2809
Sök

komplett avgassystem efter kat.. ökar effekten?

2 072 Inlägg
12 april 2008
Trådstartare
tja funderar på en sån här system http://sv.bsr.se/products/4002017/
så kommer frågan ökar effekten på bilen? just nu har jag orginal avgassystem men bilen e trimmad..
har hört med trimmfirmor och de säger olika..
fick ett svar.. att bilen får mellan 10-15% av bilens nyvarande Hästkrafter.. så för min del kommer de bli
mellan 20-30Hk på bilens ca 300hk..

har nån erfarenhet ang detta.. så uppskattar jag d...

Sandzoo i da house

40 Inlägg
12 april 2008
20-30hk på ett avgassystem som en lite för bra siffra om man räknar vad bara ett avgassystem gör.  Fast märkas kommer det säkerligen att göra, både ljud och hur bilen uppför sig. smile

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
12 april 2008
sandzoo skrev:
så kommer frågan ökar effekten på bilen? just nu har jag orginal avgassystem men bilen e trimmad..
fick ett svar.. att bilen får mellan 10-15% av bilens nyvarande Hästkrafter.. så för min del kommer de bli

är det volvon du  syftar på eller  mben???

en turbo mår alltid bra av fritt flöde för den jobbar med att få ut avgaserna så fort som möjligt...
men 20-30 hk e la lite mycket i över kant men  ca 15-20 kusar på bilen  normala effekt är en nog en rimlig siffra sen beror  det på lite skall du ha hel eller catback system??
downpipeen stryper en del effekt på orginal downinsar på en turbo orginal  kattarna e enna riktiga pluggar

byter du till helsystem med sport/racekatt så kan du  allt tjäna hk beroende på   vad för bil o vad för effekt du  har....

är det en sugmotor så skall dui nte ha för stort avgas vissa vill gärna slänga på 3" på sin volvo 740 o det funkar inte det brötrar mer en vad det gör nytta då en sugmotor gärna vill jobba under lite motstånd

tack o hej smile

Mvh// Okim // Jocke

1 079 Inlägg
12 april 2008
Okim skrev:
sandzoo skrev:

Hade du klickat på länken hade du sett att det gäller en Volvo.

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
12 april 2008
Syst3m skrev:
Okim skrev:
sandzoo skrev:

Hade du klickat på länken hade du sett att det gäller en Volvo.

Då är det mitt svar på  på turbo som gäller smile

Mvh// Okim // Jocke

358 Inlägg
12 april 2008
sandzoo skrev:

jag skulle tippa på effektökning max 5 hk

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

Giftig
419 Inlägg
12 april 2008
Jag tycker att det där är lite klurigt för just BSR anger ju ingen effekt ökning mellan stegen när man monterar sportavgas från katten och bakåt.
Men man tycker ju att det borde ge lite mer effekt iallafall.

LTJD

Evolution Garage
1 299 Inlägg
12 april 2008
zzzoder skrev:
sandzoo skrev:

jag skulle tippa på effektökning max 5 hk

japp... ca: 5 riktiga hästkrafter

Men beror helt på hur man räknar... Begreppet "hästkrafter" är våldsamt misshandlat idag, men får 20 häst av sportluftfilter, 30 häst av avgassystemet å chippar man bilen kan man ju få upp till 120 häst på vissa bilmodeller, enligt vissa företag...

Å så länge de främre röret å katten fungerar som flaskhals så blir dessvärre skillnaden möjligen ljudupplevelsen...

Sky´s the limit...

hej
291 Inlägg
12 april 2008
många bilar luras man lätt utav att bilen brötar låter lite mer livat än orginal oxå.

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!

2 072 Inlägg
12 april 2008
Trådstartare
jag vet ej de va ju de jag fick reda på... vad tippar ni om man byter hela systemet från turbon?
hur mycket kan man få ut..?

Sandzoo i da house

509 Inlägg
12 april 2008
sport kat måste du ha bättre med system eftre turbon så den får arbeta lite mer

1 255 Inlägg
12 april 2008
Polaren har en chippad 200sx när han atte dit 3" cat back samt extraktorgrenrör och downpipe de va som natt o dag grymt stor skillnad men skulle gissa på att de mästa dels var för downpipsen.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

2 072 Inlägg
12 april 2008
Trådstartare
Anubis skrev:
Polaren har en chippad 200sx när han atte dit 3" cat back samt extraktorgrenrör och downpipe de va som natt o dag grymt stor skillnad men skulle gissa på att de mästa dels var för downpipsen.

japp jag har tänkt att sätta dit en downpipe.. och hela köret.. men som sagt vet ej om man för nån effekt.. utav d.. men som du säger ¨å lönar d sej big_smile

Sandzoo i da house

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
12 april 2008
de lärda säjer ju att man får högre laddtryck att byta till ett system som flödar bättre så det är inte så konstigt att det känns stor skillnad

1 255 Inlägg
12 april 2008
Hertigen skrev:
de lärda säjer ju att man får högre laddtryck att byta till ett system som flödar bättre så det är inte så konstigt att det känns stor skillnad

Det är lite från bil till bil 200an gjorde inte de då de redan var uppställt till 0,9-1 bar

2 072 Inlägg
12 april 2008
Trådstartare
Anubis skrev:
Hertigen skrev:

Det är lite från bil till bil 200an gjorde inte de då de redan var uppställt till 0,9-1 bar

min volvo e chipad har nu 295hk och avgassystemet är helt orginal...laddar nu 0,9-1 kg

Sandzoo i da house

1 255 Inlägg
12 april 2008
sandzoo skrev:
Anubis skrev:
Hertigen skrev:

min volvo e chipad har nu 295hk och avgassystemet är helt orginal...laddar nu 0,9-1 kg

Byter du allt från grenrör och bakåt kommer du ju märka att du får laddtryck tidigare smile

2 072 Inlägg
12 april 2008
Trådstartare
Anubis skrev:
sandzoo skrev:
Anubis skrev:

Byter du allt från grenrör och bakåt kommer du ju märka att du får laddtryck tidigare smile

från turbon blir det big_smile men ska nog göra det big_smile

Sandzoo i da house

Sök