3006
Sök

Nej!! jag tror värmelementet har gått på 945:an, eller vad tror ni?

38 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
Hejsan.

Jag märkte i fredags när jag körde hemifrån till jobbet att imman inte försvann på insidan, sen efter ett tag så förstod jag att det var glykol som läckte in från fläktsystemet.

Sen igår när jag åkte till jobbet så hördes det ett bubblande ljud från värmelementet, och när jag kollade så var allt vatten i behållaren slut:Osad

Jag funderar på om värmelementet nu har gett sig(dyrt), eller om det kan vara ngt annat, vad tror ni?

Bilen är en volvo 945 -98 ltt classic.

Är väldigt tacksam för tips eller funderingar.

Mvh Michael.

-The lapdance is so much better when the stripper is crying-

172 Inlägg
7 april 2008
hände farsans 945a exakt likadant som du beskriver för någon månad sen..han va tvungen att byta hela värmepaketet..mindre kul

wroooooomprrrsssssscccchhhh

153 Inlägg
7 april 2008
försvinner inte imman? seg å få bort ? i så fall e de troligtvis elementet, inte speciellt dyrt , har för mig att man kommer åt de ifrån passagerarsidan upp i instrumentpanelen//Nenne

Tuned By Nenne !!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
7 april 2008
Brukar ju lukta ganska så mkt glycol med såvida du inte bara har vatten i behållaren...

80 Inlägg
7 april 2008
bumpe skrev:
Brukar ju lukta ganska så mkt glycol med såvida du inte bara har vatten i behållaren...

Yes, exakt! Håll koll på glykolbehållaren och kolla om det försvinner nå glykol som han säger.
På dina instruktioner så låter det som värmepaketet har gett upp ..

Volvo & Audi!

925 Inlägg
7 april 2008
Värmepaketet som läcker vanligt på 945 kolla vid pedalerna respektiv passagerar plats där brukar de komma in så som du beskriver måste du byta värmepaket om du inte provar barsleak som finns på Mekonomen kostar 49 kr eller nåå värme paket går på 3500kr

Feel The Difference

38 Inlägg
8 april 2008
Trådstartare
hmm, att hølla i sånt dør i vattensystemet ør vøl øndå inte att færedra?

Enligt min volvohandlare, så kostar enbart elementet ca 3800kr.

sen så skulle det vara vøldigt tidskrøvande att byta detta enligt honom, han ville ha ca 3500kr fær jobbet(och då kønner jag honom vøl)

jag hoppas att det går att byta sjølv som ngn hør påstod-men det tror jag inte...?

38 Inlägg
9 april 2008
Trådstartare
Har nu vart i kontakt med en kille(bilmek) han påstår att han fixar det fær 3200kr...fær allt, det verkar ju bra.

så færbannad att sånt hør ska hønda på vårkanten...

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
10 april 2008
dallan81 skrev:
Har nu vart i kontakt med en kille(bilmek) han påstår att han fixar det fær 3200kr...fær allt, det verkar ju bra.

så færbannad att sånt hør ska hønda på vårkanten...

Nja, men det är inte svårt att byta själv. Tar visserligen lite tid, men är inte svårt precis. Visst, man får riva en hel del av panelen, men när man väl är "inne" sitter allt i ett paket. Bara att lyfta ur och byta. Sen vet jag inte om det är värt att köpa ett nytt paket på Volvo, billigare med bättre beg från skroten.

MVH

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

Sök