Hej !! Är lite sugen på en 740 och kollat på en heldel annonser men en sak jag undrar över är vad det är för skillnad på 740 turbo och 740 tic?? är turbon en ltt??
Hej !! Är lite sugen på en 740 och kollat på en heldel annonser men en sak jag undrar över är vad det är för skillnad på 740 turbo och 740 tic?? är turbon en ltt??
Mvh Andreas
d är absolut ingen skillnad alls utan tic är en förkortning av turbo intercoller..å nej d är inte ltt
Okej då vet jag som sakt funderar på att köpa en 740 turbo/tic nått man bör kolla extra noga på ?? Och nån som vet en bra sida med mkt motor delar till volvo??
Rekomenderar att kolla efter någon som är nyare än 88. Tror det var då lågfriktionsmotorerna slutade tillverkas. Fast 940 ft/fk är väl bland dom starkaste?
finns de oskruvade 740tic? inte för att va pessimist men tror de är svårt att få tag på?
Jodå, det finns...
Men att hitta en sån är ganska knepigt om man inte känner nån som känner nån som har en granne vars farmor har en kusin som bor granne med en gubbe som har en 740Tic som han köpte sprillans 1989 och körde 500mil med innan han tyckte att han nog borde lägga körkortet på hyllan. typ.
finns de oskruvade 740tic? inte för att va pessimist men tror de är svårt att få tag på?
Jodå, det finns...
Men att hitta en sån är ganska knepigt om man inte känner nån som känner nån som har en granne vars farmor har en kusin som bor granne med en gubbe som har en 740Tic som han köpte sprillans 1989 och körde 500mil med innan han tyckte att han nog borde lägga körkortet på hyllan. typ.
aa fan om man får tag på en sån är de ju ren å skär bonnröta
va skiljer en mekaniker från en amatör?
jo mekanikern har en ren overall