Audi s2 3b motor... konstigt ladd

Raemous
2 april 2008 · 46 Inlägg

halo
Rullade ut bilen i månadas, då gick den bra. Men efter några timmar så började laddet hoppa från 1.1bar till 0.2 hela tiden när man gasade. och det blev värre och värrre ju mer man körde. Kom hem och såg det va en slang som satt löst. Sen tog jag en prov runda då laddade den 1.1 som den ska göra. Sen så gick bilen konstigt, jag öppnad huven och såg att tryckröret från ic till insuget hade lossnat. skruvade åt den, men efter det går den ändå ändå jätte konstigt. som den gjorde innan laddet hoppar från 0.2 till 1.1. Har dragit åt alla slangar. så nu när jag provkörde sisst så laddad den bara 0.2 bar och hoppar lite till 1.1 då då på 2an . Men alla växlar över 2a (3 4 5) får jag mycket bättre ladd alltså 1.1. Vad kan det vara för fel??

Ps: när laddet fular sej så hör man att wastgaten öppnar.

Mvh//rasmus

It`s not the fart that kills you it`s the smell
Projekttråd: http://forum.attitudemotorclub.com/view … 2867#72867
Jstorm Mekaniker
2 april 2008 · 99 Inlägg

Kolla av felkoderna först, så du vet att inga felkoder finns!
Laddtrycket går ner i Grundladd! 0,2-0,4 om det finns koder.
Leta sen efter tjuvluft/läckage runt alla tryckrör/sugledningar, Vaccumledningar  före & efter turbon.

Tänk efter vad du har/om haft isär under vintern, o börja leta där.

Senast redigerat av Jstorm (2 april 2008)

330beamer
2 april 2008 · 78 Inlägg

Provtryck systemet! Plocka av slangen från lmm. Ta en PET flaska borra ett 5-6 mm hål. Dra i en luftkägla. Tryck i flaskan i slangen och spänn med slangklämman. Kör i 1-1,5 bar och lyssna efter pysljud.
Finns bättre info och bilder på Nordicaudi.com. Sök på  "Provtrycka" i forumet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang