2265
Sök

Växellåds fel på min (Saab 900 2,0 Turbo.)?

19 Inlägg
31 mars 2008
Trådstartare
#1
Tju! har fått ett underligt fel på min back kan få i den men när jag sen tar upp kopplingspedalen så händer det inget driver inte helt enkelt vad kan detta bero på, är jätte tacksam för svar då jag inte vet om jag ska börja riva ner hela växellådan... mvh


19 Inlägg
31 mars 2008
Trådstartare
#2
Någon? uppskattas mkt? mvh


349 Inlägg
31 mars 2008
#3
glappar det nått när du ruckar på växelspaken??

19 Inlägg
31 mars 2008
Trådstartare
#4
tommie87 skrev:
glappar det nått när du ruckar på växelspaken??

om du menar när växeln är i så Ja det tycker jag lite , men tycker de är lite glapp på alla växlar men de funkar , inte problem med dom mvh


Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
31 mars 2008
#5
har du manuell låda eller sensomatic?

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

19 Inlägg
31 mars 2008
Trådstartare
#6
The_Mechanic skrev:
har du manuell låda eller sensomatic?

`

Jag har manuell låda  mvh!


19 Inlägg
31 mars 2008
Trådstartare
#7
någon som kan säga något ?


Direktör
305 Inlägg
1 april 2008
#8
att du nog behöver riva lådan låter det som..... har för mig att jag hört om ett liknade problem men minns inte var det var för fel, dock att lådan var tvungen att rivas på den bilen

Speed limit are only for pussy

2 164 Inlägg
1 april 2008
#9
Kolla först hur kopplingen är och hur din vajer är.
Mitt tips är att de är nått fel där.

MVH

F


Direktör
305 Inlägg
1 april 2008
#10
Vajern ????? mig vetiligen är det hydralisk koppling !!!!!

Speed limit are only for pussy

Örebroare i exil
970 Inlägg
1 april 2008
#11
Nallen_sthlm skrev:
Vajern ????? mig vetiligen är det hydralisk koppling !!!!!

Nix. på 900orna är det vajerkoppling

Hej FRA!

den enda som e som jag
274 Inlägg
1 april 2008
#12
på min 900 va de inte wajer

Din dröm är min verklighet

den enda som e som jag
274 Inlägg
1 april 2008
#13
nu när ja tänkte till så fick ja samma problem på min 900.. när ja la i backen så hände inget men ja fick rykka å Sparka/slå lite  å stänga av bilen sen när ja starta igen så funka de..men min koppling va troligtvis inte fullt urluftad..
Får du i alla andra växlar lät å fint?
Mer vet ja inte

Din dröm är min verklighet

12 Inlägg
1 april 2008
#14
Om kopplingen eller vajern e dålig märks de på alla växlar,jag skulle säga växellådan,de va ju sjukdom på 900, iofs upp till -96..


19 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
#15
tack för alla råd men om det är kopplingen så borde alla växlar vara jobbiga och få i 5 an är lite jobbig i för sig men hur kan man märka att det är luft i systemet ? mvh


19 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
#16
nozzen skrev:
nu när ja tänkte till så fick ja samma problem på min 900.. när ja la i backen så hände inget men ja fick rykka å Sparka/slå lite  å stänga av bilen sen när ja starta igen så funka de..men min koppling va troligtvis inte fullt urluftad..
Får du i alla andra växlar lät å fint?
Mer vet ja inte

vad ska jag sparka på smile


2 164 Inlägg
1 april 2008
#17
Låter lite som lådan om den kärvar!

MVH

F


1 327 Inlägg
7 april 2008
#18
Jag har hört att det kan vara någon typ av plastbussning vid växellänkaget som kan bli nött på 900an.
Har du testat hålla fast backen på sitt läge medans du backar?
Kolla så allt mellan växelspaken och växellådan är okej.


den enda som e som jag
274 Inlägg
8 april 2008
#19
Aero T16 skrev:
Jag har hört att det kan vara någon typ av plastbussning vid växellänkaget som kan bli nött på 900an.
Har du testat hålla fast backen på sitt läge medans du backar?
Kolla så allt mellan växelspaken och växellådan är okej.

När den plast grejen e slut så går växelspaken bara jätelätt å e lite glapp men alla växlar ska fortfarande fungera..
Att de e luft i systemet känner du liksom att du vill koppla lite till när kopplingspedalen e i golvet..så kändes de på min å la man i 1:an å stog framför rödljus så drog bilen lite framåt men inget märkvärdigt.
1:an å backen va skit svåra å få i men inte rästen. Så kolla luft..
lycka till

Din dröm är min verklighet

Diktator
433 Inlägg
8 april 2008
#20
Det låter som att du får riva lådan och ta dig en titt på backdrevet.. Har du provat att "hålla fast växelspaken" i backläge så mycket som du kan? Klonkar det till som att det känns som att du får i växeln? Om du har bilen i rullning framåt och kopplar ur och försöker lägga i backen FÖRSIKTIGT! Skorrar det och härjar då eller går den bara i utan problem? Mvh

Varför köra sakta när man kan köra fort?


Sök