2562
Sök

Stereobyte - högtalarna knastrar vid hög volym

185 Inlägg
23 mars 2008
Trådstartare
Hello

Bytte stereo i fjällans lilla bil idag. Från en nåstan antik Sony MD till en JVC Mp3 enhet. Men nu efter bytet så. vid hög volym, "knastrar" det i högtalarna när basen slår. Har jag mycket bas på behöver inte volymen vara så hög för att det ska höras att allt inte står rätt till. Bilen är en Peugot 206 med originalhögtalare. Är inget fel på den "nya" (3år gammal) stereon då den fungerat tidigare. Haft den i andra bilar. Någon som vet vad felet kan vara? Borde inte vara den inbyggda förstärkaren, då den gamla MD spelaren faktikt kunde förse högtalarna med bra ljud, trots det bara var 4x45w, mot den nya som har 4x50w.

2 600 Inlägg
23 mars 2008
jag hadde en jvc en gång som kanstrede men det va bara en av högtalarna som gjorde det då. men kan vara så att orginal högtalarna inte är så bra än då. jvc delar ut en lägre frekvens  som gör att det blir lite djupare bas och det kankse ställer till det lite för dig.  om du ha möjlighet ta ut stereon jvc då. och testa den i en annan bil för att se så den fungera som den ska.

gör som jag kör gubba racer=)

185 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
har jag gjort, och den fungerar i min tidigare bil där jag hade den..

2 600 Inlägg
24 mars 2008
dåär det nog  högtalarana då  som inte redigt klara av basen tongue

gör som jag kör gubba racer=)

185 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
de e så ändå ja...då får de bli nya högtalare kanske...tack ska du ha iaf smile

Sök