3955
Sök

Lönar det sig att beställa ett Alpine PDX-1.1000 från USA?

41 Inlägg
25 mars 2008
För info, det är den som står som importör som är ansvarig för att godset förtullas korrekt. Oavsett om det direktförtullas eller om du lyckas få någon att genomföra import med förenklat förfarande åt dig. Oavsett vad du får säljaren eller speditören att skriva är det du som importör som ansvarar för att uppgifterna är korrekta, och således densamma som får ta ett eventuellt straff vid stickprovskontroller vilket jag kan garantera genomförs.

312 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
TT-Avant skrev:
thesvensk: Om jag förstått saken rätt, av ALLA dina 1000 trådar, behåll ditt CAD15 steg då du enbart vill ha mycke bas.
Gör nu rätt från början, se över din strömförsörning,jordpunkt,nygg RÄTT LÅDA till den/de basar du tänker använda, gör en riktig montering...!!!
Gör du allt detta så kommer ditt nuvarande steg räcka långt.

Jag är skitnöjd med mitt DLS. Men vill hellre ha Alpine. Basen har börjat låta riktigt bra nu, så känns inte som att jag behöver mycket mer bas, duger gott o väl med chillbas. Sen att ja snart får mina nya Focal Polyglass V1 5,25or gör saken bara bättre smile

1 050 Inlägg
25 mars 2008
Bjurran skrev:
För info, det är den som står som importör som är ansvarig för att godset förtullas korrekt. Oavsett om det direktförtullas eller om du lyckas få någon att genomföra import med förenklat förfarande åt dig. Oavsett vad du får säljaren eller speditören att skriva är det du som importör som ansvarar för att uppgifterna är korrekta, och således densamma som får ta ett eventuellt straff vid stickprovskontroller vilket jag kan garantera genomförs.

Oj då, är det fängelsestraff i minst 16 år, och 22 miljoner i böter. big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

312 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
Är det ingen som vill byta sitt PDX-1.600 mot mitt DLS + penga emellan? Är verkligen sugen på ett men vill inte betala 6000kr i sverige och vågar inte beställa från USA.

1 050 Inlägg
25 mars 2008
thesvensk skrev:
Är det ingen som vill byta sitt PDX-1.600 mot mitt DLS + penga emellan? Är verkligen sugen på ett men vill inte betala 6000kr i sverige och vågar inte beställa från USA.

Men om du beställer Alpinesteget helt ärligt från USA, inkl tull och moms,mm. Så hamnar du ju på en maxkostnad a: 3.510:- Då behöver du ej vara rädd för dryga böter och straffläger i Sibiren, plus att du kan behålla ditt DLS steg. tongue
Senast redigerat av E-30 (25 mars 2008)

312 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
3510kr låter lite lite, är det det absolut totala slutpris man får betala? Finns det nån säkerhet på att man får hem varan etc?

1 050 Inlägg
25 mars 2008
thesvensk skrev:
3510kr låter lite lite, är det det absolut totala slutpris man får betala? Finns det nån säkerhet på att man får hem varan etc?

Fullvärdesförsäkring inkl kollli-id nummer. kan ej bli mkt säkrare. big_smile

312 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
Åhhh. blir så sugen. Låt oss hoppas att ja får sålt mitt CAD 15 så blir det Alpine all the way direkt. E-30 kan du hjälpa mig sen när det är dags för köpet då? Så allt blir rätt

1 050 Inlägg
25 mars 2008
thesvensk skrev:
Åhhh. blir så sugen. Låt oss hoppas att ja får sålt mitt CAD 15 så blir det Alpine all the way direkt. E-30 kan du hjälpa mig sen när det är dags för köpet då? Så allt blir rätt

Självklart broder...big_smile

1 631 Inlägg
26 mars 2008
E-30 skrev:
thesvensk skrev:

Hur får du ihop det med nedskrivet värde?

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

1 050 Inlägg
26 mars 2008
gurenius skrev:
E-30 skrev:
thesvensk skrev:

Hur får du ihop det med nedskrivet värde?

Jooru..det kan man allt undra över, om man ej läser hela tråden. Han vill ej beställa med nedskrivet värde. Han kör istället med "Öppna kort" och fullvärdesförsäkring. big_smile

1 631 Inlägg
26 mars 2008
OK. Jag tolkade ditt inlägg som att det gick att kombinera nedskrivet värde med full föräkring. Och det gör det ju inte.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

1 050 Inlägg
26 mars 2008
Jag fick precis mail från firman i USA. De låter meddela följande: De tulldeklarerar steget som utbytes vara Garantiärende, eller som defekt vara. Värde Max $50.00 USD. Inga problem alls. Då passerar det tullen utan minsta åtgärd. Frakten på $85.00 är lite för dyrt, beror nog på att han valt UPS Express. Annars bör den nog hamna på ca $50.00. Bara att börja beställa..wink

Hello,

We can ship to your location by UPS express mail 3-5 day delivery with tracking number and the shipping cost will be $85.00.  If you are interested please let me know and I can set you up a PayPal payment for the Alpine amplifier.

I can mark the item at a value of $50.00 or lower, warranty replacement, defective items for you, so you can avoid high custom fees in Sweden.

Thank you!

Här finns säljarens hela sortiment.

http://stores.ebay.com/dynamicautosound
Senast redigerat av E-30 (26 mars 2008)

1 631 Inlägg
26 mars 2008
Garantiärende = tullen kan be om ursprungsdokumentation.

Helt riskfritt blir det aldrig att fuska med skatten.

// Gurra

RM-operatör
667 Inlägg
27 mars 2008
Trevligt värre! Här ska shoppas!

1 050 Inlägg
27 mars 2008
Precis som gurenius nämner, så är nog ej "Garantiutbyte" den allra bästa tulldeklarationen. tullen kan då kräva papper på det 1:a inköpet i USA.

Det absolut bästa är att deklarera varan som: "Used electronic parts" big_smile

83 Inlägg
29 mars 2008
när du beställt och fått sakerna så vill jag gärna veta hur allt gick med avgifterna och allt annat. för om det gick bra så bestäler jag också lite skit..

MVH:K4F

8 156 Inlägg
29 mars 2008
Varför inte beställa tillsammans?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

83 Inlägg
29 mars 2008
jaa det är jag gärna med på men jag kan inte beställa fören om ungefär 2 veckor.

tittade på eby sidan och hittade denna http://cgi.ebay.com/KICKER-SOLO-X-18-SU … dZViewItem
och priset på 200$ låter ju helt sjukt billigt. stämmer det överhuvud taget?

1 050 Inlägg
29 mars 2008
K4F skrev:
jaa det är jag gärna med på men jag kan inte beställa fören om ungefär 2 veckor.

tittade på eby sidan och hittade denna http://cgi.ebay.com/KICKER-SOLO-X-18-SU … dZViewItem
och priset på 200$ låter ju helt sjukt billigt. stämmer det överhuvud taget?

Hehe...1200:- bagis för en 18" bas, rena rama Julafton.
Undrar vad den skulle kosta i butik här hemma..6000:-? (eller mer) big_smile

Sök