okey jag har ingen aning om vad jag ska ha för profil var 60 på dom gamla, vad spelar det för roll blir det bättre eller sämre väghållning? eller är det bara för syns skull
Det är ju så att om man går upp i tum så måste man gå ner i profil, dettaför att däcken inte ska ändra rullomkrets, och ändrar du rullomkrets så kommer inte hastighets mätaren att stämmalika bra, besiktingen var förut hård på detta men tror att man kan gå ner lite i profil nu.
Sen så är det ju snyggare med lägre profil och kan ge lite bättre väghållning
kollade i papprena nu då där står det på axlar o hjul 185/65R15 blir det nån märkbar skillnad då om jag har 205/50R15
Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.
okey jag har ingen aning om vad jag ska ha för profil var 60 på dom gamla, vad spelar det för roll blir det bättre eller sämre väghållning? eller är det bara för syns skull
Det är ju så att om man går upp i tum så måste man gå ner i profil, dettaför att däcken inte ska ändra rullomkrets, och ändrar du rullomkrets så kommer inte hastighets mätaren att stämmalika bra, besiktingen var förut hård på detta men tror att man kan gå ner lite i profil nu.
Sen så är det ju snyggare med lägre profil och kan ge lite bättre väghållning
kollade i papprena nu då där står det på axlar o hjul 185/65R15 blir det nån märkbar skillnad då om jag har 205/50R15
Du bör inte gå ner så mycket i profil, bättre att istället köpa 205/60 däck, bredden har ingen betydelse men det är profilen. Funkar ju säkert att göra så men inget som rekommenderas. Isåfall bör du ha 16" däck.
Nopp menar inte CF..Kan dock vara så att T1-S,R bara finns i profiler från 55 och ner. Ser så ut,sökte själv liet snabbt på din dimension och verkar som dom inte finns i 60-profil. 205/55-15 finns..Som sagt,55-profil...dock så tvivlar ja på att din rullomkrets blir så pass förändrad att du skulle överstiga dom där 5-10% som är max..finns en gräns på sånt nämligen,inte helt hundra om den är 5-10%..tror dock det!
5%, där går gränsen för vad det får vara enligt reglerna.
Jag köpte precis 2 nya Falken FK-452 nånting... Har inte hunnit prova dom ännu! Men dom verkar fina, han behövde knappt sätta några vikter när dom balanserades!
Om NISMO står för Nissan Motorsports, betyder då HOMO Honda Motorsports?