Ja då vare dags för mig (läs:Nybörjaren) att lägga upp en liten bild-tråd med några av de bilder som blev idag när ja va iväg å fotta Fredriks bil. Knäppte av 475 bilder så borde ju fått ihop 20(?) iaf som är värda att visa upp och få lite kommentarer på.
Märk väl att ja är nybörjare
Tips är alltid välkommet.
Korten tagna med en Canon PowerShot S3 IS med stativ.
De va nog de bästa jag klara få ut av två timmar, inga märkvärdiga bilder. Är ju trots allt nybörjare
Men kommentera och ge mig tips ändå ni som känner för det, bättre kan man ju bli
Varken vill eller kan redigera bilderna så de är helt orginal från kameran!
...orkar inte bry mig om bilderna i sig för ja gillar inte volvo men .. Många av bilderna har överexponerad himmel i mina ögon (vet att vädret va svårt den dagen det syns..men.. Den går att få ner i efterhand genom att dämpa ner highlights eller använda recovery i lightroom.. Sen tycker jag att bilderna är väldigt matta i färgerna.. Detta är såna här grejer som kommer med tiden men du kanske skulle jobba lite mer på färgerna eller helt enkelt fuska till lite kontrast bara det hjälper ibland..
gjorde ett fult exempel..överdrev för att du skulle hänga me va ja menar så d blev inte så snyggt men
Sådär ja... Riktigt snyggt! Mycket bättre än många andra fotografer så du ska verkligen vara nöjd. Bara att öva på så får du rätt på exponering o vinklar!
4,8 och 15 tycker jag har bäst potential. Keep up the good work!!
Tack Jill å Miklen, ni har helt rätt i att de är aningen överexponerade.. Ska pilla mer med det nästa gång, syntes som inte i kameran direkt när ja tog korten, bara när de blev extremt..
Även färgen har du rätt om Miklen, ska prova ändra färglägena nästa gång med.. Prövade lite igår å såg ju att de blir en jäkla skillnad på färgåtergivning om man väljer "kraftig" eller liknande
Gillar verkligen vinklarna, miljön och bilen. Men men, lägg ner lite tid i tex photoshop så kommer bilderna verkligen väckas till liv. Tycker vissa bilder har underlag till att bli riktiga 10 poängare.
Sist men inte minst så en egen sexig ram runt bilden
Miklen var redan inne på det. Tyvärr om man skall säga så, så var ju inte vädret till din fördel. Då himlen blir mer eller mindre vit och för ljus, läs överexponerad. Ett tips. kan ju vara att leta upp industri bakgrund när det är lite kasst väder, så du får kontrasten mellan byggnad/bil istälelt för himmel/bil, när det är dåligt väder. Åk ut till samma ställe när det är bra väder och få sjysta solnedgångar tex. Personligen så tycker jag att stylade bilar gör sig bra i industrimiljö.