Då har man äntligen fått tummen ur och satt igång med ombyggnaden. Bilen är en Mazda Mx-3 med en 1.8l V6a på 140 hk. Det finns rätt mycket planer för den, kommer nog uppdatera lite här allt eftersom. Först och främst blir det exteriören som får sig ett lyft. Inhandlat ny front,bak, -och sidokjolar. Har också köpt ett par Honda Civic projektorstrålkastare. Det är just dessa, den svåraste biten kan man säga, som jag valt att börja med. Många mx3-ägare väljer att trycka in dessa bakom framskärm och huv, men jag har tänkt anpassa skärm,huv och spoiler efter lyserna. Dessvärre är de inte lagliga i Sverige, men det är en annan femma
Självklart måste det i en annan motor sedan. Antingen en 2,5l V6 på 170(Kl-DE) eller den värre varianten på 200 hk (KL-ZE). Den sistnämnda är dock riktigt svår att få tag på här i Sverige, så vi får se hur det blir på den punkten.
Det är inte så hemskt mycket gjort på bilen ännu. Det sitter sedan tidigare ett Cold Air Intake monterat. Har satt dit Izuals gamla Altezza baklysen, monterat ny ratt- och knopp. Annars är den rätt original. Har köpt Lesjöfors sänkfjädrar, 30mm, som ska på så småningom.. får se hur det blir ihop med fronten, som är väldans låg. Planer finns med på borrade- och slitzade skivor runt om. Har för tillfället 17" fälgar, men vet ej om man ska satsa på lite större sedan. Känns väl nästan som det.
I en ganska så avlägsen framtid så ska interiören få sig ett lyft med, men jag har inte planerat så mkt för det ännu.
Jaja, nu är iaf projekttråd skapad, så då kan man iaf lägga upp lite projektbilder allt eftersom...
Lite bilder på hur den ser ut just nu: