3701
Sök

varför klickar det innan start?

296 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
hejsan!

har en bil som klickar rätt mkt innan jag startar den, alltså när man vrir på nyckeln.
det låter ungefär som om man slår 2 dankar mot varann i snabb takt, takten blir saktigare allt eftersom och till slut stannar det! går hur bra som hellst att starta medans det klickar och även efter det slutat klicka...!

kan det va ett relä? eller möjligtvis matar pump? tycker själv att det inte riktigt klåter som relä.

det handlar om en trimmad opel manta motor, inge turbo utan bara förgasare...

tacksam för svar!

ps, vart kan man köpa stålomspunna slängar för olja till motor?

21 761 Inlägg
6 april 2008
Skulle kunna vara pumpen eller relät som arbetar i intervaller när du vrider på tändningen. Det där påminner om hur det brukar låta på en bekants Mitsubishi L300 (minibuss) när tändningen vrids på, bilen har elpump istället för mekanisk pump.

5 089 Inlägg
6 april 2008
är kanske startmotorn som skjuter ut pinnen till kransen innan det skall startas. är kass på att förklara men den som vet hur en startmotor funkar vet vad jag pratar om;P

\Lindgren

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
6 april 2008
den kan vara solenoiden till startmotor som aktiveras också, dom brukar låta lite ibland, inge farligt med de..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

296 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
ok det låter ju vettigt, men ska jag vänta tills det slutar klicka eller ska jag bara starta på en gång? känns bättre att vänta till det blir tyst men de kanske inte spelar nån roll?

Styrande position i resebranchen
174 Inlägg
6 april 2008
Förmodligen elektrisk bränslepump.
Den pumpar en stund före.
Du kan starta direkt skulle jag tro eftersom det är bränsle kvar i flottörhuset i förgasaren/na och bilen kommer starta på den mängden.

296 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
ok tack för alla svar! då vet jag att det är ok.

Sök