2101
Sök

Lexus IS200 TTE Supercharged - My Pursuit of Perfection

1 200 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
#441
Edge skrev:
Den bakläppen var riktigt snygg! wink
Du är inte rädd för att det kommer bli en "tillsvidare-lösning-som-blir-permanent-lösning" med att köpa en glasfiberfront "så länge"?
Jag vet hur det ofta blir.. hehe tongue
Känner jag mig själv rätt kommer jag inte stå ut med glasfiber på min bil. I och med att hela resten av kitet (bakkjolen, sidokjolarna, dimljusen) är Toyotas (TRDs) egna grejer kommer jag till slut att tänka "äsch, det är ju bara en kofångare kvar att köpa nu..." tongue Jag ska försöka hitta en begagnad så fort som möjligt, innan jag impulsköper en ny smile

4 663 Inlägg
20 januari 2009
#442
asso din blir bara asså jävla bra   finns inte ord till hur bra det blir big_smile

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
20 januari 2009
#443
Minister skrev:
Edge skrev:
Den bakläppen var riktigt snygg! wink
Du är inte rädd för att det kommer bli en "tillsvidare-lösning-som-blir-permanent-lösning" med att köpa en glasfiberfront "så länge"?
Jag vet hur det ofta blir.. hehe tongue
Känner jag mig själv rätt kommer jag inte stå ut med glasfiber på min bil. I och med att hela resten av kitet (bakkjolen, sidokjolarna, dimljusen) är Toyotas (TRDs) egna grejer kommer jag till slut att tänka "äsch, det är ju bara en kofångare kvar att köpa nu..." tongue Jag ska försöka hitta en begagnad så fort som möjligt, innan jag impulsköper en ny smile
Hehe, jo med tanke på hur allt annat på din bil ser ut så tror jag dig, men samtidigt är det så lätt att blir uppskjutet allt för länge.

Hur gick det med den där kontakten på Irland föresten? Sålde han bilen?

//Edge

1 200 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
#444
Saab_Robin skrev:
asso din blir bara asså jävla bra   finns inte ord till hur bra det blir big_smile
När alla grejer börjar komma hem blir det ännu mer intressant big_smile

Edge skrev:
Minister skrev:
Edge skrev:
Den bakläppen var riktigt snygg! wink
Du är inte rädd för att det kommer bli en "tillsvidare-lösning-som-blir-permanent-lösning" med att köpa en glasfiberfront "så länge"?
Jag vet hur det ofta blir.. hehe tongue
Känner jag mig själv rätt kommer jag inte stå ut med glasfiber på min bil. I och med att hela resten av kitet (bakkjolen, sidokjolarna, dimljusen) är Toyotas (TRDs) egna grejer kommer jag till slut att tänka "äsch, det är ju bara en kofångare kvar att köpa nu..." tongue Jag ska försöka hitta en begagnad så fort som möjligt, innan jag impulsköper en ny smile
Hehe, jo med tanke på hur allt annat på din bil ser ut så tror jag dig, men samtidigt är det så lätt att blir uppskjutet allt för länge.

Hur gick det med den där kontakten på Irland föresten? Sålde han bilen?
Kontakten på Irland har jag inte hört något från på ett tag. Det sista jag fick reda på var att kofångaren hade en skada, det fattades en bit av ett hörn. Om hans front är en riktig Legana går det i princip inte att laga den och är det en kopia kan jag lika gärna köpa en ny, så det gjorde jag smile Vi får se om kopian ens passar bra. Annars blir det till att forstätta leta. Då har jag i alla fall ett komplett TRD-kit till dess att jag hittar rätt, eftersom jag redan har TRD-framläppen monterad smile

94 Inlägg
21 januari 2009
#445
Sjuuukt snygg!! Älskar när det inte finns några onödiga hål där bak, och istället en sån där svart mitten del.. Mums! tongue

Legana fronten kommer säkert o sitta fint den oxå fast bilen blir lite mera raceig istället för lyxig.. eller det blir RaceLyx big_smile haha

Du gör inget åt sidorna lr?
Senast redigerat av HildingS (21 januari 2009)

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

1 200 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
#446
HildingS skrev:
Sjuuukt snygg!! Älskar när det inte finns några onödiga hål där bak, och istället en sån där svart mitten del.. Mums! tongue

Legana fronten kommer säkert o sitta fint den oxå fast bilen blir lite mera raceig istället för lyxig.. eller det blir RaceLyx big_smile haha

Du gör inget åt sidorna lr?
Tackar så mycket! smile

RaceLyx låter trevligt, men för att nå dit behöver jag åtminstone köpa kompressorn tongue

Självklart tar jag även itu med sidorna. Legana-kitet som såldes i Australien bestod som sagt av den svindyra fronten samt bakkjol och sidokjolar. Eftersom TRD gör allt förutom fronten går de faktiskt att köpa för humana priser hos Lexus eller Toyota, vilket är precis vad jag gjorde smile

Om ett par veckor har jag ny front, nya tillhörande dimljus, nya sidokjolar, ny bakkjol, nya baklysen, ny motorhuv och en hög med annat roligt krafs. Då blir det till att meka ordentligt big_smile

Edit:
http://img88.imageshack.us/img88/369/statusdy1.jpg
Senast redigerat av Minister (21 januari 2009)

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
21 januari 2009
#447
Låter minst sagt trevlig! wink
Bara att vänta på en uppdatering helt enkelt, må logistiken vara på din sida. Hehe lol

//Edge

1 200 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
#448
Edge skrev:
Låter minst sagt trevlig! wink
Bara att vänta på en uppdatering helt enkelt, må logistiken vara på din sida. Hehe lol
Haha! Tackar! smile Jag hinner nog med ett par uppdateringar innan dess också. En liten box med en massa sladdar ligger och väntar på att kopplas in smile

