3022
Sök

Vad händer i garagen????

BTC RACING
114 Inlägg
31 mars 2004
Trådstartare
Nu är snart våren här....
Så vad är det som händer där ute i garagen igentligen????
Vad är nybeställt????

Själv så väntar jag fortfarande på fronten som är på lack och undertiden så passade jag på att tvätta, vaxa och polera bilen....
LÄNGTAR TILL DEN ÄR RULLANDE NU!!!!
Har nya mattor ligger på posten tillsammans med en "flygplans strömbrytare" som ska aktivera lustgasen sen har jag även beställt nya fram blinkers....

Supra MKIII powerd by NOS
Supra MKIV BPU

Golf-frälst
47 Inlägg
1 april 2004
Håller på att slipa och polera min fälgar, väntar på att kjolarna ska komma. Kommer nog dock inte före Elmia :\ På måndag ska den in på BVS för grundbehandling, polering, lackskydd och solfilm runt om.. Sen är hon rullande big_smile
Senast redigerat av Widell (1 april 2004)

BTC RACING
114 Inlägg
9 april 2004
Trådstartare
Fronten äntligen hemma från lack....
http://img19.photobucket.com/albums/v57/Nalle-74/IMG00013.jpg

Supra MKIV BPU

Bilfantast...
125 Inlägg
10 april 2004
här är lite som jag pysslar med just nu...

http://www.saabspeed.org/mike/spjallhus/

-|- http://www.twinpipe.se -|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB individuellt trim 510+ hk - 100-150km/h = 2,9s

100 Inlägg
11 april 2004
snart ute....sen blir det mer nästa vinter.....iaf hoppas jag att det räcker för i år......

MAZDA RX7 TURBO2 CONV.
BMW 535i
spana gärna in dom å lägg din dom

BTC RACING
114 Inlägg
18 april 2004
Trådstartare
Fronten är nu ditsatt, lustgasen är så gott som färdig installerat, lite nytt lull lull som mattor och annat "skräp" har åxå kommit till och bilen är nu påställd.... har iof. ny besiktning den 28 april men det ska nog gå vägen (hoppas jag) så vi får sen om man hinner lufta den lite på Emmaboda kanske.... smile

Supra MKIV BPU

BTC RACING
114 Inlägg
26 april 2004
Trådstartare
Bilder på mina nya blinkers lysen som är på väg hem från USA

[img]http://www.supraforums.com/forum/attachment.php?postid=699105 [/img]

http://images.cardomain.com/member_images/9/web/501000-501999/501883_2_full.jpg
Senast redigerat av Nalle-74 (26 april 2004)

Supra MKIV BPU

Elektriker i C2 VTR
8 Inlägg
2 maj 2004
Jag håller på att trycka in ett sportluftfilter i min lilla bil...

RemixX Racing...
84 Inlägg
3 maj 2004
I mitt garage är det stora (eller rättare sagt små) saker som är på gång, Daihatsun skall turbokonverteras, håller för tillfället på med en fläns till grenröret och letar samtidigt efter en tjockare topp packning i stål, samt ett par nya fälgar. Lite häftig kommer den nog att bli med sin lilla 1,3l motor. Snart skall även ett stycke 142 hämtas hem från Östersund, i vilken det så snart som möjligt skall hoppa i en b30 från en 164, kommer nog att bli ganska bra drag i den också.

R.I.P Daihatsu Charade turbo -91.. snyft... =(
R.I.P Audi 100 T -87.. BUÄÄÄ!!!

66 Inlägg
3 maj 2004
en rejäl uppfräshning av Bmw´n.
jag väntar på min DTM Racing Spoiler, Rear Corner Splitters och M3 bakfångaren. Bakrutespoilern, nya emblem ligger i skuffen redan och Framrutestreamern dyker nog upp vilken dag som helst. Fast innan allt ska på ska den lilla rost jag ha fixas och lackas. Efter det en väntar en riktig polering av lacken. Nya reg.skyltar ligger hemma, Auopower reg. plåtshållare är inkommande. När jag är klart ska bilen fotas av något proffs, så håll utkik efter lite bilder sen.

Truth in Engineering | URQ

5 Inlägg
13 maj 2004
Vi ska göra klart grenröret och sedan porta turbon och wastgaten.. hoppas på å få den körklar om någon vecka eller 2!

inkompetent
95 Inlägg
13 maj 2004
ja ska bredda o byta pipor. bredda blir nog dyrt för ja kan inte ett skit om sådant själv.. menmen, de blir nog snyggt iaf smile

Gubbe
52 Inlägg
13 maj 2004
.....packar in vintergrejjerna och ut sommargrejjerna.

Jasså jaha ja, bilen! Njae, händer inte så mycket just nu. Kollar runt på massa sajter och läser om Clio V6 cup. Kuligt trim på dom små rackarna som jag lurar på. Sen är det ju det där med uträkning av grenrör...inte helt lätt.

Bromsuppgradering och lite lull ligger på lut åxå.

Mazda MPS
Music

46 Inlägg
19 maj 2004
nja det händer inte så mkt... bilen genomgick en rejäl service med alla oljor och remmar och sånt bytta... Nu ärju våren här och då ska inte bilen vara inlåst... Det räcker ju att man inte kan köra den på vintern...

Alfa 90 2.5 QO | Besatt av alfa ;)
Det är inte farten som dödar utan sättet du stannar på

54 Inlägg
3 juni 2004
Stressar med mina 90:ans kofånger ska lackas och sättas dit innan BugRun

Escalade
45 Inlägg
8 november 2004
jag sitter och slipar Rs fram spoilern sen ska den på lackning.. och därefter vänta på sommaren. Bor i kiruna så ja vill inte jobba extra som plogbil wink

Tokig
83 Inlägg
8 november 2004
Mycket, skall renovera o porta kompressorn, tog ur den för ett par veckor sedan o under den så upptäckte jag en massa skit, så nur har jag typ plockat ner hela motorn för jag va tvungen att tvätta lite. Skall även polera upp allt som går o lacka lite plast detaljer + lite nya slangar o få mitt namn graverat på motorkåpan. Det kommer att bli sååååå fint när jag är färdig. Sen skall jag montera in en laddtrycksmätare, byta lambda o främmre motorfäste + att jag kommer att få byta bränsletrycksregulatorn eftersom att jag skall porta kompressorn. Skall nog köpa ett fjäderbensstag o sätta in oxå. Sen e det det gammla vanliga, vaxa o putsa tills jag inte orkar mer. Kommer nog upp mer ideér under vintern, men man skall ju ha pengar till allt oxå......

Corrado G60
BMW E34 535
BMW E28 (535)

44 Inlägg
10 november 2004
Angeleyes är på väg hem med ögonlock, Ska in på toning vill helst inte ha svart nån som har nåt förslag på annat.

904 Inlägg
21 november 2004
Har ställt av S4an för vintern, ny vaxad och polerad smile

Det som har hänt i sommar är följande ->>

Montage av H&R fjädrar samt Sachs dämpare
Nya fälgar och däck monterade.
Stereo med enbart JBL högtalare monterat, GTI basar etc
SRS chip monterat.
------------------------------

I vinter händer följande -->>

Montaga av komplett RS4 rieger kjolpaket, har redan fått hem fronten.
Montage av K26 turbo. samt 3 tums avgasystem
Kommer eventullt också bli nytt grenrör.
Skall förbättra flödet till ICn och oljekyl.
Byta bakdiffen.

Eventuellt byta till 19" fälgar beroende på hur lång pengarna och tiden räcker till.

// MrVain

De ska va gött å leva

Sök