2982
Sök

Vilka sommardäck ska man satsa på? Är Falken nått att ha?

796 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
ja då skulle man köpa däck då vad ska man satsa på funderade på falken det är väl bra däck såg på dackonline för 600 kr st det är väl inget skit?

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

268 Inlägg
5 april 2008
Jag har Falken på min och jag är nöjd med dom,, inget som helst fel på Falken smile

5 089 Inlägg
5 april 2008
man får vad man betalar för. falken är inte speciellt bra i regn tycker jag. däck är din livförsäkrning.

\Lindgren

796 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
okey men om jag max vill lägga 600 kr däcket vad tycker ni då man ska satsa på

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
5 april 2008
Toyo Proxxes F1 tror ja dom heter...

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

448 Inlägg
5 april 2008
kör nankang ns2

Xzit

80 Inlägg
5 april 2008
XzitXR3I skrev:
kör nankang ns2

Själv tycker jag att nankang är det sämsta skit man kan ha.
Köpte sånna förra sommarn, gick 1500mil sen var det slickdäck.
Kasst grepp var det i dom också tongue
Kostade 300kr/däck, men man får väl vad man betalar för.
Senast redigerat av roadii (5 april 2008)

Volvo & Audi!

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
5 april 2008
Även Kumho KC31 funkar bra. Inget buller o går mjukt o fint. 750kr för 17" www.nordendack.se

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

120 Inlägg
6 april 2008
Jag har Toyo Proxes T1-S tycker dom är sjukt snyggt mönstrade och har sjukt bra grepp.

654 Inlägg
6 april 2008
Toyo T1-S,R är kalas bra däck som funkar till det mesta.Visst,dock inte hård bankörning iom att dom blir varma och slits väldigt fort då.
helt okej egenskaper i regn,kanske lite högt vägbane ljud,billiga,en stor variation av olika storlekar,etc.
Även om däcket kanske klassas in i lågpris segmentet så tycker ja personligen det hör hemma i sport segmentet och borde kosta mer..Men trevligt nog är dom riktigt billiga.

Funderar,kanske är ja som minns helt fel..Men ja har för mig att T1-S/R skall få/har fått en ersättare.??!!
Senast redigerat av Blida (7 april 2008)

796 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
vart finner jag dessa däck då, letar på www.dackonline.se men har svårt o hitta

654 Inlägg
6 april 2008
in på deras hemsida,klicka på butik..sen väljer du märke..märke finns bredvid hastighets indexet du kan välja.--klicka sen på toyo i tabellen.

796 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
hittar bara

toyo

PROXES CF 1 205/60 R15 91V

men det kanske är det däcket du menar?

kan tillägga att det är den dimensionen jag ska ha också..
Senast redigerat av ronne (6 april 2008)

654 Inlägg
7 april 2008
Nopp menar inte CF..Kan dock vara så att T1-S,R bara finns i profiler från 55 och ner.
Ser så ut,sökte själv liet snabbt på din dimension och verkar som dom inte finns i 60-profil.
205/55-15 finns..Som sagt,55-profil...dock så tvivlar ja på att din rullomkrets blir så pass förändrad att du skulle överstiga dom där 5-10% som är max..finns en gräns på sånt nämligen,inte helt hundra om den är 5-10%..tror dock det!
Senast redigerat av Blida (7 april 2008)

ElectroRaggare
885 Inlägg
7 april 2008
Jag har haft falkendäck på BMW:n, fungerade mycket bra.

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

40 Inlägg
7 april 2008
Hejsan, jag e på jakt efter nya 18". Såg att ni föreslog Toyo T1-S, Jag hittade bara T1-R e de ungefär samma eller? Såg också att de bara fanns i hastighetsklass Z? Enligt registerutdraget ska ja ha W, har försått att man helst ska ha de biltillverkaren anger.

244 Inlägg
7 april 2008
Phantom skrev:
Hejsan, jag e på jakt efter nya 18". Såg att ni föreslog Toyo T1-S, Jag hittade bara T1-R e de ungefär samma eller? Såg också att de bara fanns i hastighetsklass Z? Enligt registerutdraget ska ja ha W, har försått att man helst ska ha de biltillverkaren anger.

enligt lag måste man på sommardäck ha MINST samma hastighetskod som bilen är inreggad med.
Det vill säga du kan utan problem åka med Z om du ska ha W enligt papprena..

796 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
okey jag har ingen aning om vad jag ska ha för profil var 60 på dom gamla, vad spelar det för roll blir det bättre eller sämre väghållning? eller är det bara för syns skull

134 Inlägg
7 april 2008
ronne skrev:
okey jag har ingen aning om vad jag ska ha för profil var 60 på dom gamla, vad spelar det för roll blir det bättre eller sämre väghållning? eller är det bara för syns skull

Det är ju så att om man går upp i tum så måste man gå ner i profil, dettaför att däcken inte ska ändra rullomkrets,   och ändrar du rullomkrets så kommer inte hastighets mätaren att stämmalika bra,   besiktingen var förut hård på detta men tror att man kan gå ner lite i profil nu.

Sen så är det ju snyggare med lägre profil och kan ge lite bättre väghållning wink

12 086 Inlägg
7 april 2008
Jag har Hankook Ventus K107. Mkt bra däck (enligt tester), riktigt snygga och bra pris
Hankook har alltid  gett mkt däck för pengarna, det här är bara ytterligare en av deras lyckade modeller.
Har jämt kört Hankook när jag prioriterat däck.

Sök