ja . nu som länge funderat så skall jag tillverka ett blästerskåp. dom problemen jag hade innan var hur jag skulle få tag i plåt osv. men jag kunde lösa det nu att jag tog en gammal container som låg och skräpade.
Containern. ( har 4 st )
så ser dom ut
skitig men funkar
självklart behövs mer än så. jag kollade snabbt upp med min sälla granne och han hade 3 st gamla järn broar som låg och skräpade. så jag tog en och började skära ut " gallret " till botten på skåpet
så..
nu var allt material fixat ( utom det jag nyss beställde på swedol ) så jag sågade ut 4 st lister och monterade/justerade
Så jädra nice det här!! Ska definitift bygga nåt liknande i din stil. Sen när de blir av att börja blästra. Men vill ju så klart se klart att projekt går vägen Ha de //Dennis
Varför inte bara låtit det vara tomt under gallret och ja kunnat ta loss gallret istället och sen typ skyffel? iofs diggar jag väldigt mycket ditt bygge... nu är bara frågan hur gör man nästa steg... container?
underbart, håller också på med ett blästerskåp, dock ur ett gammalt jätte "handfat" av betong (badkarsstorlek), diggar verkligen lösningen med rinnande sand, glöm dock inte att du måste vinkla vid hörnen så du slipper putta ned allt som samlas där manuellt varje gång.