2342
Sök

Startbatteri Ford Probe

2 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
Är det någon som vet var man kan få tag i ett startbatteri till en probe -93 som inte är ford orginal och svindyrt. Har letat land och rike runt utan framgång. Polerna sitter ju "åt fel håll". Det ska ju va special hela tiden smile

2 655 Inlägg
3 april 2008
Har du några mått på batteriet?
Och vilken sida sitter pluspolen på (om du har polerna mot magen)?

21 761 Inlägg
3 april 2008
Kan det här batteriet vara ungefär likadant?

www.exidesearch.com/WebForms/BatDetails … FORD%20USA

Så länge det inte är frågan om sidopoler eller "Ford original poler" så borde man kunna slänga dit nästan vilket batteri som helst tycker jag, huvudsaken är att polerna sitter på rätt sida.
Senast redigerat av Drönirettab (3 april 2008)

2 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
Måtten på det gamla batteriet höll 255(bred), 175("djup"), 155(hög). Det är höjden som är kruxet, kan inte stänga huven om det är för högt. Det finns ju flera batterier som är rätt på höjden, men då sitter alltid polerna åt fel håll! Om jag håller batteriet med polerna mot magen så ska minuspolen vara på vänster sida.

Länken www.exidesearch.com/WebForms/BatDetails … FORD%20USA fungerade inte sad

2 655 Inlägg
3 april 2008
Har kollat med vår batterileverantör på firman, jobbar på en firma som är batteridepå åt www.global.se där får man fram info att det bara finns med fel polställning.

Tyvärr så verkar det vara riktigt svårt att hitta ett batteri som du inte behöver skarva pluskablarna.

21 761 Inlägg
3 april 2008
Nä, jag såg också nu att länken inte fungerade. Men det spelar nog ingen roll, det batteriet är 175mm högt.

Jaha ja, det där var ju lite skumt. Har kikat både hos Tudor och Varta, om man letar på Ford USA Probe-93 så kommer det fram alternativ som är 175mm höga hela tiden. De enda batterierna som är 155mm höga, är MC batterier.

2 655 Inlägg
3 april 2008
Gör det något om det inte är "vanliga" poler på batteriet? Kan göra en koll på de ventilreglerade batterierna imorrn, åker med ett sådant i min Nissan.

Neerd
1 596 Inlägg
3 april 2008
Franz_K-pist skrev:
Är det någon som vet var man kan få tag i ett startbatteri till en probe -93 som inte är ford orginal och svindyrt. Har letat land och rike runt utan framgång. Polerna sitter ju "åt fel håll". Det ska ju va special hela tiden smile

mazda 626 startbatteri är samma.... wink

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

21 761 Inlägg
3 april 2008
Streckkoden skrev:
ventilreglerade batterierna

Tex artnr 77344 är ju iof 155mm högt på själva batteriet, men då sticker ju polen upp så att totalhöjden är 178mm.

Finns det andra också?

2 600 Inlägg
3 april 2008
är det sånna polar som man skruva in kablarna me muttrar ?

gör som jag kör gubba racer=)

2 655 Inlägg
4 april 2008
Har kollat lite bland de ventilreglerade batterierna som Global har, det närmsta jag kommer måttmässigt är ett 43Ah batteri, men då är höjden 170mm med polerna.  Måtten är 197x165x170mm (LxBxH). Det batteriet har rätt polställning.

Artikelnr: 77250.

132 Inlägg
7 april 2008
Jag köpte mitt på batteribolaget i malmö.. Var enda företaget (då) som kunde fixa rätt höjd och omvända poler.. Hoppas det löser sig!

Probe Custom Construction
http://www.garaget.org/_Putteliten_

358 Inlägg
7 april 2008
Jag köpte ett vanligt o drog kablage till bagageluckan då jag hade probe..

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

Sök