2342
Sök

Val av sportavgassystem till 850 t5 - Bsr 2,5" eller JT 3" ?

819 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
#1
Står nu i valet utav sportavgassystem.
De jag väljer mellan är 3" från JT och 2,5" från BSR
Jag skulle vilja ha lite personliga åsikter om båda dessa.
Någon som vet om det skiljer mycket på ljud mellan dom?
Någon av dom som rostar mer än det andra?
Märkbar effekt på någon av dom?

Edit: Det är en komplett halvsats vi pratar om alltså smile

/Andreas
Senast redigerat av andreasgustavsson (6 april 2008)

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
6 april 2008
#2
De enda ja kan svara på är att jkag hade satsat på ett 3" bara för att en volvofemma låter underbart med det och en lite sportdämpare:)

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
6 april 2008
#3
Finns ett alternativ till, köpa rör och bygga själv. wink
Blir billigare och man känner sig stolt av att ha gjort nåt, tyckte det var rätt kul också. wink

//Edge

133 Inlägg
6 april 2008
#4
2,5" efter katt fungerar bra, har det på min.
3" låter för mycket och är onödigt stort då avgaserna inte behöver den storleken efter katten.


819 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
#5
Edge83 skrev:
Finns ett alternativ till, köpa rör och bygga själv. wink
Blir billigare och man känner sig stolt av att ha gjort nåt, tyckte det var rätt kul också. wink

Jovisst kan man göra det. Men det är så jobbigt att få till allt snyggt så att det inte blir blir glipor och läcker överallt. Vill nog ha ett redan måttanpassat smile

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
6 april 2008
#6
Man kan ju nämna att det går att bygga själv också, ibland glömmer folk av det.
Det är ju smidigt om det är mått anpassat, bara att hänga upp.
Mitt byggdes lite hastigt, och har byggts om 2 ggr efter det, vilket du slipper med ett färdigt system. tongue

//Edge

155 Inlägg
6 april 2008
#7
3" låter helt gudomligt på volvo 5cylinders mototer tongue Jag lägger min röst på 3"

இஇஇ Man lär så länge man leker இஇஇ

299 Inlägg
6 april 2008
#8
köp ett komplett 3" från turbon om du vill känna av någon effektökning den blir ytterst liten men å bara köpa efter katt gör mest skillnad på ljudet åker själv 3" från turbon med racekatt och en ljuddämpare från jt mycket nöjd med både passform och kvalité har åkt 3 säsonger utan bekymmer nu.......låter ganska mycke men inte olidligt tycker jag som sagt volvo femman med 3" är gudomligt


Kung
191 Inlägg
7 april 2008
#9
Jag har 3" med en dämpare från JT från katt nu på min 9-5 aero och hade det på min gamla 9000 2.3t, och jag har inte varit missnöjd en enda gång, förutom saabs idiotiska upphängning på 9000.. jag säger så som alla andra också säger, en volvo femma med 3" låter så otroligt skönt så det finns inte!!

EDIT: glömde säga att det va med en dämpare tongue

/AN
Senast redigerat av Swinge (7 april 2008)


2 452 Inlägg
7 april 2008
#10
lägger min röst på 3 tum,har det själv på min hela vägen kommer från jt och helt perfekt passform.låter inte mer än det behövs

döden kommer tillbaka

Refined
1 770 Inlägg
7 april 2008
#11
jag kör JT 3". underbart sound

8 251 Inlägg
7 april 2008
#12
Jag 3" jt, och det låter bra. Passformen lät väl betecknas som tveksam. De rostar fort i alla svetsaningar, trots att min går enbart sommartid förutom en vinter (haft systemet i 4 år)

3" om ljudet är det viktigaste, annars är 2,5" det bästa.


38 Inlägg
7 april 2008
#13
Marlboroman skrev:
Jag 3" jt, och det låter bra. Passformen lät väl betecknas som tveksam. De rostar fort i alla svetsaningar, trots att min går enbart sommartid förutom en vinter (haft systemet i 4 år)

3" om ljudet är det viktigaste, annars är 2,5" det bästa.

Varför är 2,5" att rekomendera?

-The lapdance is so much better when the stripper is crying-

8 251 Inlägg
7 april 2008
#14
dallan81 skrev:
Marlboroman skrev:
Jag 3" jt, och det låter bra. Passformen lät väl betecknas som tveksam. De rostar fort i alla svetsaningar, trots att min går enbart sommartid förutom en vinter (haft systemet i 4 år)

3" om ljudet är det viktigaste, annars är 2,5" det bästa.

Varför är 2,5" att rekomendera?

Så länge man inte har en 350hk iaf så vinner man inget direkt på ett 3" kontra ett 2,5" system. På en normalt steg trimmad bil så har det visat sig funka bäst med 3" downpipe + kat och 2,5" resten.


121 Inlägg
7 april 2008
#15
2.5 tum fungerar alldeles prima..

11 Inlägg
17 april 2008
#16
Vad går kalaset på om man ska ha 3" eller 2.5" från katten?


1 079 Inlägg
17 april 2008
#17
phillinho skrev:
Vad går kalaset på om man ska ha 3" eller 2.5" från katten?

www.JT-tuning.se
helsats 3" från turbo med sportkat och 2dämpare 7600:- + frakt

eller om man vill vara ekonomisk på samma system.

Helsats 3" från turbo utan sportkat med 2dämpare 4875:- från www.jt-tuning.se
kat 3" metallisk sportkat (samma som jt säljer) 1750:- från www.katalysatorteknik.com
totalt: 6625:- +nån hundring i frakt blir ändå billigare än att ta allt från JT

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.


Sök