrev:
Tror mest på kondens / vatten i tanken. K-sprit skall ju binda upp det säger vissa. Annars e nog att tappa ur bästa lösningen. Fram med slangen om du inte har någon plugg. smile

okej det var ju lite synd att jag tanka den igår tur att jag inte tankade fult:P får välla slå i bensinen i gamla gamla bilen den gör ju inget om den pajar:P tack för tipset

Sök