någon som har något bra tips på vad man kan göra när filmen sitter skit bra och efter en stund på ett ställe lyfter den sig på ett ställe uti från och in ca 2cm ???
Har inte läst alla inlägg men jag har tonad 100 tals rutor och tro de lr ej, men den bästa filmen för ett bra pris är Biltemas.. ( den i plastpacketet).
Och så använder jag en vanlig fönsterskrapa till stora ytor.. har en som ja kapat av så den inte e fullt så bred..
Med Biltemas toning så har ja aldrig haft problem med stora bakrutor mm och behöver nästan aldrig ens värma filmen för att den ska bli bra....
Vilken menar du? Den från biltema jag brukar använda på mina bilar är helt vääärdelös, man kan inte använda såpa för då blir den flammig, och klistret på den nitar tag i rutan hur mycket vatten man än använder, och blir det minsta veck i den så blir det bubblor direkt som inte går att få bort.. Antingen har dom en bättre solfilm än den jag använder annars är du guru!
någon som har något bra tips på vad man kan göra när filmen sitter skit bra och efter en stund på ett ställe lyfter den sig på ett ställe uti från och in ca 2cm ???
Glömde fråga, klisterfilm eller avtagningsbar?
klister
då är nog rutan smutsig innan montering eller så är de skit film du monterat dit
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Interior-tillbehor/Solfilm-39752/ Tänkte köpa denna, är den bra eller borde jag beställa något annat? Ska köpa 15%ig
Beror på hur petig du är, Biltemas solfilm ä rena skräpet egentligen..
Hej! Någon som vet nått bra märke på solfilm som liknar den som sitter på många nya Golf bilar ( röktonad med lite blå/grön ton)? Vet att det är färgat glas på dom. Har kollat med några firmor men dom har bara olika från ljusgrå toning till svart. Tror att den som sitter på många golfbilar skulle passa bra till min FlashGröna V70.
Hej! Någon som vet nått bra märke på solfilm som liknar den som sitter på många nya Golf bilar ( röktonad med lite blå/grön ton)? Vet att det är färgat glas på dom. Har kollat med några firmor men dom har bara olika från ljusgrå toning till svart. Tror att den som sitter på många golfbilar skulle passa bra till min FlashGröna V70.
Jag tror det är glaset som är färgat med nåt konstigt sätt fabrik med vanlig toning men det syns i blå/grön ton eftersom det är blandat.
Tänkte skaffa mig solfilm till bilen nu. Då jag har svart bil vill jag inte ha helt mörktonat. tänkte testa mig på soyafilm och såg att 55% respektive 80% fanns. Hur ljus/mörk är 55% ? vill ha med lite insyn så det blir skönt stuk.
Tänkte skaffa mig solfilm till bilen nu. Då jag har svart bil vill jag inte ha helt mörktonat. tänkte testa mig på soyafilm och såg att 55% respektive 80% fanns. Hur ljus/mörk är 55% ? vill ha med lite insyn så det blir skönt stuk.
//Danne
Deras 55% är typ genomskinlig ingen toning alls...
//Danne
okej bra tack för ditt svar då blir det inte 55% iaf, deras 80% har du erfarenhet utav den med ? 80% runt om blir det på tok för mörkt på svart bil ?
//Danne
okej bra tack för ditt svar då blir det inte 55% iaf, deras 80% har du erfarenhet utav den med ? 80% runt om blir det på tok för mörkt på svart bil ?
Du kan jämföra deras 80% mot tex Biltemas film, dvs kolsvart typ...