3029
Sök

Solfilm - TipsTråden

2 266 Inlägg
2 januari 2012
MekarVikke skrev:
Läste på biltemas "solfilmnings handbok" att inte använda diskmedel med den följden att limmet släpper . True or False ? elr. e de bara en massa dynga de har skrivit på manualen som följer med ?

Vanligt yes funkar bra de finns sorter med ammnioak i och kan göra att limmet släpper

svetsdiff !!!

79 Inlägg
2 januari 2012
PMPerformance skrev:
MekarVikke skrev:
Läste på biltemas "solfilmnings handbok" att inte använda diskmedel med den följden att limmet släpper . True or False ? elr. e de bara en massa dynga de har skrivit på manualen som följer med ?

Vanligt yes funkar bra de finns sorter med ammnioak i och kan göra att limmet släpper

ok, kör på säkra sidan med bare vatten smile

796 Inlägg
2 januari 2012
Kanske man kan få lite smakråd om man bör skaffa de eller inte? ÄR väldigt osäker på om de vore snyggt på min ng900...

Hemma bra, garaget BÄST!

2 266 Inlägg
2 januari 2012
MekarVikke skrev:
PMPerformance skrev:
MekarVikke skrev:

ok, kör på säkra sidan med bare vatten smile

Ha i ett par droppar yes eller skona diskmedel. Annars blir film inte rolig att montera

svetsdiff !!!

103 Inlägg
4 februari 2012
T'nkte höra med er, blev stoppade idag med kopisen och hans bil p g a att dom tyckte att filmen på framrutan, alltså "solskyddet" satt för långt ner...
Finns det någon regel på hur långt ner man får ha toningen på framrutan?

Mensa -09
182 Inlägg
4 februari 2012
Sweet_Shadow skrev:
T'nkte höra med er, blev stoppade idag med kopisen och hans bil p g a att dom tyckte att filmen på framrutan, alltså "solskyddet" satt för långt ner...

Vet inte om jag fattat det rätt, men antingen så är det enbart om där är originaltonat i överkant av rutan, eller ner till upp och nervända "T:et" som sitter typ en decimeter ner på rutans sida.. Men sen om du typ helsvart film som där står Audi eller Volvo eller ngt annat, så är dom typ lagliga och dom får sitta.. Men är inte helt säker, bäst att låta bli helt enkelt smile

Själv blev jag stoppad på flygande besiktning och fick ombesiktning för min board, men den va ju också jävligt långt ner på min röda V70, så nu har jag inget smile

MVH

Jag är så smart så jag får smarta människor att känna sig utvecklingsstörda

103 Inlägg
4 februari 2012
s_cehlin skrev:
Sweet_Shadow skrev:

Vet inte om jag fattat det rätt, men antingen så är det enbart om där är originaltonat i överkant av rutan, eller ner till upp och nervända "T:et" som sitter typ en decimeter ner på rutans sida.. Men sen om du typ helsvart film som där står Audi eller Volvo eller ngt annat, så är dom typ lagliga och dom får sitta.. Men är inte helt säker, bäst att låta bli helt enkelt smile

Själv blev jag stoppad på flygande besiktning och fick ombesiktning för min board, men den va ju också jävligt långt ner på min röda V70, så nu har jag inget smile

MVH

Okej, näe för jag har ett "Volvo 850" skydd, och denna, som är hemmagjord, var bara 1 cm längre ner, svårt att se att dom ska ha så tränade ögon..yikes

28 Inlägg
5 februari 2012
Det upponed vända T är ett mått på hur långt ner i synfältet som får vara täckt.
Oavsett transparent eller inte.

Vissa påstår att men ska kunna lägga ett A4 papper (långsidan vågrätt) på ratten och gränsen är vid papprets överkant, Men det är lite flummigt eftersom alla förare sitter olika högt i fordonet.

1 232 Inlägg
6 februari 2012
tjena, jag har funderat på att tona elr lämmna in bilen min för toning. bor 3 mil norr om uddevalla och vill ha typ svag toning  så man ser auran elr  skuggan av folket i bilen. typ svaggrå kanske. vart ska jag handla/vända mig till?

