2786
Sök

Hur tvättar ni bilen nu?

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
3 januari 2006
Trådstartare
som topic lyder, hur tvättar ni bilen nu när det är minusgrader? nåt varmvatten har jag inte utomhus och jag vägrar ta den genom en biltvätt, ren misshandel ju!

tacksam för tips och råd när det gäller detta!

man lever bara en gång så lev väl!

83 Inlägg
3 januari 2006
Åk till en "gör det själv" tvätt, finns väl på de flesta ställen???

Fiesta ST 150

284 Inlägg
3 januari 2006
vänta tills det blir plusgrader...det är väl i stortsett det enda man kan göra om man inte känner någon som jobbar nånstans där man kan få tvätta inomhus wink

You don't need a reason to help people.

4 554 Inlägg
3 januari 2006
tvättgalen som jag är gör jag de även i minusgrader.. varmköra bilen med full värme i så bilen är varm spola me varmvatten en stund så utsidan blir varm och sen snabbt gå över med svampen.. börjar uppifrån och går nder för att inte få all skit i svampen med en gång.. å sen in i garaget.. har man inte de så kan bilen stå med fullvärme och dörrarna på hacket innan stängt så varmluften kommer förbi literna så dom torkar..

Rekondare
289 Inlägg
3 januari 2006
Som någon redan sa; gör-det-själv hall är för mig det ända rätta wink
Behöver man inte stressa så ifall det är minus ute, bara tvätta som vanligt...
Att vänta tills det är plus ute känns ju som ren misshandel mot den stackars bilen big_smile

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

284 Inlägg
3 januari 2006
loudness skrev:
tvättgalen som jag är gör jag de även i minusgrader.. varmköra bilen med full värme i så bilen är varm spola me varmvatten en stund så utsidan blir varm och sen snabbt gå över med svampen.. börjar uppifrån och går nder för att inte få all skit i svampen med en gång.. å sen in i garaget.. har man inte de så kan bilen stå med fullvärme och dörrarna på hacket innan stängt så varmluften kommer förbi literna så dom torkar..

tråkiga är att killen som fråga inte har varmvatten tongue fast det va ett bra sätt du tvätta på big_smile jeffla kallt om fingrarna bara tongue

1 852 Inlägg
3 januari 2006
Trådstartare
okej, tack för hjälpen!

gör det självtvätt har vi men inget varmvatten där och det är minst 1,5 mil dit på riksväg som är blöt. funderade oxå på att tvätta snabbt och sedan hälla varmvatten som avsköljning. därefter torka med skrapa och köra in i garaget för vidare torkning med sämskinn. kanse är det bästa sättet...

4 554 Inlägg
3 januari 2006
Stadia skrev:
tråkiga är att killen som fråga inte har varmvatten tongue

då hade jag hoppat över tvätten.. tvätta i kallvatten i mius skulle iaf inte mina fingrar tyckt om.. men som sagt de finns ju gör de själv hallar så varför inte prova..

1 852 Inlägg
3 januari 2006
Trådstartare
men bilen/lacken tar knappast skada om man tvättar när det är så kallt ute eller? lacken borde bara vara hårdare då, rätta mig om jag har fel! dock tar mina fingrar skada men bilen går ju först!big_smile

"A Johlsson"
302 Inlägg
3 januari 2006
Tvätthall (högtryckstvätt, varmvatten, avfettnings-, schampo-möjligheter) på jobbet med fläkt/torkningsystem underlättar vintertvättarna. smile

1 852 Inlägg
3 januari 2006
Trådstartare
dasonyistozon skrev:
Tvätthall (högtryckstvätt, varmvatten, avfettnings-, schampo-möjligheter) på jobbet med fläkt/torkningsystem underlättar vintertvättarna. smile

var bor du? man kanske skulle hänga med till ditt jobb tongue

4 554 Inlägg
3 januari 2006
dasonyistozon skrev:

ush för högtryck på bilar.. högtyck för enterpenadsmaskiner

cossie jens
127 Inlägg
3 januari 2006
tvättar inte bilen nu den står upphissad helt nedriven ny motor på g :smile

1 852 Inlägg
3 januari 2006
Trådstartare
hehe, jag kom på en sak.. om jag tvättar bilen nu så kommer vattnet att frysa på backen och det blir rena isgatan.. och eftersom det lutar nerför så kommer man antagligen in te upp med bilen sen sad jag vill ju så gärna!!!

284 Inlägg
3 januari 2006
loudness skrev:
dasonyistozon skrev:

aaschh inget fel på högtryck, orka stå med vanlig vattenslang ^^ tar ju 3 år då tongue det är ju inte så att högtryck skadar bilen direkt wink

186 Inlägg
3 januari 2006
OKQ8 - gör det själv!!!! Sen är det bara att torka av hela bilen med sämskinn innan du kör ut!!!!!! big_smile

Catch me if you can!

Moderator+
1 081 Inlägg
3 januari 2006
http://www.pottsork.nu/bilar/mazda323.jpg
Så ser min lösning på problemet ut.

mvh

Vem jag?

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
3 januari 2006
Var och tvättade när det var nollgradigt. Kör med mina kläder jag brukar ha när man är ute och fiskar (utan vadare). Vantarna är utav Neopren fryser inte en gnutta fast att vantarna är genomsura. Går att hitta i de flesta välsorterade sportfiskebutiker. Sen ett par riktiga skor skadar inte kör med Meindel Island.
Senast redigerat av Markus_C (3 januari 2006)

"A Johlsson"
302 Inlägg
3 januari 2006
big_smile Sundsvall håller en annan till i och Sundsvalls Sjukhus står för hallen. wink

Högtrycken går att ställa i styrka så hon kan få en finfin dursch av finfördelat vatten även, inte bara tryck som sliter ner lacken, don't worry. wink

4 554 Inlägg
3 januari 2006
Stadia skrev:
loudness skrev:
dasonyistozon skrev:

aaschh inget fel på högtryck, orka stå med vanlig vattenslang ^^ tar ju 3 år då tongue det är ju inte så att högtryck skadar bilen direkt wink

jo de tränger in vatten där de inte borde tränga in av trycket..

Sök