2665
Sök

Lackering

Ready for takeoff
367 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
Hej!
Jag håller på att lackera min Saab. Jag har slipat ner all rost och lacken och har lagt på ett tunt lager rostskyddsprimer (hagmans zinkfärg). På denna står det att torktiden är 20 min, men man ska inte övermålas på 24h.
Är detta väldigt viktigt att vänta dessa 24h? Går det att lacka över tidigare utan stora konsekvenser.
Jag ska spackla över detta med vanligt finspackel för att få bort ev gropar. Men går det att spackla över rostskyddsfärgen innan 24h eller måste man vänta?

När jag väl spacklat, ska jag lägga på ytterligare ett lager primer innan jag lägger på lacken?

Snabba svar uppskattas!

MVH
Robin

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Maskinförare
72 Inlägg
29 mars 2008
Det bästa är nog att vänta 24h för det pågår ganska säkert nån kemisk reaktion som löser upp rosten, så därför kan det vara bra om primern får andas ett tag. Gör man som der står på burken brukar det funka bäst.

Jag kan inte få sparken, slavar måste säljas...
Vorsprung durch tecknik-Försprång genom teknik

Ready for takeoff
367 Inlägg
31 mars 2008
Trådstartare
Okej, jag har lackat nu. Blev väll inte det bästa men helt okej för att vara med sprayburk.. Kolla mitt projekt för bilder wink

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Sök