Hejsan, hade tänkt och se om man kan få lite goda råd om bonne trimm till en förgasar motor. 740 snackar vi om nu:cool: . kam och topp menar jag inte nu, vill se om man kan få lite andra tips
Plocka bort sista ljuddämparen och sätt ett rakt rör i stället=5hk Tanka V-power och häll i 3 flaskor oktanbooster varje gång du tankar fullt=16hk Ställa fram tändningen tills det nästan spikar=7hk Dra en slang från förgasaren till fronten och sätt en så stor tratt som möjligt riktad framåt=14hk (när man kör 150km/h) Släng ur all onödig inredning så som baksäte, förarstol, mattor, innertak, dörrsidor, värmepaket m.m. =minskar 0-100 tiden med 3sekunder Byt till 155/85 däck=mindre rullmotstånd=högre topphastighet Ta stor-släggan o banka på fronten och andra delar av bilen som är lite kantiga=mindre luftmotstånd
När allt detta är gjort så har du en bil som gör 0-100 på 6sek och toppar ca255km/h jag lovar
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
bör tillägas att vid 200 ska choken dras ut för maximal ef ,samt pumpa däcken till minst 4bar 6bar om du ska vinna snabbast till korvmojjen D)
Japp choken är ett måste efter 200. Men jag varnar dig, om du drar ut den före det så riskerar du att spränga motorn!!!!!! Men man ska väll ha minst 12bar i däcken om man ska komma upp i dom riktiga hastigheterna
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
En Volvo Racing dekal i fram rutan ger om den är rätt klistrad upp mot 50hk STILLASTÅENDE ojoj vill inte ens tänka på krafterna som kommer på varven...skrämmande siffror
You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
bör tillägas att vid 200 ska choken dras ut för maximal ef ,samt pumpa däcken till minst 4bar 6bar om du ska vinna snabbast till korvmojjen D)
Japp choken är ett måste efter 200. Men jag varnar dig, om du drar ut den före det så riskerar du att spränga motorn!!!!!! Men man ska väll ha minst 12bar i däcken om man ska komma upp i dom riktiga hastigheterna
ja men vid så extrema tryck ska däcken slicks konverteras ,med några rullar eltejp så e det snabbt fixat
varför gå på gatan när man kan krypa på trottoaren
Hallå? Sen när ska man INTE ha aluvinge när man kör fort?
Hade det funnits ett billigt, bra och säkert sätt att ta ut mer effekt hade volvo redan gjort det... 740 är kanske inte världens bästa bil men ingenjörerna är inte osmarta om man säger så...
gröna fartränder ska väl oxå göra en hel del om ja inte minns fel
joo de är sant, beronde på bredd o placering kan dom ge mellan 5 - 25HK, sen ska du även svetsa på stötdämparna, pissa i tanken o häng upp 20 wunder-baums i backspegeln då har du fått ca 34.4 hk extra
You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
om man ska va lite seriös så går d vell inte få ut så mkt polaker med bontrim på en 230a,byt till T.kam,gör att han drar lite mer på högre varv,porta plana toppen hemma i garaget,byt kröken över bakaxel till typ 2.5 tum,resten kan va original,å stäl på tänningen lite