2674
Sök

Stereo Slutat ta skivor m.m???

Like it German
378 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
Hejsan garaget folket. Min morsa låna min bil häromdagen och oteknisk som hon är börja hon rycka å pilla på alla knappar på stereon för hon fick inte loss fronten. Så nu har den blivit hel konstig fronten går inte in ändå imot man får trycka in den sista biten svårt att förklara. Sen har den slutat tagit skivor. Har provat massor med olika skivor brända,original m.m

Stereon är en kenwood kdc-w657

mvh kimmy

Hur många skruvar fick du över?....

Like it German
378 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
vafan bara jag som råkat ut för det här sad Börjar bli lite långtråkigt och lyssna på radio.....

4 001 Inlägg
25 mars 2008
jag hade en Clarion som slutade att ta skivor, jag prövade att rengöra och allt möjligt jag kunde komma på men fick aldrig nån ordning på den igen

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

14 Inlägg
25 mars 2008
Jag hade en Sony som visade error varje gång man matade in en skiva, provade att rengöra den men inget possitivt resultat. Vet inte vad som blir, alla sjunger väl på sista versen någon gång. Jag tror det blir billigast att köpa en ny

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
25 mars 2008
JAg hade dock en kenwood som det funkade att rengöra smile
Hade blivit damm på linsen över vintern när bilen stog.
Det kan ju va att du fått en kondensdroppe på linsen som torkat men förvänger strålen.
Så jag hade provat en rengörnings skiva på den dom kostar en 50lapp..

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Like it German
378 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
okej ja de ska jag prova smile

Kung
191 Inlägg
26 mars 2008
Skriv ifall det blir nån förbättring! smile

1 302 Inlägg
26 mars 2008
Min HU som är en blaupunkt tar inte skivor när den är kall.

Och sedan när den blivit varm och man spelat ett tag så kan den helt plötsligt hoppa omkring i en låt.

Altså den kan baka låten av sig själv eller spola fram hmm

Like it German
378 Inlägg
27 mars 2008
Trådstartare
Min HU spottar ut skivorna direkt efter man stoppat in dom. Har hänt en gång sen den vart cp att en skiva funka. Men ska försöka kirra sån där rengöringsskiva  så får vi se om den blir bättre smile

mvh kimmy

Like it German
378 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
Nu funkar min stereo big_smile Det visade sig att att "fronten inte åkte tillbacka" berodde på en inställning mamma hade lyckats ställt om.... Sen åkte inte riktigt skivan ner inne i stereon så jag prova trycka in 2 skivor samtidgt men bara så att den "ena" åkte in hela vägen sen börja den ta skivor igen smile

kan va bra att veta för nån med liknande problem.
mvh kimmy

80 Inlägg
5 april 2008
Har en liknande problem med min panasonic. På vintern när stereon är kall,
så tar den inte emot skivor, varnar bara för error.
Men tar man ut skivan och stoppar in den igen fungerar det tongue
Hel knäpp stereo!

Volvo & Audi!

Like it German
378 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
hehe ja det finns dom som lever sina egna liv ^^ nästa blir iaf en alpine

39 Inlägg
12 juli 2008
hmm, jag har exakt samma stereo som du kimmy.. Men när jag matar in skivan, då står det först "reading".. sen går det en stund och då kommer felmeddelandet "mecha error" fram.. sen skickar den ut skivan igen =/    Är det någon som har vart med om detta? Stereon är alltså en Kenwood kdc-657

Toyota mekaniker
240 Inlägg
12 juli 2008
jag har en denver spelare .. ibland när man stoppar in en skiva så spottar den ut den o sätter på radio istället big_smile ngn som vet vad de kan va för fel ? eller e cd läsaren kass? ..

Körv
3 535 Inlägg
12 juli 2008
Johan_sportbilen skrev:
jag har en denver spelare .. ibland när man stoppar in en skiva så spottar den ut den o sätter på radio istället big_smile ngn som vet vad de kan va för fel ? eller e cd läsaren kass? ..

Det är en denver..!!!

Truckdriving Man

Sök