3010
Sök

Mazda MX7 hackar

65 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
Idag upplevde jag något som jag aldrig gjort tidigare, när jag körde på motorvägen, o kanske kört i en 20 min o skulle köra om en lastbil, så trycker man ju på lite på gasen för att komma förbi. Men, bilen vägrade.. :S den bara hackade o d gick nästan saktare, precis som om motorn nästan ville dö. sen testade ja ett par ggr o trycka lite på gasen, men den hackade hela tiden, ja kunde trycka lätt på gasen så att ja kunde hålla hastigheten men inte mer.. :S så fort d va en backe lr något så va ja fan nere i 70, för d gick inte o gasa på mer. Jag lyckades iaf komma hem, så ja stängde av motorn ett tag sen startade ja igen o kolla under motorhuven vad d kunde vara, men d varken hördes lr syntes något fel. så ja tänkte ja skulle köra en runda för o kolla.. o DÅ funkade allt som vanligt igen, o har sen gjort det resten av dagen. :S

Någon som vet vad detta kunde bero på, att den hackade såhär? :S
Käns inte så kul o åka iväg en bit me sin bil om man inte kan lita på den hmm

Dr Snuggles
956 Inlägg
6 april 2008
Bränslepumpen håller på att gå sönder kanske ?

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

65 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
Har tänkt det med, men jag tycker inte att d kan förklara varför den funkade om jag tryckte på lite lite, o sen när ja stannat bilen o startar igen så funkar allt som d ska.. hmm

Dr Snuggles
956 Inlägg
6 april 2008
Nåt bränslepumpsrelä som spökar då .

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

65 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
har ja inte ens tänkt på.. :S hur kan man kolla det då? :S
som du ser så har ja ingen större koll på hur bilar funkar, ja vill bara ha en snygg fungerande bil ;P haha

83 Inlägg
6 april 2008
Vad är det för bil??

Bättre att stjärnan sitter bakom ratten än på huven.

Körv
3 535 Inlägg
6 april 2008
vad har du för bil?

(och säg nu för fan inte typ "en blå" big_smile)

Truckdriving Man

65 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
Ingen vanlig, det är det som gör mig rädd.. hmm en Mazda RX-7 med den otroligt roliga wankel-motorn (om den funkar) ;P

hej
291 Inlägg
6 april 2008
Traver skrev:
Ingen vanlig, det är det som gör mig rädd.. hmm en Mazda RX-7 med den otroligt roliga wankel-motorn (om den funkar) ;P

GL HF wink. hör med märkesverkstaden eller några som håller på å trimmar wankel smile

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!

83 Inlägg
6 april 2008
vad är det för en årsmodell på en sån då?

65 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
hehe jo iofs, men tänkte börja me o bara kolla här lite smått, om d va ett vanligt symptom för något som börjar bli kasst? ;P

65 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
det är en 1990 års modell, gen 2 tongue

83 Inlägg
6 april 2008
Okej, symptomen du beskriver känns igen vid trasig Luftmängdmätare, om problemet uppstår igen och inte vill ge sig, pröva då med att dra ur kontakten till LMM (Jag antar att dom der bilarna har det), går den då bättre efter det så behöver du en ny.

65 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
haha, inte för o vara sån, men vart sitter en sådan kontakt då? och vad gör det då om man drar ur den? ;P

83 Inlägg
6 april 2008
Mellan luftfilter och insug ska en sån sitta.

Med trasig LMM så mäts inte luften som ska in i motorn korrekt, derav den hackande gången. drar du ut kontakten så kommer förhoppningsvis motorn gå på en sk. "nödmappning" då slipper du "hacket" till du  köpt ny och bytt.

65 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
Jaha okej, men den bara hackade  bara när jag tryckte på lite på gasen, inte annars.. Men den kanske klarar mindre insprut, sen när jag trycker på så pallade den inte??

65 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
har fått höra från flera håll idag att det kan bero på glapp i bränslepumpsreläet, någon som tror på den teorin?? tongue

volvoraggare
4 776 Inlägg
7 april 2008
kan vara spridarna också

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

65 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
amen va fan va mkt d kan vara.. hmm ska man behöva byta ut hela motorn innan man vågar lita på den? tongue
vart sitter dom då? tongue

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
7 april 2008
spridarna, är dom som sprutar in bensin till motorn, dom sitter på insugs grenröret.., jag tror mest de är en spökande bränsle pump, för när du slog av bilen när du kom hem, slig du även av bränsle pumpen automatiskt, så sen när du startar den igen så funkar den normalt igen, dom kan göra lite sådär spökande grejjer när dom börjar bli slitna...

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Sök