Sa du sten?
189 Inlägg
29 februari 2012
Har kollat lite i tråden och letat lite men inte hittat direkt, nån som har tonat med biltemas och som har bild på hur mörk den är?
Eller nån som vet om det finns o kika på plats i biltemas affär (Västerås).

Sen är jag rädd för att elhissarna ska börja klaga då min polares Golf VR6 är tonad från B-stoplarna men det skrapar som fan när han vevar upp/ner rutorna.

1 232 Inlägg
1 mars 2012
vilken respons.....

Mensa -09
182 Inlägg
1 mars 2012
WhySoSerious skrev:
Har kollat lite i tråden och letat lite men inte hittat direkt, nån som har tonat med biltemas och som har bild på hur mörk den är?
Eller nån som vet om det finns o kika på plats i biltemas affär (Västerås).

Sen är jag rädd för att elhissarna ska börja klaga då min polares Golf VR6 är tonad från B-stoplarna men det skrapar som fan när han vevar upp/ner rutorna.

Jag har några bilder från bilar som jag tonat med Biltemas solfilm, dock va det för ngt år sen.. Den har nu blivit lite lite ljusare än förr smile Men det skrapar inte om man lägger solfilmen 1-2 mm under överkant på rutan wink PM:a mig så kan jag skicka bilder smile

5 Inlägg
1 mars 2012
Hej är helt ny här smile
En fråga om detta är något att ha(se länk) speciellt som jag inte vill hålla på mäta skära kladda med någon film och få ett resultat som jag som extremt pedantisk inte kommer vara nöjd med självkritisk som jag är smile
http://www.solarplexius.se/Default.aspx

Mensa -09
182 Inlägg
1 mars 2012
Vector07 skrev:
Hej är helt ny här smile
En fråga om detta är något att ha(se länk) speciellt som jag inte vill hålla på mäta skära kladda med någon film och få ett resultat som jag som extremt pedantisk inte kommer vara nöjd med självkritisk som jag är smile
http://www.solarplexius.se/Default.aspx

Dom är skitsmidiga, om du inte vill kunna ta ner rutorna, och det ser ut som speglarna i Lustiga Huset på Liseberg wink Men annars är dom kanon, tar typ 3 sekunder att sätta dit..

5 Inlägg
1 mars 2012
Rutorna har jag inget behov alls av att ha nere baktill med fungerande ac...men anar ironi om att de är bra och att de bågnar och inte sitter bra

Mensa -09
182 Inlägg
1 mars 2012
Vector07 skrev:
Rutorna har jag inget behov alls av att ha nere baktill med fungerande ac...men anar ironi om att de är bra och att de bågnar och inte sitter bra

Helt korrekt uppfattat smile Gå annars in på solfilm.se och tryck på deras "SHOP" och välj färdigskuren, enkelt att montera om man inte har tummen mitt i handen smile

5 Inlägg
1 mars 2012
Okej trist det var skräp då..då får det nog vara jag vill inte kleta på någon film man ser så många där det ser förjävligt...men ska kolla in sidan och fundera vidare smile

28 Inlägg
4 april 2012
det står att man måste putsa och rengöra bakrutan innan man sätter en solfilm, undrar om det skadar Värmslingor i bakruta?

3 059 Inlägg
4 april 2012
bil8 skrev:
det står att man måste putsa och rengöra bakrutan innan man sätter en solfilm, undrar om det skadar Värmslingor i bakruta?

Vilket?? Att rengöra och putsa den eller att sätta på solfilm?

Nä, att rengöra och putsa skadar inte slingorna om du inte rengör den med rakblad t.ex.,, smile
Nä, att sätta dit solfilm skadar inte slingorna om du inte skär av dom med rakbladet.

28 Inlägg
4 april 2012
okeej, jag försökte ren göra bakrutor till mina två bilar som jag haft tidigare och både två pajat bakrutans värme,

Sök