1 200 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
#449
I väntan på en bunt med leveranser passade jag på att dekorera min bakkjol. I morgon får jag förhoppningsvis hem något stort och spännande smile
http://img207.imageshack.us/img207/6934/dsc0051zt5.jpg

http://img84.imageshack.us/img84/1083/dsc0057kl3.jpg
Senast redigerat av Minister (22 januari 2009)

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
1 200 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
#451
Edge skrev:
Najs, bara att montera nu då? big_smile
Jag ska vänta till dess att allt är lackerat innan jag börjar montera smile Fronten kom hem idag, men de tillhörande dimljusen får jag vänta på. De lämnade Toyota i Tokyo tidigt i morse. Baklysena lämnade Los Angeles ungefär samma tid. Spännande, det här tongue

http://img243.imageshack.us/img243/2366/dsc0038fixku6.jpg

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 januari 2009
#452
Stort paket det där tongue Som ett barn på (h)julafton

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Byggare Behm
562 Inlägg
24 januari 2009
#453
Ojoj oj..  du fortsätter att hålla på, dina vana trogen nu eller ?

Prylar ifrån både Japan och USA, du vill inte hålla koll på vad bilen kostat hittills va ? big_smile

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
24 januari 2009
#454
Hehe, ja välrlden krymper ju med internet så att säga. big_smile
En knapptryck senare har man köpt delar i USA och Asien.. haha lol
Stora hårda paket är alltid kul! big_smile
Skall bli intressant att se/höra hur passformen är på den fronten, man har ju hört ett och annat om glasfiber grejer. tongue

//Edge

1 200 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
#455
Rquired skrev:
Stort paket det där tongue Som ett barn på (h)julafton
Javisst! smile Enda anledningen till att jag inte var helt superglad är det faktum att paketets innehåll är gjort av glasfiber.
_Jonex_ skrev:
Ojoj oj..  du fortsätter att hålla på, dina vana trogen nu eller ?

Prylar ifrån både Japan och USA, du vill inte hålla koll på vad bilen kostat hittills va ? big_smile
Jodå, jag vill och har hyfsad koll på vad bilen kostat smile Dessvärre har jag inte hunnit uppdatera kalkylen på ett tag, men jag har alla kvitton kvar, så någon kväll blir det av.

Edge skrev:
Hehe, ja välrlden krymper ju med internet så att säga. big_smile
En knapptryck senare har man köpt delar i USA och Asien.. haha lol
Stora hårda paket är alltid kul! big_smile
Skall bli intressant att se/höra hur passformen är på den fronten, man har ju hört ett och annat om glasfiber grejer. tongue
Jag återkommer lite senare med bilder när jag testmonterat fronten. Passar den inte ordentligt lägger jag undan den och fortsätter min jakt på plastvarianten smile

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
24 januari 2009
#456
passform och pris brukar gå hand i hand, är det billigt får man modda...

men finns ju alltid tillverkare som har lågt pris och bra passform, sedan om glasfiberdelen legat ihoptryckt/böjd så ändrar den form, men det kan återställas med hjälp av värme och fixering så den får återta som tidigare form.


EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
24 januari 2009
#457
Japp, Ericks skyline och värmepistolen är bra kompisar! big_smile
Du får nog räkna med lite moddning, men du verkar ju kunna klara av allt sånt utan problem vad jag förstått! Hehe big_smile
Själv är jag på jakt efter en R32 front till min golf, original också just för att slippa modda, men också för att alla fästen finns direkt. big_smile
Så jag förstår dig till fullo. Det är en viss känsla med originalgrejer också, om man hittar nåt man vill ha vill säga! big_smile

//Edge

1 200 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
#458
sir_daniel skrev:
passform och pris brukar gå hand i hand, är det billigt får man modda...

men finns ju alltid tillverkare som har lågt pris och bra passform, sedan om glasfiberdelen legat ihoptryckt/böjd så ändrar den form, men det kan återställas med hjälp av värme och fixering så den får återta som tidigare form.
Jag misstänkte det. Den här kofångaren kostade mindre än en tiondel av originalets pris. Jag fick ge 2800kr inklusive frakt från England.
Edge skrev:
Japp, Ericks skyline och värmepistolen är bra kompisar! big_smile
Du får nog räkna med lite moddning, men du verkar ju kunna klara av allt sånt utan problem vad jag förstått! Hehe big_smile
Grejen är att jag aldrig tidigare hanterat glasfiber, så jag hade ingen aning om vad som väntade.

När jag idag packade upp kofångaren gick den knappt att hänga på plats, så förbannat dålig passform hade den. Jag bestämde mig då för att försöka få till passformen någorlunda och sedan fortsätta leta efter en riktig plast-Legana.

Det var bara till att plocka fram slipmaskinen/vinkelkapen och efter ett par timmar var jag faktiskt riktigt stolt över mig själv. Jag avskyr glasfiber, men nu passar fronten bannemig ganska bra. Här är ett par bilder:

http://img216.imageshack.us/img216/2065/dsc0080ho4.jpg

http://img216.imageshack.us/img216/2839/dsc0076kf3.jpg

http://img204.imageshack.us/img204/9135/dsc0076croprr6.jpg

På måndag ska jag lämna in den för lackering, tillsammans med sidokjolarna. Förhoppningsvis hinner dimljusen komma hem till dess att lackjobbet är klart smile

terazzi
24 januari 2009
#459
blev ju asbra big_smile grym du e ;D

170 Inlägg
24 januari 2009
#460
Det ser ju helt klart mkt bra ut det där. Du gör ett mkt bra jobb

V8 Power


Sök