jag kör min bil till en tvätthall (inte automatisk!)
tvättar i stort sett såfort den blir skitig nästan, tål inte att bilen är skitig även fast de kanske är lite smått rost på den. men smuts är n¨got jag absolut INTE tål
Tvätta bilen idag, var -1 grad men jag tror det var den snabbaste men mest noggranna tvätten jag gjort ! Har inte kunnat tvätta den sen i höstas pga. kylan så den behövde verkligen en tvätt, men nog frös det så jag satte högtryckarn på 70 grader ungefär,lagomt med dimma blev det haha ! men jag tog "del för del" och tvättade och spolade av och sen när bilen var klar körde jag in den i maskinhallen i värmen, har även börjat vaxa den lite smått !
orka tvätta! mycke bekvämare att vänta tills det regnar å ut å köra så satans. Har man en vit bil som är riktigt skitig så kan den se nästan ren ut när man kommer hem igen
Bruksbilen är väl lika bra att låta bli att tvätta som det är nu, man får ju göra det dagen efter iaf, och sörjan och saltet kommer ju tillbaks nästa gång man kör med bilen.
Det var på stenåldern som det va misshandel att tvätta bilen i biltvätt....dagens tvättar e så moderna så att borstarna e så mjuka o bra att de inte gör nån skada på bilen!!Större risk att repa bilen med svamp!!
tvättar en gång i veckan, avfettar spolar med högtryck(även under bilen),shampoonerar,sköljer,skrapar och torkar sedan med sämskinn. En gång i månaden vaxar jag bilen.
Om det är nån gång på året man ska ta hand om bilen och vara nogrann med tvätten så är det nu på vintern,och speciellt om man bor nära havet. Det känns mycket bättre att ha en ren och nytvättad bil på vintern, då sticker man ut från mååånga andra och bilen är helt underbar....
Tvättar som vanligt 2-3 ggr/vecka i maskintvätten på jobbet, nu på vintern brukar Jag ställa in den i verkstaden en stund så den får torka eftersom Jag inte har något garage hemma...
orka tvätta! mycke bekvämare att vänta tills det regnar å ut å köra så satans. Har man en vit bil som är riktigt skitig så kan den se nästan ren ut när man kommer hem igen
haha tror att du och jag tvättar på samma sätt faktiskt !