3321
Sök

Sänkningssats bra lr dålig?

Sinic
5 april 2008
Trådstartare
Hej.

Nu e de äntligen dags o sänka bilen oxå..skulle bara fråga om nån här har erfarnhet av GE-Motorsports grejer?
Och är detta en bra sats att beställa tro?
http://gemotorsport.jetshop.se/ShowProd … p;cat=1275

Är det bra dämpare? bra fjädrar? ska jag nöja mej med 40/40 lr e de snyggare med 60/40 som jag länka?
Behöver jag fler grejer än den statsen?
Efter man sänkt e de la bäst o göra en inställning va?
Senast redigerat av Sinic (5 april 2008)

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
5 april 2008
dom funkar svin bra ja har deras 60mm runtom..väghållnings kitt

har ej gjort nån inställning..verkar inte behöva de heller..men kanske lika o göra de..dom kan ju inte ändra såå mkt ..lixom..

på camber o shitet..

rekomenderar dom iaf:D

du använder de mesta nytt..men du måste använda vissa delar fr orginal...
Senast redigerat av pattilatti2 (5 april 2008)

392 Inlägg
5 april 2008
Calibran är sänkt med deres väghållningssats. Verkar funka mycket bra. Dock har jag inte hunnit kör speciellt lågnt, men det verkar vara bra grejor.

Jag sänkte calibran 60/40 men sen är ju min skuff fylld med ganska mycket grejor, så den blev väl ännu lite lägre bak...

MVH//Jonte

Faster and faster until the thrill of speed overcomes the fear of death!!

Sinic
5 april 2008
Trådstartare
pattilatti2 skrev:
dom funkar svin bra ja har deras 60mm runtom..väghållnings kitt

har ej gjort nån inställning..verkar inte behöva de heller..men kanske lika o göra de..dom kan ju inte ändra såå mkt ..lixom..

på camber o shitet..

rekomenderar dom iaf:D

du använder de mesta nytt..men du måste använda vissa delar fr orginal...

Låter bra:)..men i de kitet så får man ju dämpare och fjädrar..räcker väl för att sänka den så att säga? jag behöver inte köpa fler saker? Som du märker så kan jag inte mycke om de:)

392 Inlägg
5 april 2008
jag behövde inte köpa något annat. Som sagt, det var deras "väghållningssats" jag köpte.

Faster and faster until the thrill of speed overcomes the fear of death!!

Sinic
5 april 2008
Trådstartare
Orange_Dragon skrev:
jag behövde inte köpa något annat. Som sagt, det var deras "väghållningssats" jag köpte.

okej..aa den jag länka e ju oxå Väghållningssats till s40...dämpare och fjädrar 60/40

987 Inlägg
5 april 2008
Jag kör på deras väghållningssats, funkar klockrent tycker jag! Kör hela förra sommaren tills november, och mitten av februari tills nu, än så länge är jag nöjd iaf smile

i like it load

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
5 april 2008
du måste använda lite grejjor från orginal typ till den nya framme:)men annars följer allt me..lämna in skitet,,om du ej kan nå..ja gjorde allt själv..vart billigast så:D

min funkar svin bra iaf..kört o lekt mnkt bättre nu än innan:)men ja har ju även fjäderbenstag..osv..

Sinic
5 april 2008
Trådstartare
Så nu e de påväg:) Nån som vet nått ställe i gbg som sätter på de åt en för nåra 100?

310 Inlägg
5 april 2008
Rent spontant känns det inte som du kan hitta någon firma som gör det för några hundringar iaf..

Det blir väl timpeng på det och det kan nog springa iväg lite..

Satsa en dag på helgen och gör bytet själv..

Sinic
5 april 2008
Trådstartare
asså okej..jo jag får väl ge mej på dedär själv då:)

Sinic
5 april 2008
Trådstartare
E dom i klass med H&R fjädrar? lr e de dom kanske?

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
5 april 2008
bak e bytet väldigt enkelt..bara fjäderspännare så..är de inga svårigheter alls

fram e de mkt svårare..har man inte nån erfarenhet..ska man inte ge sej på de..o inga verktyg..skruvarna sitter fööööörjävla hårt fast..

måste ha kompressor..

fram kan du få de bytt på en bra verkstad för om vi räknar på en 700kr timmen då 2100kr

tar ca 2-3 timmar för dom..max me kaffe rasdt osv..kanske under 2 om dom jiobbar så då 1400 om vi räknar fett dvs 700kr tim

jag gjorde de fram på 3 tim ungefär..

36 Inlägg
5 april 2008
personligen så tycker jag att det ser jävligt snyggt ut med sänkningssatts. Men! det blir så jävla stötigt! låter mer och däcken tar i hjulhusen i varje gupp.. nä det får vara för min del! men byt du! smile

allt du gör, gör jag 10 gånger bättre

268 Inlägg
5 april 2008
Foggemannen skrev:
personligen så tycker jag att det ser jävligt snyggt ut med sänkningssatts. Men! det blir så jävla stötigt! låter mer och däcken tar i hjulhusen i varje gupp.. nä det får vara för min del! men byt du! smile

Om däcken tar i hjulhuset vid varje gupp måste den vara jävligt sänkt tongue, eller vara mjuk i fjädringen.
Har inte hänt mig någon gång ännu, men min är rätt hård ställd också roll. Pappa gnäller en del när det är min kör vecka till jobb big_smile haha tongue

Sinic
5 april 2008
Trådstartare
men ingen som har testat 205/50-16" med 60/40 sänkning?

ArtDirector
462 Inlägg
5 april 2008
för att få dem monterade så skulle du nog köpt dem av någon av gem´s återförsäljare istället...
ett tips är t.ex. www.xtremt.se som finner sig i göteborgs trakterna dessutom!!!
och rekomenderar g&m mycket starkt.. alltså märket som dessa produkter är från! lycka till!

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
6 april 2008
Sinic skrev:
men ingen som har testat 205/50-16" med 60/40 sänkning?

jah har 215/35 -18"

funkar bra me 60/60mm sänkning:)

Sök