2980
Sök

Vad är det för skillnad på speedparts chipen??

2 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
Hej undrar vad det är för skillnad på chipen til saabs 2,3 t 170 hk orginal och till saabs 185 hk orginal. På hemmsida så ger dom lika mycket efekt efter chipning.
Kan det vara olika monterings anslutning på dom ?

=)

761 Inlägg
25 mars 2008
Nej, det lär va samma,, mjukvaran är det som skiljer även om effekten råkar bli samma...

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
25 mars 2008
Samma sak på aero vill jag minnas, 230 vs. 250 ger lika mkt efter chip...

Många motorer är identiska med mer eller mindra bara mjukvaran som skiljer...

2 164 Inlägg
25 mars 2008
De är ju olika årsmodeller på motorerna fast trim leverantörerna har ändå samma slut effekt på sina steg.
De är ju ändå samma hårdvara orginal fast olika mjukvara. Men de gäller ju dom flesta trim leverantörerna till saab bilar.

MVH

F

60 Inlägg
25 mars 2008
toteboy skrev:
Hej undrar vad det är för skillnad på chipen til saabs 2,3 t 170 hk orginal och till saabs 185 hk orginal. På hemmsida så ger dom lika mycket efekt efter chipning.

Ofta är det bara mjukvaran,m en i 170 hk motorn tror jag man behöver montera magnetventil också.
Många ltt motorer har inte det och där är också oftast skillnaden.

Kung
191 Inlägg
26 mars 2008
Turbo-Performance skrev:
toteboy skrev:

Ofta är det bara mjukvaran,m en i 170 hk motorn tror jag man behöver montera magnetventil också.
Många ltt motorer har inte det och där är också oftast skillnaden.

På 9-5 sitter det redan magnetventil, bara på t5-lätt-tryckarna det saknas magnetventil smile

Sök