3697
Sök

Öppet filter till S60

2 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
Tjenixen:)  Får väll först säga att jag är ny. Har inte hunnit fixa upp avatar och stuffs ännu men de kommer!
Iaf, till mitt problem. Jag fick min bil i denna veckan, en S60 ( helnöjd ). Av en slump så hade jag ett öppet luftfilter hemma utav märken KN som jag tänkte att man kunde prova att montera på. Like a glove satt filtret på, underbart ljud, bla bla bla. MEN det verkade inte som att bilen ville ha det där. När jag hade kört ett tag och stängt av den och sedan satte igång den igen lite senare så kom ett meddelade upp som sade någonting om " emissioner " och lampan för " någonting fel med avgasreningssystemet " lös.
På original luftburk så sitter där ju en kontakt på toppen, den kopplade jag ju givetvis bort för att få bort skyddslocket till luftburken. Kan denna ha med saken att göra? Jag känner på mig att det finns simpla svar till vad som är fel. Är lite ny inom " mecka/stylea bil" området, sysslar mest med motocross!
Hade uppskattat lite hjälp! tack på förhand! Hej Hej

1 Inlägg
3 april 2008
I de locket du tog bort sitter en givare som jobbar med motorn. Hur mycke luft den ska få..

Kolla om du inte kan lägga locket under ditt nya filter så slipper du lampan. alltså med kontacken inkoplad...

2 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
Men kommer inte motorn reagera konstigt på att givaren är inkopplad men inte får något "motstånd".
Där kommer ju inte vara någonting för givaren att känna av...väll?

Sök