3597
Sök

Efterlyst! Filmen Examen! Med Jarl Borssén, C-G Lindstedt...

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
EXAMEN från 1985!
Söker mig galen efter den! Vill se den igen!!
Den handlar om folk med olika bilar som ska besikta sina bilar, som naturligtvis har sina brister och annat kul.
Skitkul film. Har för mig att den inte är så lång...

Jarl Borssén har en FIN Volvo 142 eller 144 som han inte gör annat än putsar på, men i biltestet (Bilprovningen) får han bilen voltad.
Carl Gustav Lindstedt är med, han kör en Citroën 2CV som knappt håller ihop. Han går efter besiktningsmannen och sätter tillbaks det som ramlat bort..
Kommer inte ihåg vilka fler som är med, men jag vet att Johan Thorén gjorde stuntet med att rulla den mycket fina 140'n som Borrsén är pedantisk ägare till.

Snälla PM'a mig om ni har den, eller vet var man kan hitta den. smile

MVH T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

38 Inlägg
10 maj 2012
Skulle också gärna vilja få tag på denna film, verkar ju nässtan omöjligt att hitta den!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
10 maj 2012
Vilket trådlyft hehehe

C H E V R O L E T <3

2 Inlägg
1 februari 2014
Nu kan du njuta....big_smile
Lite sent men bättre sent än aldrig

http://www.oppetarkiv.se/video/1274348/examen-examen

Okha
Senast redigerat av Okha (1 februari 2014)

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
1 februari 2014
Njutbart!!!

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Saabifierad
2 031 Inlägg
3 februari 2014
Elmia-kvalité på Citroen 2CVn lol
Visst är den inspelad i Gillinge så är de på väg 276 i slutet??

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

V8 de bästa som finns!
1 094 Inlägg
3 februari 2014
Nu blev man ju sugen och jobba som bilprovare big_smile   Oavsett hur kass filmen är så måste jag säga att de har ju lyckats samla ihop den tidens svenska skådespelarelit iaf.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

Sök