2197
Sök

Solfilm - TipsTråden

Jänke och volvo fantast
176 Inlägg
5 juni 2012
alpis skrev:
SsRs-RacinG skrev:
någon som har något bra tips på vad man kan göra när filmen sitter skit bra och efter en stund på ett ställe lyfter den sig på ett ställe uti från och in ca 2cm ???

Glömde fråga, klisterfilm eller avtagningsbar?

klister

300 Inlägg
5 juni 2012
Jomppa skrev:
Har inte läst alla inlägg men jag har tonad 100 tals rutor och tro de lr ej, men den bästa filmen för ett bra pris är Biltemas.. ( den i plastpacketet).

Och så använder jag en vanlig fönsterskrapa till stora ytor.. har en som ja kapat av så den inte e fullt så bred..

Med Biltemas toning så har ja aldrig haft problem med stora bakrutor mm och behöver nästan aldrig ens värma filmen för att den ska bli bra....

Vilken menar du? Den från biltema jag brukar använda på mina bilar är helt vääärdelös, man kan inte använda såpa för då blir den flammig, och klistret på den nitar tag i rutan hur mycket vatten man än använder, och blir det minsta veck i den så blir det bubblor direkt som inte går att få bort..
Antingen har dom en bättre solfilm än den jag använder annars är du guru!
Senast redigerat av Micke181 (5 juni 2012)

820 Inlägg
5 juni 2012
jag blandar alltid lite yes i en vattenspray flaska..funkar på all film..

254 Inlägg
5 juni 2012
SsRs-RacinG skrev:
alpis skrev:
SsRs-RacinG skrev:
någon som har något bra tips på vad man kan göra när filmen sitter skit bra och efter en stund på ett ställe lyfter den sig på ett ställe uti från och in ca 2cm ???

Glömde fråga, klisterfilm eller avtagningsbar?

klister

då är nog rutan smutsig innan montering eller så är de skit film du monterat dit sad

52 Inlägg
5 juni 2012
Lägg upp en bild så man får se hur det ser ut.

Trucker
2 710 Inlägg
10 juni 2012
Hejsan, funderat på o tona mina rutor i dagarna. Min fråga är hur mkt jag ska ha??

Jag har själv tänkt, 50% eller 70%, var kan jag pröva mig fram?
Jag vill att man syns som konturer där inne.. got it?!

Tacksam för hjälp
Mvh

Fart missbrukare

254 Inlägg
10 juni 2012
trippelturbo skrev:
Hejsan, funderat på o tona mina rutor i dagarna. Min fråga är hur mkt jag ska ha??

Jag har själv tänkt, 50% eller 70%, var kan jag pröva mig fram?
Jag vill att man syns som konturer där inne.. got it?!

Tacksam för hjälp
Mvh

beror ju helt på vad för toning det är... i vissa märken är 35% såpass ljus men vissa är de mörkt i, beror som sagt på märke smile

5 Inlägg
26 juni 2012
Nån som vet hur man får bort hatthyllan på en subaru impreza gt?? ska tona bakrutan å skulle ju underlätta

35 Inlägg
3 juli 2012
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillb … ilm-39752/
Tänkte köpa denna, är den bra eller borde jag beställa något annat? Ska köpa 15%ig

254 Inlägg
3 juli 2012
markus9312 skrev:
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Interior-tillbehor/Solfilm-39752/
Tänkte köpa denna, är den bra eller borde jag beställa något annat? Ska köpa 15%ig

Beror på hur petig du är, Biltemas solfilm ä rena skräpet egentligen..

12 Inlägg
3 juli 2012
Hej! Någon som vet nått bra märke på solfilm som liknar den som sitter på många nya Golf bilar ( röktonad med lite blå/grön ton)? Vet att det är färgat glas på dom. Har kollat med några firmor men dom har bara olika från ljusgrå toning till svart.
Tror att den som sitter på många golfbilar skulle passa bra till min FlashGröna V70.

254 Inlägg
3 juli 2012
Heelermatte skrev:
Hej! Någon som vet nått bra märke på solfilm som liknar den som sitter på många nya Golf bilar ( röktonad med lite blå/grön ton)? Vet att det är färgat glas på dom. Har kollat med några firmor men dom har bara olika från ljusgrå toning till svart.
Tror att den som sitter på många golfbilar skulle passa bra till min FlashGröna V70.

Jag tror det är glaset som är färgat med nåt konstigt sätt fabrik med vanlig toning men det syns i blå/grön ton eftersom det är blandat.

Bara vad jag tror! smile

146 Inlägg
5 juli 2012
Tänkte skaffa mig solfilm till bilen nu. Då jag har svart bil vill jag inte ha helt mörktonat. tänkte testa mig på soyafilm och såg att 55% respektive 80% fanns. Hur ljus/mörk är 55% ? vill ha med lite insyn så det blir skönt stuk.

//Danne

254 Inlägg
5 juli 2012
OnlineEvil skrev:
Tänkte skaffa mig solfilm till bilen nu. Då jag har svart bil vill jag inte ha helt mörktonat. tänkte testa mig på soyafilm och såg att 55% respektive 80% fanns. Hur ljus/mörk är 55% ? vill ha med lite insyn så det blir skönt stuk.

//Danne

Deras 55% är typ genomskinlig ingen toning alls...

146 Inlägg
5 juli 2012
alpis skrev:
OnlineEvil skrev:

//Danne

okej bra tack för ditt svar då blir det inte 55% iaf, deras 80% har du erfarenhet utav den med ? 80% runt om blir det på tok för mörkt på svart bil ?

254 Inlägg
5 juli 2012
OnlineEvil skrev:
alpis skrev:
OnlineEvil skrev:

//Danne

okej bra tack för ditt svar då blir det inte 55% iaf, deras 80% har du erfarenhet utav den med ? 80% runt om blir det på tok för mörkt på svart bil ?

Du kan jämföra deras 80% mot tex Biltemas film, dvs kolsvart typ...

146 Inlägg
5 juli 2012
alpis skrev:
OnlineEvil skrev:
alpis skrev:

oh fyfan jobbigt det blev nu...

300 Inlägg
6 juli 2012
OnlineEvil skrev:
alpis skrev:
OnlineEvil skrev:

Kommer bli snyggt med 80! wink

254 Inlägg
6 juli 2012
OnlineEvil skrev:
alpis skrev:
OnlineEvil skrev:

Du får skaffa dig röktonat ist tongue betydligt snyggare på svarta bilar smile

52 Inlägg
7 juli 2012
55% är lätt röktonad film. inte genomskinlig film.
85% Ser man igenom lite dagtid.

Vill man ha en toning som är rökfärgad som en del originaltoningar skall man ha 65-80%.

Jag skall ha 65% på mina framdörrar och har 80% på mina bakre rutor. Själv tycker jag det är en perfekt kombo. wink)

Skulle även kunna tänka mig 65% på alla rutor runt om...hade varit gott om man kunde variera ifrån dag till dag... wink)

Sök