önskar jag en tillräckligt grym photoshoppare som kan hjälpa mig med en lastbil om så är tillåtet här? Jag har införskaffat en ny lastbil levererad inom 1-2 v och lack är beställd den 19dec.
Bilen är en MAN TGX XXL -09. Den har 480hk, dubbelboggi lyftbar upp till 20ton, nordenisolering och en massa annat. Jag kommer utrusta och hotta den en hel del med bl a onspot, micro, tv lampor mm. Ljusbåge, takbåge samt båge under stötfångare från Kelsa är beställt och finns redan hemma. Kanske klär hytten också. Finns tips på någon i stan som gör sådant så säg till.
Photoshop rewarden har jag tänkt mig så här:
1. Om någon lyckas få till ett ca. 99% resultat som jag kommer lämna till lackerare och stripare lämnar jag gärna en reward på 1000kr. Blir det mer jobb och ännu bättre resultat än jag vågat hoppas på kan jag även öka på de 1000kr lite mer
2. Om någon lyckas få till ett mer än halvgott resultat som jag tillsammans med lackerare får spinna vidare på kan jag lämna en reward på 500kr.
Jag är öppen för förslag men jag har en ganska bra bild i skallen som ni får övertyga mig med bildresultat om jag ska ändra på :twisted:
Jag lägger upp lite bilder här nu som ni får använda er av men kommer fylla upp med mer jag kan hitta på nätet.
Lacken kommer bli svartmetallic/antracitgrå som grund. Stor del av front , Detaljer och fadening/skuggning kommer läggas i limegrön förmodligen samma eller liknande lack som Ford Fiesta RS ST "Ultimate Green". så ni kan använda den befintliga grå/svarta på den ena bilen nedan på bild. Färgen är inte det viktigaste i sammanhanget här utan att stuket blir rätt med detaljer och allt.
1.Tanken är till en början liknande lack som på bilden. Följer man V-linjerna från rutan och ner hela vägen så vill jag ha lackat lime-grönt. När jag menar V-linjerna har jag tänkt mig utanför eller emellan den svarta grillen och spoilerna vid sidan. Jag vill ha lite yta att få lackat grönt och det blir inte så mycket om man bara lackar grill och nedanför som som tyvärr går utmärkt på Scania. Linjerna jag menar kanske kan tydliggöras med hjälp av bildlänken efter det vinröda och vita på den
http://www.grabotrophy.com/siteimages/G … 09uts.html Det gröna ska sedan fadeas/ skuggas mot det svarta, alltså en övergång. Övergången kanske kan börja lätt från grillen och sluta efter någon dm? Länken och bilden visar en Scania med en ganska bra förklaring till hur jag vill ha fadeningen. Jag kan även "tänka" mig att fadea vitt eller svart i mitten av den gröna också
http://www.grabotrophy.com/siteimages/G … s/500.html 2. Jag vill även ha det gröna i detaljer och/eller ett större mönster på sida från ex.vis hjulhus och snett bakåt mot spoilerna längst bak på lastbilen. En annan variant är att man fadear in grönt från kanterna av bilen och inåt någon dm. Alltså från hjul, spoilers mm och inåt. Även solskyddet ovanför vindrutan vill jag ha lackad i grönt och fadead inåt i svart eller tvärtom.
3. En drake kommer stripeas upp från dörr snett bakåt uppåt ihop med företagets namn ev. Den kommer nog bli grön i huvudsak men kan tänka mig lila och/eller krom exvis i som hår ryggrad mm på draken som kan passa mot den svart/antracit på bilen. Den jag tänkt mig ser ut som på bilden men behöver vridas/förlängas ev för att läggas in snyggt som nämnt ovan. Får gärna snyggas till eller "optimeras"
4. Fälgar och skärmar vill jag även ha lackade. Skärmarna har jag tänkt i den svart/antracitgrå. Fälgarna tänkte jag mig den svarta men med gröna nav.
Grundbild1
grundbild2
Focus med den lacken jag vill ha
Mvh Jimmy