3234
Sök

Pengar?

801 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
jag har funderat på en sak länge nu, att ni som har värstingbilarna här inne, hur har ni råd att köpa dels själva bilen, och sedan en massa saker till den? som t.ex 100 000 kr för styling 50 000 kr för multimedia och sen 100 000 till för trimmning, hur får ni pengar? och hur lång tid tar det att sammla ihop såpass? jag är nyfiken big_smile

1 417 Inlägg
25 mars 2008
Några lånar, andra spar, vissa har bra jobb. Nån får allt betalt av någon annan? smile

RS
886 Inlägg
25 mars 2008
Jopp så är det smile

Focus RS

801 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
jomen... vafan, låna ihop till en bil som kommer gå på 400 000 kronor att bygga... är det så genomtänkt igentligen? okej, om vi säger såhär, inköp av själva bilen, och modifieringar har kostat 400 000 kr, är det verkligen så då att man kan få ut säg 450 000 för den?  OBS inga seriösa siffror

OLAGBG
596 Inlägg
25 mars 2008
det hela handlar nog om prioeriteringar... sj är jag nykterist.,.. dricker inte en droppe alcohol.. sedan varken snusar eller röker jag.. så visst går det å stopp undan en del pengar te bilen varje år:D men tiden e ju den värsta, man sårar alltid någon

OLAGBG
VOLVO

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
25 mars 2008
Roundcube skrev:
jomen... vafan, låna ihop till en bil som kommer gå på 400 000 kronor att bygga... är det så genomtänkt igentligen? okej, om vi säger såhär, inköp av själva bilen, och modifieringar har kostat 400 000 kr, är det verkligen så då att man kan få ut säg 450 000 för den?  OBS inga seriösa siffror

Nej.

Man får YTTERST sällan ut pengarna man lagt på bilen.

mvh.

Allt för den där jävla hatten!

801 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
THEBADGUY skrev:
Roundcube skrev:

Nej.

Man får YTTERST sällan ut pengarna man lagt på bilen.

mvh.

jag tänkte väl det, är det verkligen så roligt att bygga bilen, så man kan tänka sig att även efter man har sålt den, och inte har nån glädje kvar av den kan tänka sig att fortsätta betala av lånen?

6 Inlägg
25 mars 2008
Det är ett senare problem...

Mycke vill ha mer!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
25 mars 2008
olagbg skrev:
det hela handlar nog om prioeriteringar... sj är jag nykterist.,.. dricker inte en droppe alcohol.. sedan varken snusar eller röker jag.. så visst går det å stopp undan en del pengar te bilen varje år:D men tiden e ju den värsta, man sårar alltid någon

Samma här. FAst även om jag inte röker eller dricker, så finns det aldrig pengar över till annat.
TIPS: Bli ALDRIG sjukpensionär... sad

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

4 767 Inlägg
25 mars 2008
Nu har väl inte jag världens dyraste bilar direkt men det är som ola säger, prioriteringar, och jobba jobba jobba.. Sliter i en verkstad dag ut och dag in och ofta även kvällar osv och det hjälper till när lönespecen kommer i slutet på månaden. Men jag bränner tex i princip inga pengar på krogen, dricker bara tysköl kanske varannan helg, har med lunchlåda till jobbet istället för köpa hämtmat varje dag osv. Många bäckar små blir ett par nya fälgar till slut big_smile

Mvh
Erick
Senast redigerat av Erick (25 mars 2008)

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

SQ
1 343 Inlägg
25 mars 2008
Erick skrev:
lunchlåda till jobbet istället för köpa hämtmat varje dag

liksom bara därär nästan par tusen i månaden! inte allt förstor lägenhet kanske?
en del övertid.. SPONSRAD.. samt bra priser hos folk man känner.. ja listan kan göras lååång big_smile

Ljudnörd!

