2455
Sök

sommarhjul på alufälg tar i (?)

158 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
Hej!

Jag och farsan monterade på mina sommarhjul idag som jag köpte beg.
allt gick bra med monteringen, men när jag skulle provköra så märker jag att något tar i typ var fjärde till var femte varv som däcket rullar (svårt att
förklara) det låter typ duhk, och sen vid fullt rattutslag så märker jag att det tar i då med men jag kan inte riktigt säga vad som tar i låter lite som gummi mot plast eller liknande (?!). så jag parkerade bilen och har nu ingen som helst aning om vad som är fel? han som jag köpte hjulen av sa att dom suttit på en 9000 (vilket jag har 9000cs -93).

På fälgen står det RS i mitten (tror de är ford) och däcken är good year eagle .

Hoppas någon förstår mitt problem och kan hjälpa mig, all hjälp och info uppskattas mycket!

Mvh Robin

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
1 april 2008
Det kanske är annan ET på dom? smile

Allt för den där jävla hatten!

158 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
vad betyder det?
alltså dom tar inte i när jag "gungar" bilen upp och ner utan endast vid körning och det var vänster bak som jag uppfattade det som tog i

15 Inlägg
1 april 2008
ET mått visar hur långt in eller ut fälgen sitter i förhållande till fälgens mittpunkt ( Anläggningsytan mot navet till fälgens mittpunkt) finns oftast angivet på fälgen. Men i så fall borde det inte bara vara en fålg som tar i. Det är inte så att du har spacers på 3 utav fälgarna och ingen på den fjärde, om inte så testa att sätta på spacers så att du får ut fälgarna lite.

En sann gentleman är någon som vet hur man spelar säckpipa, men låter bli.

158 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
okej
jag har inte spacers på någon av fälgarna, köpa såna och testa då.
tack för svaren

158 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
men vad händer då om ET är fel?

Sök