Xuri skrev:
att de är tjärvade WG är helt uteslutet ... tjärvar den så att den är stängd har du mkt ladd hela tiden...står den låst i halvöppet läge kommer du ha ladd tryck när du kommer upp på högt varv
Låter väldigt riktigt....kan den ladda 1,1 så är de "högt" om Wg-n skulle vara öppen om man varvar lite/sakta.
Låter inte som turbon heller då dom ofta inte kommer upp så högt i tryck då de är slut.
Tror de är deras "ultra super luring chip som spökar"..troligen har dom Mappat på en 100% org.bil...vilket din kanske inte är???
Öj du...kan de inte vara som på en gammal bil ja hade(en sugis men ändå)....har du besiktat den på länge?? Efter chipningen??
För min pärla..(inget märke nämnt) den varvade som fjan vid "tomvarvning" å lite gas typ 1/3del....men max 3500rpm på fullt utan belastning!!! Kan vara samma fenomen....Den varvade vid lite belastning...dvs lite avgaser...
Avgaserna kommer inte ut där e kanske felet....du kör normalt...de funkar sisudär...trycker du på så hinner inte avgaserna ut å de dämpar avgas-flödet i/från turbon..å den laddar inget!!!!!
Kolla om du bränt katten!!!!!!! Turbon kan ha ett ärtrör å andas i!!
Du har nog en strypning i avgassystemet som gör att de inte blir nå riktigt flöde!!
Skicka ett pm till mig om de är de som är fel....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
OBS!!!
Kolla upp lambda värdet innan du byter katt om de är de som är felet...annars brinner katten igen om lambdan e paj!!!!!!!
Lättast å billigaste sättet å kolla detta är att åka till bes. å kolla värdena där...fråga nån så får du säkert hjälp!!!!!
Pm-a om du hittar felet....."importante"...vill veta om min teori stämmer....