3635
Sök

det lönar sig att vara ärlig...jo eller hur Aftonbladet!!

FreddeK
11 april 2008
Trådstartare
haha dom skriver här om en man som hitade massa pengar på gatan och fick hittelön...ja en rejäl hittelön..hmm jag själv hade blivit besviken!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2230292.ab

Vad tycker du?
Senast redigerat av Freddeponken (11 april 2008)

a.k.a aLan.
281 Inlägg
11 april 2008
jag hade ALDRIG lämnat pengarna till polisen..

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
11 april 2008
han skulle ju iaf haft 10% alltså 14000$.

1 302 Inlägg
11 april 2008
Jag hade aldrig lämnat in pengarna heller.

Kanske några sedalar men inte als mycket.

FreddeK
11 april 2008
Trådstartare
japp 10 procent var han fan värd...men ärlig var han allt. men myten om att det lönar sig kan man ju köra upp...ja i rumpen.

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
11 april 2008
jag hade plockat pengarna och aldrig tittat bakåt ^^

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is

red daddy
11 april 2008
Trådstartare
pucko

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
11 april 2008
hur vet vi om han inte hittade belopper x10 då? wink

Bmw osv..

FreddeK
11 april 2008
Trådstartare
OverBoosted skrev:
hur vet vi om han inte hittade belopper x10 då? wink

det vi pga av att bilfirman fick tillbaka alla sina pengar ju=)

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
11 april 2008
hade tagit 30-40 papp & sagt att jag hitta resten som blev över & sen få hittelönen med smile

C H E V R O L E T <3

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
11 april 2008
ja ite mer hittelön hade han ju kunnat fått... stackars människa

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
11 april 2008
Där ser man så många oärliga det fanns härinne då... roll
Hittade ca 20000 i en liten bankväska för länge sen. Tog med den hem eftersom polisstationen var stängd och ringde dom därifrån.
Det kom en patrull och satte sig och räknade pengarna och kontaktade de som tappat den.
Det var den lokala skidanläggningen som hade tappat den på ett liknande sätt som det här.
Chefen för skidanläggningen ringde mig personligen dagen efter och tackade.

Jag fick 2000 spänn och var jätteglad! Stod t.o.m om det i lokaltidningen.. big_smile

Hade inte en tanke på att ta det själv... Det var alla möjliga länders pengar däri.. Ca 10 cm tjock sedelbunt.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Neerd
1 596 Inlägg
11 april 2008
hade nog med lämnat tillbaka... tänk bara tanken att gå och handla upp pengar som inte är mina...

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

FreddeK
11 april 2008
Trådstartare
själv vet jag inte hur jag hade gjort i den situationen då den aldrig har infunnit sig. men visst skulle det kännas dumt att spendera något som någon annan har slitit för...ett rent samvete är nog mer värt! men helt ärligt kan jag säga att det vore ett hån att bara få 12000kr i hittelön...dom ska ju vara tacksamma att dom fick tillbaka en krona och då kan man fan bjuda till lite. 10 procent minst!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
11 april 2008
Ja 10% är det ju iaf lag på här, men i USA vete fan.. hmm
Nog fasen skulle jag ha velat ha mer från den bilhandlarn då.
Eller om man kunde vara snabb och försöka få en bil lite billgare. Nu var ju inte killen så gammal..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

465 Inlägg
11 april 2008
man skulle kunna säga att han höll en riiiktigt fin bil ...plus en resa för frugan (minst gnäll så)lol

4 571 Inlägg
11 april 2008
Jag hade behållit pengarna ett tag först och sedan kollat efter nyheter om vem/vilka som tappat dem.

Hade det varit någon organisation som rädda barnen eller liknande hade man nog lämnat in dem.

Valkyrie
118 Inlägg
11 april 2008
Hade lätt behållt dem. Antingen så kommer pengarna från knarkkvarteren, och då gör dom sig bättre i min ficka smile Eller så kommer dom från nåt företag, och då är pengarna försäkrade. Ingen person "tappar" 840 000:- på gatan smile

btw, ni som tycker att hittelönen va för liten, tänk på att det inte va bilhandlarens fel att pengarna kom bort. Egentligen är de väktarfirman som skulle pungat ut med en större hittelön.. de va ju trots allt dom som hade slarvat bort pengarna.
Senast redigerat av riggley (11 april 2008)

Forge Distributer http://www.maptun.com/

Bärs!
3 456 Inlägg
11 april 2008
Izual skrev:
Jag hade behållit pengarna ett tag först och sedan kollat efter nyheter om vem/vilka som tappat dem.

Hade det varit någon organisation som rädda barnen eller liknande hade man nog lämnat in dem.

Om det hade varit en kriminell organisation som tappat pengarna då?

Garaget.org peakade 2008.

1 418 Inlägg
11 april 2008
Hade själklart behållt pengarna

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Sök