Måste vara den tolfte dumpfrågan denna veckan bara. Är sökfunktionen verkligen så värdelös?
Har ni LMM så skaffa ingen öppen dump och även om ni inte har LMM så skulle jag ändå rekommendera en återcirkulerande ventil då detta sitter monterat från början och därmed säkert av en anledning.
Paketet ovan ser ut som "rediga" kinasaker och firman tjänar säkert 750:- på de 900:- som de kostar. Det e billigt att låta kineser göra saker de inte vet vad det är.
Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Skit i dom där budgetgrejerna till era bilar, verkligen inte din akakaboto, den är ju påkostad och fin. En JBRventil hade suttit bättre, då finns det ju anpassade kit till volvos också.
EDIT: såg nu att nån hann före med JBRventilen.
Senast redigerat av Koop (30 mars 2008)
Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Har haft öppen dump på två utav mina s70isar med llm. funkar fin fint. och det finns ju kitt till volvo med öppna dunpar så jag vet inte riktigt vart folk har fått detta ifrån, kanske bara är på saab som llm går sönder?. det ända du behöver är att skaffa ett sådan lock till turbon, för dumpen sitter på turbon orginal. behövs pluggas igen. kan vara lite trångt men inget farligt.
kan säga att saaben går absolut inte sönder, har ägt min saab i 2 år och kört med massor olika öppna ventiler och aldrig haft problem men däremot t7 tänningen den svarta kasseten på saab dom som har den kan inte ha öppen då dör motorn, men aldrig hört att bilen motorn eller något gått sönder,
pysventil är ABSOLUT inget att rekomendera överhuvud taget! har du inte råd att köpa rediga saker då har du inte råd att fixa motorras senare heller!
Chip och inget annat ska man ha om man vill öka laddet!
LMM går inte SÖNDER, den luras av den utsläppta luften. Sedan beror det på hur grovt kalibrerat bränslesystemet är, vissa bilar verkar det bara höfta till lite lagom på och då kan det fungera bra. Andra bilar är det lite mer finlir och finess och då gillar inte bränsleboxen att det släpps ut luft för då sänder både LMM och lambdasonden signaler till boxen om att något är galet.
Och som sagt HOPPA ÖVER BUDGET FRÅN KINA. Alla bilar är värt något bättre....
Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
(har ingen mätare i min bil nu bara "orginal" så jag vet inte vad den laddar...) /Mvh Hiilio
akakaboto skrev:
lånar tråden jag med Hiilio om de e lugtn. ?)
nån får gärna komma med bra dump tips till min med volvo s40 t4
Har själv köpt min öppna hos street preformance. finns en butik i gbg. Har absolut inte haft några som helst problem. Köpte en Forge som har fungerat hur bra som helst. Vet att det har till Volvo. Helt säker på att det finns till V40, inte helt 100% angående 855 men absolut värt att kolla.
"Subaru is to World Rally Cup what Ferrari is to Formula One."
-Rick Crosson, vice president of marketing for Subaru of America.
nån får gärna komma med bra dump tips till min med volvo s40 t4
just detta ämne avhandlas 5 gånger om dagen känns det som, sök lite så hittar du massa info.
kortfattat så funkar det inte, men de som verkligen vill pysa för flickorna vid korvkiosken lever med utebliven tomgång samt uppeldad katt...
Senast redigerat av torpis (2 april 2008)
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Eller så köper man en som både pyser ut och släpper tillbaka in...en så kallad hybrid..så pyser det samtidigt som motorn får tillbaka den mätta luften....