3098
Sök

Bonne trimma en förgasar motor.

35 Inlägg
27 mars 2008
Trådstartare
#1
Hejsan, hade tänkt och se om man kan få lite goda råd om bonne trimm till en förgasar motor. 740 snackar vi om nu:cool: . kam och topp menar jag inte nu, vill se om man kan få lite andra tips smile


Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
27 mars 2008
#2
kappa avgas röret, pilla på fögen, ändra tändningen....sen om vill va serieös så bygg eget extraktor rör med 3" hela vägen o japsdämpare i slutet....


Lite överallt..
612 Inlägg
27 mars 2008
#3
Toffe10 skrev:
kappa avgas röret, pilla på fögen, ändra tändningen....sen om vill va serieös så bygg eget extraktor rör med 3" hela vägen o japsdämpare i slutet....

Kan man vara serriös när man bonn-trimmar?

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

The one and only
1 091 Inlägg
27 mars 2008
#4
Plocka bort sista ljuddämparen och sätt ett rakt rör i stället=5hk
Tanka V-power och häll i 3 flaskor oktanbooster varje gång du tankar fullt=16hk
Ställa fram tändningen tills det nästan spikar=7hk
Dra en slang från förgasaren till fronten och sätt en så stor tratt som möjligt riktad framåt=14hk (när man kör 150km/h)
Släng ur all onödig inredning så som baksäte, förarstol, mattor, innertak, dörrsidor, värmepaket m.m. =minskar 0-100 tiden med 3sekunder
Byt till 155/85 däck=mindre rullmotstånd=högre topphastighet
Ta stor-släggan o banka på fronten och andra delar av bilen som är lite kantiga=mindre luftmotstånd


När allt detta är gjort så har du en bil som gör 0-100 på 6sek och toppar ca255km/h jag lovar cool

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
27 mars 2008
#5
säger bara webrar tongue

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

flaggstångsknoppförgyllare
255 Inlägg
27 mars 2008
#6
bör tillägas att vid 200 ska choken dras ut för maximal ef ,samt pumpa däcken till minst 4bar 6bar om du ska vinna snabbast till korvmojjen    D)

varför gå på gatan när man kan krypa på trottoaren

The one and only
1 091 Inlägg
27 mars 2008
#7
M3Tim skrev:
bör tillägas att vid 200 ska choken dras ut för maximal ef ,samt pumpa däcken till minst 4bar 6bar om du ska vinna snabbast till korvmojjen    D)

Japp choken är ett måste efter 200. Men jag varnar dig, om du drar ut den före det så riskerar du att spränga motorn!!!!!!
Men man ska väll ha minst 12bar i däcken om man ska komma upp i dom riktiga hastigheterna wink

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

3 650 Inlägg
27 mars 2008
#8
Sen kan man klistra en eller flera valfria dekaler på valfritt ställe, effekten ökar då med ca 25hk!


294 Inlägg
27 mars 2008
#9
"Volvo power" Dekal i framrutan är minst 10 hk..

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
27 mars 2008
#10
En Volvo Racing dekal i fram rutan ger om den är rätt klistrad upp mot 50hk STILLASTÅENDE ojoj vill inte ens tänka på krafterna som kommer på varven...skrämmande siffror

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

flaggstångsknoppförgyllare
255 Inlägg
27 mars 2008
#11
Volvo Knugen skrev:
M3Tim skrev:
bör tillägas att vid 200 ska choken dras ut för maximal ef ,samt pumpa däcken till minst 4bar 6bar om du ska vinna snabbast till korvmojjen    D)

Japp choken är ett måste efter 200. Men jag varnar dig, om du drar ut den före det så riskerar du att spränga motorn!!!!!!
Men man ska väll ha minst 12bar i däcken om man ska komma upp i dom riktiga hastigheterna wink

ja  men vid så extrema tryck ska däcken slicks konverteras ,med några rullar eltejp  så e det snabbt fixat big_smile

varför gå på gatan när man kan krypa på trottoaren

3 650 Inlägg
27 mars 2008
#12
"catch me if u can" i bakrutan å bilen är maxad och redo för race! wink


Ninja
174 Inlägg
27 mars 2008
#13
ta bort fjädrarna å hoppa ner taket så minskas luftmotståndet mer smile

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
27 mars 2008
#14
Hallå? Sen när ska man INTE ha aluvinge när man kör fort?

Hade det funnits ett billigt, bra och säkert sätt att ta ut mer effekt hade volvo redan gjort det... 740 är kanske inte världens bästa bil men ingenjörerna är inte osmarta om man säger så...


volvonörd
116 Inlägg
27 mars 2008
#15
förhelvete,glöm inte å ta bort hö-fläkten,sejs göra minst 15hk


Ninja
174 Inlägg
27 mars 2008
#16
gröna fartränder ska väl oxå göra en hel del om ja inte minns fel

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
27 mars 2008
#17
Ännu en tråd som spårar ur.. sad
Trodde jag kunde få läsa några seriösa svar och få lite tips. Men icke...
Senast redigerat av Irmscher Vectra (27 mars 2008)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
27 mars 2008
#18
elvisp skrev:
gröna fartränder ska väl oxå göra en hel del om ja inte minns fel

joo de är sant, beronde på bredd o placering kan dom ge mellan 5 - 25HK, sen ska du även svetsa på stötdämparna, pissa i tanken o häng upp 20 wunder-baums i backspegeln då har du fått ca 34.4 hk extra

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

294 Inlägg
27 mars 2008
#19
Så om man sumerar det hela. det är ganska enkelt att få upp en volvo 740 i sisådär hm.. 4-5000 hk om man bara gör rätt.
Senast redigerat av J_Storm (27 mars 2008)

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"

volvonörd
116 Inlägg
27 mars 2008
#20
om man ska va lite seriös så går d vell inte få ut så mkt polaker med bontrim på en 230a,byt till T.kam,gör att han drar lite mer på högre varv,porta plana toppen hemma i garaget,byt kröken över bakaxel till typ 2.5 tum,resten kan va original,å stäl på tänningen lite



Sök