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
25 mars 2008
Spara, Låna, Jobba wink

60 Inlägg
25 mars 2008
lite för mycket att slösa 100 000 tusen på trim. . hade varit smartare om man lägger 100 000 + på inköp av en bil. . orginala hästar på en motor håller längre än "trimmade" hästar.

DFFL
9 020 Inlägg
25 mars 2008
De flesta arbetar nog ganska hårt för sina pengar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Bilplåtslagare - egen företagare
33 Inlägg
25 mars 2008
jobbar skift så ja e lediv varannan vecka... sen e ja bilplåtlsagare å kan köpa å laga krockade bilar osv vid sidan av so ger en skaplig extra inkomst... sen känner ja massa folk å har mkt rabbater på många ställen osv... så ja får råd...

Evolution Garage
1 299 Inlägg
25 mars 2008
Har väl inte spec dyr bil, men e ganska tajt att ens äga den när man e 20år.

Jobbar mkt, haft lite tur i poker, och lever med väldigt små utgifter gör att de går å lägga undan lite varje månad. Men till priset av att man inte har t.ex. TV, nåt ballt playstation eller liknande, ingen stereo/DVD, väldigt, väldigt, väldigt lite kläder, och bor ganska öde, så pizza/bio/skicka 4000sms i veckan å allt de där är inget jag ens har tillgång till.

Måste erkänna att de känns lite sådär å slita häcken av sig å offra allt för att ha sin drömbil, när det är pissväder hela tiden, å bensinpriserna bara stiger å stiger... Ibland e de tveksamt om de e värt de tkr ja... nån som känner igen sig?

Sky´s the limit...

8 883 Inlägg
25 mars 2008
Irmscher Vectra skrev:
Samma här. FAst även om jag inte röker eller dricker, så finns det aldrig pengar över till annat.
TIPS: Bli ALDRIG sjukpensionär... sad

Ja ingen önskar ju att bli "sjukpensionär" är själv det till 75% men jag har samma inkomster som när jag jobba 100% så någon större skillnad ekonomiskt är det inte för mig, blir snarare mera kvar då jag slipper resor till och från jobbet samt dom extra utgifterna man hade när man jobba.
Men fick man välja så valde man helt klart att kunna jobba, men nu har man ju inte det valet tyvärr.

Fotograf på tierpidag.se

1 079 Inlägg
25 mars 2008
mkt handlar om prioriteringar kan tala för mig själv iaf. super sällan, slutat snusa sen några år, röker inte, har noll intresse av resor och annat skit, kläder köper jag sällan nåt dyrare bara det nödvändigaste. Äter rätt enkelt, snålar, sparar, jobbar och gnetar hela året för att leva på sommaren ändå har inte jag så överdrivet dyra bilar men det sticker iväg rätt fort bara att byta fälgar kostar ju X antal tusen. En riktig hobby kostar pengar och jag antar att de med dyrare bilar gör samma sak fast mer extremt, jobbar extra/ har lån, ev sponsring beroende på hur seriösa de är men i mångt och mycket räcker det rätt långt att prioritera även med ganska vanliga löner.
Senast redigerat av Madhouse (25 mars 2008)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
25 mars 2008
klart det är prioriteringar och extra inkomster.

jobbar som officer i flottan till vardags, köper o säljer lite bilar och importerar delar för att få extra pengar till bilarna. går ytterst sällan på krogen, inga flashiga skidsemestrar eller solemestrar, visst så unnar man sig lite saker ibland men inte konstigare än att man har råd med det. bilen är en hobby som jag inte lånar pengar för att hålla på med. har jag inte råd en månad så får bilen stå så enkelt är det.

566 Inlägg
25 mars 2008
Man kan tjäna pengar till bilen på många sätt. Har ingen bil för flera hundra tusen. Har hellre flera bilar. Har 4st just nu. Köper obes bilar som ja gör i ordning  och bes bla. köper även bildelar och säljer vidare. Men mest som hobby..inget man kan livnära sig på lol

Sök