3449
Sök

Audi 80 -92 2.0E ryckig körning

5 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
Hej alla entusiaster

Jag har en Audi 80 -92 2.0E  (22000 mil) med ett problem som jag hoppas att någon kunnig person därute kanske har stött på tidigare eller har några kvalificerade gissningar om.

När jag släpper upp gaspedalen rycker bilen av bara fan, särskilt illa är det i de lägre växlarna, 1, 2 och 3. Det är alltså väldigt ryckigt, och det spelar nästan ingen roll hur försiktig man än är, det rycker ändå oacceptabelt mycket trots att man släpper upp gaspedalen löjligt långsamt.

Bilen går i övrigt mycket bra.

Har haft en kille som plockat isär och smort/rengjort den där fjädergrejen dit gasvajern går, gasspjällspotentiometer tror jag den heter, o han har också öppnat upp o rengjort nån form av spjäll som sitter där i närheten. Men det är ingen förbättring överhuvudtaget, samma skit som innan.

Några idéer?

Per
Senast redigerat av pelle_w (25 mars 2008)

657 Inlägg
27 mars 2008
Tror inte att det har å göra med de grejer ni pysslat med hittils, men det är ju bara bra att ni gjort rent lite...

Känns på ngt vis som att det har med bränslet att göra. Vet dock inte vad men iom att den inte rycker när du kör - då bränslet ligger i självcirkulation Men börjar rycka när du släpper då bränslepumpen skall trycka fram soppan...

Detta är en ren gissning ifrån mig. men se över bränslepumpen och bränslefiltret

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

Sök