2923
Sök

USA Import - Elektronik

8 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
TJena moss alla bakom dator skärmen!
Har suttit å kikat efter lite videokameror på nätet och hittade en sida från usa där det var "billigt" att köpa ifrån.
Men min fråga är nu då om det finns någon här som kan svara mig hur det är att importara då tex. elektronik från USA.
Egna erfarenheter tex skatter och tull avgifter etc. 
Man vill juh inte att det i slutändan blir dyrare än vad det hade varit i sverige.
Är redigt sugen annars på inköp av en härlig videokamera som man kan göra goooa filmer på bilarna big_smilecool

Mvh. Tobias "Koppich"

Syte Strf90
164 Inlägg
2 april 2008
Tjo flöjt...
min brorsa brukar importera saker ifrån USA då och då.
han ber företagen att skicka paketet som "Gift" alltså gåva och på så vis slipper han onödiga tullavgifter och div. skatter som kan tillkomma i andra fall...
visserligen är det jakt grejer å så som han beställer men det går ju att ta reda på om detta företaget kan fixa ngt i den stilen...

MVH

8 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
Okej ska kolla detta big_smile
Tack så mkt för hjälpen!cool

DavidZZ0n skrev:
Tjo flöjt...
min brorsa brukar importera saker ifrån USA då och då.
han ber företagen att skicka paketet som "Gift" alltså gåva och på så vis slipper han onödiga tullavgifter och div. skatter som kan tillkomma i andra fall...
visserligen är det jakt grejer å så som han beställer men det går ju att ta reda på om detta företaget kan fixa ngt i den stilen...

MVH

Mvh. Tobias "Koppich"

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
3 april 2008
Ska du skattefuska med "gåva" så se till att varuvärdet är nedsatt till högst 75 dollar för över 500kr gäller inte "gåvor" utan då behandlas dom som vilket annat paket som helst eller med andra ord: gåvor med ett deklarerat värde på över 500kr = skattas och momsas.

Annars ska det tydligen funka bra att skicka det som begagnad elektronik/used electronics enligt e-30 här på garaget, har dock aldrig testat det själv.

Har köpt lite grejor från USA och imorgon ska jag plocka ut min splitternya cd-växlare på posten, modellen under min kostar ca 1700kr här i sverige men jag gav 1300kr med frakt för denna tongue

eBay <3

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Sök