2527
Sök

Ställa upp laddet på T5:a?

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
#1
Någon som vet om det sitter någon laddspärr på t5?
Den laddar 0.5 nu, alltså orginal.
Räknade lite på spridarna och kom fram till att det finns lite marginal.
Tänkte mig ett ladd på typ 0,6 0,7 bilen borde väl fetta på lite med bränslet om luftmängden ökar.
Den borde väl inte spika vid det laddet

I do it my way

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 april 2008
#2
Det finns en bra anledning till att firmor säljer chip, dvs att man måste justera bränslemappen och tändmappen för att det skall fungera bra.  Kan tänkas att bilen fixar laddhöjningen nu när det är kallt ute, men när det börjar bli sommar och insugstempen stiger upp mot  5-6-70grader...  då gäller det att knackregleringen är snabbare än spikningarna... har man då varit framme och pyst eller skruvat WG så kan inte bilen reglera mot spikning som det är tänkt.   dvs inte så vettigt att fuska upp laddet.
Senast redigerat av torpis (5 april 2008)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
#3
Okej. För den är helt orginal nu. Förutom att det sitter ett sportluftfilter på den då.

Tänkte att ställa upp laddet med 0,1 0,2 kanske inte skadade så mycket.

I do it my way

699 Inlägg
5 april 2008
#4
e nog bättre du köper chip, går ju få tag på för typ 1000kr..

Bilgalen elektriker :)

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
#5
Tänkte gjort det nu på en gång. ;P

Men den ska snart säljas så då kan det kvetta. =P


Tack för svaren smile

I do it my way

2 452 Inlägg
5 april 2008
#6
håller med ställ inte laddet utan låt chipet sköta det istället...finns folk som säljer kopior av chip som kommer från ett orginal....

döden kommer tillbaka

8 250 Inlägg
5 april 2008
#7
Orginal ska den ladda 0,65 bar. Det går at ställa upp trycket mer, men prestandavinsterna är små, och det är inte helt utan risk heller.


80 Inlägg
5 april 2008
#8
Marlboroman skrev:
Orginal ska den ladda 0,65 bar. Det går at ställa upp trycket mer, men prestandavinsterna är små, och det är inte helt utan risk heller.

Jasså dom laddar inte mer? Laddar inte x40's T4 0.8?
Tyckte jag läste det här på garaget nyligen!

Volvo & Audi!

10 287 Inlägg
5 april 2008
#9
Handlade inte tråden om T5??

/Göran

roadii skrev:
Jasså dom laddar inte mer? Laddar inte x40's T4 0.8?
Tyckte jag läste det här på garaget nyligen!

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
6 april 2008
#10
http://uppstickaren.se/privat/12.htm

en text jag hittade om sprutet i 85x70...

skall tydligen vara svårt att "bond" trimma...


Forummoderator
10 576 Inlägg
6 april 2008
#11
roadii skrev:
Laddar inte x40's T4 0.8?
Tyckte jag läste det här på garaget nyligen!

skall man hitta 200hk i 1.8liter så behövs mer ladd än för att hitta 225hk ur 2.3liter.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
#12
Sharky skrev:
Handlade inte tråden om T5??

/Göran

roadii skrev:
Jasså dom laddar inte mer? Laddar inte x40's T4 0.8?
Tyckte jag läste det här på garaget nyligen!


Jo... Ingen s/v40...

I do it my way


Sök